Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2017
zondag 12 maart 2017 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2017

Na het klimgeweld van gisteren gaat Tirreno-Adriatico vandaag verder met een pittige etappe. Het is in de rit tussen Rieti en Fermo alles behalve vlak, met meerdere ‘muren’. Doorstaat Nairo Quintana deze etappe? Volg het hier op WielerFlits.

De coureurs zullen op 28,5 kilometer van de streep opdraaien op het lokale circuit rond Fermo. Hier zullen de coureurs in totaal drie hellingen moeten bedwingen. Na meerdere klimmetjes zal de showdown plaatsvinden op de flanken van de klim voerend naar de oude binnenstad van Fermo. De eerste kilometer is als loodzwaar te bestempelen met een gemiddelde stijging van 14%. Vervolgens volgen twee kilometers die vals plat omhoog gaan. Hier kan snelheid worden gemaakt voor de laatste 600 meter, die weer omhoog gaan aan ruim 6%.

Om 11.05 uur vertrekken de renners, om rond 16.15 uur binnen te komen. Eurosport heeft de exclusieve rechten in Nederland en België, maar zendt Tirreno niet uit. Het kiest op het eerste kanaal voor Parijs-Nice en op de tweede zender krijgt snooker de voorkeur.

Links:
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Etappeinformatie

Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Live data (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
113 Reacties
1 3 4 5
12-03-2017 16:02
Gaat Roglic met Kruissie mee naar de Giro?
12-03-2017 16:03
Sagan gaat weer uitpakken lijkt het.
12-03-2017 16:03
Bauke komt terug met Sagan.
12-03-2017 16:03
Argh Kirby, is ie vroeger in een kopje espresso gevallen ?
12-03-2017 16:04
Roglic echt goed en rijd nog verstandig ook reageert zelf nergens op.

Sagan toch weer voorin.
12-03-2017 16:07
Ohw Sagan!
12-03-2017 16:07
@rv
Juist dat expressieloze maakt het zo mooi, Toon Hermans is zo begonnen en maakte er ooit een sketch van en het wachten is tot Sagan het toneel op gaat, wat een baas.
12-03-2017 16:08
bernal er ook nog bij
12-03-2017 16:08
Fantastiche overwinning. Mollema en Dumoulin er goed bij en Roglic uitstekend. Wat een etappe, nu snel door naar Nice.
12-03-2017 16:08
Fantastico!
12-03-2017 16:10
Gesink binnen op iets van 1:22
12-03-2017 16:11
Sagan is echt te goed.
12-03-2017 16:15
Roglic word een wereldtopper maar denk dat Gesink dat niet meer is.. of is het net als vorig jaar zo een matig voorjaar?? Pff #hopen
1 3 4 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.