Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016
vrijdag 11 maart 2016 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016

In Parijs-Nice staat er vandaag een bergetappe op het programma. Het klassement zal aardig worden opgeschud. De vijfde etappe voert naar de Mont Ventoux, al hoeven de renners in tegenstelling tot in de komende Tour de France niet helemaal naar de top te fietsen. Na het bereiken van Chalet Reynard mag na een klim van 9,5 kilometer à 9,3 procent aan de afdaling worden begonnen. De finish is dan nog meer dan honderd kilometer weg. Richting Salon-de-Provence liggen er nog wel drie bergjes van tweede categorie op het parcours, maar de laatste dertig kilometer zijn nagenoeg vlak.

De start is om 11:05, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over vier en kwart voor vijf. Sporza begint om 15:10 met de live-uitzending, vanaf 15:15 is de wedstrijd live te volgen via Eurosport 2. Nos.nl heeft vanaf 15:08 een livestream op internet.

Links:
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 5

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
11-03-2016 12:21
[quote]MrKennedy85 - 11 maart 2016 om 11:53
Ik vind het overigens verbazingwekkend dat niemand nog Merwadi Kudus als kanshebber heeft genoemd. Als we het hebben over Hagen en Stybar dan mag hij zeker niet in het rijtje ontbreken. Is sowieso mijn dark horse voor het klassement hier.[/quote]

ehh... Kudus rijdt hier helemaal niet
11-03-2016 12:22
@LyndaLid Dat denk ik niet. Als ze echt flink door trappen is er bovenaan de Ventoux nog hooguit een minuut of 5/6 over en dan gaat het heel lastig (lees: onmogelijk) worden. Zoals ik al zei, ik verwacht dat ze minimaal een minuut of 8 moeten hebben. Benieuwd welke goede renners op de flanken van de Ventoux zichzelf tegen gaan komen!
11-03-2016 12:23
@Rahimns

Lees ff de opmerkingen daarvoor, met name die over de kansen van Boasson Hagen en Stybar vandaag ;)
11-03-2016 12:23
@ rahimns

Verder terug lezen, dan snap je de opmerking ;)
11-03-2016 12:24
@Rahimns, Hagen en Stybar toch ook niet dat is de grap.
11-03-2016 12:24
Zet er de volgende keer even een knipoogje bij, dan hoef ik al die onzin ook tenminste niet terug te lezen ;)
11-03-2016 12:27
Jammer dat er geen beelden zijn van de Ventoux. Zou best nog eens oorlog kunnen worden daar.
11-03-2016 12:35
Het blijft toch nutteloos om de Ventoux op meer dan 120km voor de aankomst te leggen. Zelfs te vroeg voor TV-beelden, wat is dan het nut?
11-03-2016 12:37
Het klimmetje voor de Ventoux stelt vanuit Malaucène niet zoveel voor, daar rijden ze op de grote plaat overheen. Zelfs de Amerongse Berg is zwaarder.
Alleen als het oorlog wordt in het bos van de Ventoux kunnen ze Matthews lossen denk ik. Maar wie neemt de handschoen op? AG2R? Giant???
11-03-2016 12:39
@thorsen om lekker warm te fietsen voor de uitzending ;)
11-03-2016 12:39
Kijk aan Boom in de kopgroep, Luis Leon vandaag. Boom vormt een mooie brug. ;)
11-03-2016 12:45
@thorsen, dat ze de Ventoux in de benen hebben oftewel om de wedstrijd zwaar te maken... ik had hem natuurlijk ook liever op het einde gezien maar het is toch niet zo dat alles wat buiten de TV tijd valt nutteloos is? Dan krijgen we wel erg weinig en korte ritjes ;)
11-03-2016 12:46
Col de la Madeleine (3rd cat)
1. Jesus Herrada four points
2. Boom two points
3. Duchesne one point

boom spekt de teamkas
11-03-2016 12:46
Ik herinner mij een etappe in de vuelta 2014 waar bouhanni na zware klim overleefde en bling niet. Bouhanni werd toen nog iets van 7e. Dus om zomaar te zggen dat bling veel beter klimt dan nacer, ben ik het niet mee eens. Ik zit mn centjes op nacer of een vluchter
11-03-2016 12:47
Ik heb wel begrepen dat Nacer Matthews toen in de dranghekken heeft gereden waardoor Bling moest lossen.
11-03-2016 12:49
In het peloton zullen ze wel gwn op de ventoux een strak maar voor velen haalbaar tempo rijden. Als een matthews of een bevin toch zou lossen zullen ze na de ventoux ook nog wel blijven doortrekken, anders zal het wel stilvallen en zullen de ploegen van de resterende 'sprinters' aan boord wel overnemen.
11-03-2016 12:52
De toppers kunnen lastig oorlog gaan maken op de Ventoux en vervolgens geïsoleerd nog 100 km naar de streep rijden. Het zal tempo rijden worden met de hoop dat Matthews vroeg moet capituleren.
11-03-2016 12:52
http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2014_Stage_13_Obregon_Cantabria

Deze dus
11-03-2016 12:58
Zou het geen optie zijn dat boasson in pn rijdt en hagen in de tirreno ;-)
11-03-2016 12:59
First riders dropped on climb Bij het Peloton
A few riders are being dropped by the bunch on the Ventoux slopes. Among them Andre Greipel (Lotto Soudal).

Matthias Brandle (IAM) has been dropped by the leading group.
De rest heeft nog 7.40 "
11-03-2016 13:01
Alexis Gougeard afgestapt
11-03-2016 13:02
Nacer Bouhanni (Cofidis), Andre Greipel (Lotto Soudal), Marcel Kittel (Etixx) and Tom Boonen (Etixx) Gelost
11-03-2016 13:04
Ja die komen echt niet meer terug ook, dit is voorlopig het scenario waar Matthews op hoopt.
11-03-2016 13:04
Ventoux is te vroeg in deze etappe
11-03-2016 13:04
Shit Kittel gelost, gaf hem nog wel kans hier vandaag.

Inclusief knipoog voor Rahims. ;)

Reacties zijn gesloten.