Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016
vrijdag 11 maart 2016 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016

In Parijs-Nice staat er vandaag een bergetappe op het programma. Het klassement zal aardig worden opgeschud. De vijfde etappe voert naar de Mont Ventoux, al hoeven de renners in tegenstelling tot in de komende Tour de France niet helemaal naar de top te fietsen. Na het bereiken van Chalet Reynard mag na een klim van 9,5 kilometer à 9,3 procent aan de afdaling worden begonnen. De finish is dan nog meer dan honderd kilometer weg. Richting Salon-de-Provence liggen er nog wel drie bergjes van tweede categorie op het parcours, maar de laatste dertig kilometer zijn nagenoeg vlak.

De start is om 11:05, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over vier en kwart voor vijf. Sporza begint om 15:10 met de live-uitzending, vanaf 15:15 is de wedstrijd live te volgen via Eurosport 2. Nos.nl heeft vanaf 15:08 een livestream op internet.

Links:
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 5

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
1 4 5 6 7 8 11
11-03-2016 14:04
Het lijkt mij dat een Sky en of een Giant de leiderstrui niet eens willen dragen deze PN. Laatste etappe is moeilijk te controleren.

Edit ze willen de trui pas op het podium in Nice natuurlijk
11-03-2016 14:05
@Lynda: Sky en Contador hebben wel vaker van ver oorlog gemaakt. Ik denk echt dat er in die laatste etappe teveel klimkilometers zitten.
11-03-2016 14:07
Theuns inmiddels op 3.40, dus die wordt straks opgeslokt door het peloton.
11-03-2016 14:08
Vorig jaar verloor Matthews naar Nice wel 15 minuten, in een etappe die overigens nog wel een stuk zwaarder was. Hij bleef een lange tijd bij, maar kraakte uiteindelijk toch behoorlijk.

Als ze willen ben ik er van overtuigd dat Thomas, Contador, Porte & Majka Matthews er af kunnen rijden op de Col D'Eze en ook een behoorlijk gat kunnen slaan, maar dan zullen ze de koers van te voren al wel hard moeten maken.
11-03-2016 14:11
Cote de Duranus (3.9km, 4.3%)
Cote de Levens (5.3km, 3.1%)
Cote de Chateauneuf (5.4km, 4.4%)
Col de Calaison (6.3km, 4.4%)
Cote de Peille (6.5km, 6.9%)
Col d’Eze (7.7km, 5.7%)

Van welke klim zou Matthews daar nou bang moeten worden? Ik weet het niet, die laatste twee kunnen wat zwaar zijn maar dat is dus wel over een afstand van 60 kilometer..

@ Noud

Ja, maar toen ie lostte liet neem ik aan wel gewoon lopen. Goed, ik zeg ook niet dat ie gáát winnen hoor. Maar het kan, en ik zie weinig mannen nog voor hem staan als echte favorieten (die eerder genoemden dus).
11-03-2016 14:13
Misschien niet van de losse klimmen, maar wel van het totaal. 25km klimmen is gewoon zwaar.
11-03-2016 14:14
Kristoff terug in het peloton.
11-03-2016 14:14
@Lyndalid

Dat ligt in mijn ogen dus helemaal aan het koersverloop, als ze het hard maken moet Matthews zeker bang zijn voor de Cote de Peille & Col D'Eze. Als ze op de Col D'Eze vanaf de voet durven gaan dan gaat Matthews het niet redden denk ik.
11-03-2016 14:18
Matthews heeft gewoon een reële kans. Die ploegleider speelt verstoppertje.
11-03-2016 14:22
Bouhanni en Kittel ook nog maar 1,5 minuut achter het peloton.
11-03-2016 14:26
Ja die komen dan terug. Maar reken maar dat Orica er op die klimmetjes dan nog een lel op gaat geven, en dan vliegen ze er weer af. Die zijn echt nog best lastig.

5.9km, 4.1%
4.2km, 5.5%
1.7km, 7.2% vooral deze laatste zal erin hakken
11-03-2016 14:29
Ik vind die 3 toch wel klimmen die Bouhanni aan moet kunnen. Zeker omdat alleen Orica het werk zal doen, denk ik. En die hebben toch ook geen geweldige klimmers bij zich (op Yates na, maar die hoeft niet te werken).
11-03-2016 14:31
Bouhanni zou dat inderdaad nog wel kunnen, maar ook met de Ventoux in de benen? Dat is het hem juist. Spreekt overigens niet voor hem dat Kristoff al terug zou zijn en hij niet (waar las men dat trouwens?).
11-03-2016 14:32
Toch wel dapper van Wippert, schijnt nog steeds een minuut voor het peloton te zitten. Misschien hoopt hij door voorsprong te nemen uiteindelijk met het peloton bij de finish te komen en mee te kunnen sprinten? Moeten ze natuurlijk nog wel de kopgroep terugpakken.
11-03-2016 14:34
@Tuubke: als je zo lang alleen hebt gereden kun je volgens mij echt niet meer mee sprinten. Ga dan voor Bevin, als Cannondale.
11-03-2016 14:47
Voilá, Orica naar het front en Kittel en co raken weer verder op achterstand terwijl het peloton rustig inloopt op de leiders.
11-03-2016 14:50
@ tuubke: Ik vind dat niet dapper maar gwn dom. Hier verspeel je alleen een pak krachten mee en bereik je echt niets. Moest het nu nog in de live-uitzending zijn bracht het nog wat publiciteit met zich mee, hoewel de kans dan nog klein zou zijn dat er effectief een camera bij hem zit.
11-03-2016 14:54
Hoezo is het dom? Beetje met voorsprong aan de klimmetjes beginnen kan geen kwaad voor Wippert. Hij had ook lekker in de bus bij Kittel en Bouhanni gaan zitten ja.
11-03-2016 14:57
Misschien zie ik iets over het hoofd hoor maar zal de valkuil voor Matthews en zijn algemeen klassement morgen niet zijn en in mindere mate dan de zondag? Morgen is best een pittige rit die toch echt te zwaar moet zijn voor Matthews.
11-03-2016 15:00
@Marakus: zie het interview van cyclingquotes met Bardet voor Parijs-Nice. Die noemde de klim van zaterdag een klim voor ardennenrenners. Dus waarschijnlijk valt die klim wel mee/tegen.
11-03-2016 15:00
@ azh: en wat is hij dan met nog een beetje voorsprong op dat klimmetje? Of je denkt toch niet serieus dat hij straks nog voor de zege kan meesprinten na zo'n tijd voorop rijden...
11-03-2016 15:00
@ Hakkie

Maar die klimmen van zondag zijn makkelijker. Dus ik snap jouw redenatie gewoon niet zo goed..
11-03-2016 15:01
Welke sprinters zouden er nog bij zitten? Hoe kwam men er nou bij dat Kristoff er weer bij zat? Dat heb ik op Sporza en de organisatie-ticker niet gezien...?

Matthews, Swift.. Bonifazio nog? Anders ga je al kijken naar bijvoorbeeld Gallopin.
11-03-2016 15:02
@Tom: gewoon proberen toch? Anders kan ie net zo goed afstappen, want winnen gaat hij toch niet meer doem deze ronde
11-03-2016 15:03
@Lynda: ik vraag me af of zaterdag wel lastiger is. En op een laatste dag wordt vaker alles of niets gereden, zo'n rit is die van zaterdag is vaak pas de laatste 3 of zelfs 2 km vuurwerk.
1 4 5 6 7 8 11

Reacties zijn gesloten.