Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016
vrijdag 11 maart 2016 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016

In Parijs-Nice staat er vandaag een bergetappe op het programma. Het klassement zal aardig worden opgeschud. De vijfde etappe voert naar de Mont Ventoux, al hoeven de renners in tegenstelling tot in de komende Tour de France niet helemaal naar de top te fietsen. Na het bereiken van Chalet Reynard mag na een klim van 9,5 kilometer à 9,3 procent aan de afdaling worden begonnen. De finish is dan nog meer dan honderd kilometer weg. Richting Salon-de-Provence liggen er nog wel drie bergjes van tweede categorie op het parcours, maar de laatste dertig kilometer zijn nagenoeg vlak.

De start is om 11:05, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over vier en kwart voor vijf. Sporza begint om 15:10 met de live-uitzending, vanaf 15:15 is de wedstrijd live te volgen via Eurosport 2. Nos.nl heeft vanaf 15:08 een livestream op internet.

Links:
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 5

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
1 3 4 5 6 7 11
11-03-2016 13:31
Rojas in de afdaling onderuit, en meteen opgave...
11-03-2016 13:32
Rojas had ook een kanshebber geweest vandaag. Jammer dit.
11-03-2016 13:34
Uitvallers vandaag:
Sergio Paulinho (Tinkoff) does not start.
Alexis Gougeard (AG2R) calls it quits.
Greipel Abondon ( wat is dat in het duits )
Jose Joaquin Rojas (Movistar) crashed
11-03-2016 13:35
We gaan zien hoe het loopt
11-03-2016 13:36
Belachelijk om de Ventoux zo vroeg in de rit te gooien, die wil je verdomme toch op zn minst in de uitzending hebben ? Echt zonde.
11-03-2016 13:41
@ Retro Lex

Aufgabe?

Rojas was een kanshebber geweest, voor top 5.. winnen kan die helemaal niet ;)
11-03-2016 13:43
Km 83 - Herrada, Duchesne, Courteille, Boom and Vandenbergh lead the peloton by 5:10.
Edward Theuns (Trek-Segafredo) and Wouter Wippert (Cannondale) are chasing, one minute behind the five front riders.
11-03-2016 13:43
Dit bericht is verwijderd
11-03-2016 13:44
Brändle, Wippert en Theuns kunnen ook maar beter gwn de benen stil houden en zich laten inlopen door het peloton. Dit is ook maar nutteloos krachten verbruiken. Die minuut rijden ze echt niet meer dicht op die 5 renners en zelfs al slagen ze er wel in moeten ze wss wel weer lossen op die 2 klimmetjes van 2de.
11-03-2016 13:46
Van Boom trouwens best aardig, zo over de Ventoux komen. Voor iemand die zo waar en groot is.
11-03-2016 13:46
Groep Bouhanni-Kittel trouwens op 2.50 achter peloton. Daar kan toch een kruis over lijkt me?
11-03-2016 13:47
@klootje: [url=http://www.cyclingquotes.com/news/bardet_i_have_a_feeling_that_i_will_have_a_good_paris-nice/#DuG7QaUp1lOWYC6q.97]Volgens Bardet is de klim van morgen er één voor de ardennenrenners.[/url] Ik denk wel dat Matthews het daar lastig gaat krijgen, maar vraag me echt af of hij daar echt (veel) tijd toe moet geven. Matthews was ooit in de Avenir één van de beste klimmers van zijn generatie.
11-03-2016 13:47
Groep sprinters 2,50 min achter het peloton.
11-03-2016 13:49
@Lynda: hangt er van af. Etixx zal niet voor Kittel gaan rijden (die gaat er wel weer af), maar als Bouhanni zich goed voelt en er zijn nog wat teams met interesse kan dat best weer dichtgereden worden. 3 minuten is niet echt heel veel. Hangt natuurlijk ook af van het peloton, hoeveel knechten heeft Matthews nog en heeft Sky zin om zich leeg te rijden voor Swift?
11-03-2016 13:50
Zal er allemaal weer vanaf hangen hoe ze morgen gaan koersen. Vaak koersen ze vooral om niet te verliezen en vallen ze pas 2-3km voor de streep aan. Dan zou het wel eens heel lastig kunnen worden om nog voldoende tijd te pakken op Matthews. Als ze er aan beginnen tss km 10 en 7 voor de streep lijkt hij me sowieso de trui te verspelen.
11-03-2016 13:50
@ Klootje
Gister zei de ploegleider dat de laatste 2 twee etappes Te zwaar voor hem zouden zijn.
11-03-2016 13:52
Ja maar vergeet niet dat Matthews in Nice gewoon kan winnen, en dus weer tijd kan terugpakken. Met de boni's van vandaag er eventueel bij is dat echt een lekkere buffer hoor!

Ik herhaal het al een paar dagen, maar volgens mij is Matthews na Contador, Dumoulin, Thomas, Izagirre en Porte gewoon de grootste kanshebber. Waarbij je nog kan aantekenen dat Izagirre het ook bergop nog moet laten zien tegen die andere toppers..
11-03-2016 13:53
Zijn er nog boni's te verdienen vandaag en komende dagen? D8 dat er enkel boni's waren in de vlakke etappes.
11-03-2016 13:54
De etappe naar Nice is voor mij juist de reden om te denken dat hij het niet gaat halen. Best kans dat hij als leider de laatste etappe begint, maar ik denk dat hij die etappe er wel afgereden gaat worden.
11-03-2016 13:55
@Lynda
Ik vond je scenario mbt Matthews wel realistisch. Niet het meest waarschijnlijk . Maar nadat ik de ploegleider las dacht ik die zal het wel weten.
Ik gok op Sky met Thomas...
11-03-2016 13:57
ARTICLE 11. Bonuses
Time bonuses, applied only to the general individual classification, are awarded for all 7 straight stages according to article 2.6.018 of the UCI regulations.
Bonuses are awarded as follows:
1). for each intermediate sprint: 3" – 2" – 1" to the first three riders.
2). at the finish of the stages: 10" – 6" – 4" to the first three riders.
11-03-2016 14:00
@Lyndalid

De etappe naar Nice gaat juist het belangrijkst worden. Als ze willen en durven kunnen ze Matthews daar echt gaan pakken met die opeenvolging aan klimmetjes in een vrij korte etappe. Ik denk persoonlijk dat Matthews het in die etappe gaat verliezen, maar hangt natuurlijk wel af van hoe zwaar de andere kanshebbers het daar durven maken.
11-03-2016 14:01
Groep Bouhanni/Kittel kleine 3 minuten achter peloton.
11-03-2016 14:03
Niet onbelangrijk dan dat de 'favorieten' ook door middel van boni's op zaterdag en zondag nog wat extra tijd kunnen terugpakken (niet alleen op Matthews, maar ook op elkaar).
11-03-2016 14:03
@ Noud en Hakkie

Matthews zat er vorig jaar al heel erg dichtbij naar Nice toe, moest pas erg laat lossen weet ik nog. Hij heeft veel meer op klimmen getraind, en noemt zichzelf nu zelfs een klimmer met een goede sprint... En zo erg volgen die beklimmingen daar elkaar niet op, zeker de laatste twee niet. Twee beklimmingen in zestig kilometer is zoveel niet, en ze zijn ook niet steil..

Nee het gaat echt morgen gebeuren, daar kunnen ze hem nog echt slopen.
1 3 4 5 6 7 11

Reacties zijn gesloten.