Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016
vrijdag 11 maart 2016 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Parijs-Nice 2016

In Parijs-Nice staat er vandaag een bergetappe op het programma. Het klassement zal aardig worden opgeschud. De vijfde etappe voert naar de Mont Ventoux, al hoeven de renners in tegenstelling tot in de komende Tour de France niet helemaal naar de top te fietsen. Na het bereiken van Chalet Reynard mag na een klim van 9,5 kilometer à 9,3 procent aan de afdaling worden begonnen. De finish is dan nog meer dan honderd kilometer weg. Richting Salon-de-Provence liggen er nog wel drie bergjes van tweede categorie op het parcours, maar de laatste dertig kilometer zijn nagenoeg vlak.

De start is om 11:05, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over vier en kwart voor vijf. Sporza begint om 15:10 met de live-uitzending, vanaf 15:15 is de wedstrijd live te volgen via Eurosport 2. Nos.nl heeft vanaf 15:08 een livestream op internet.

Links:
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 5

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
1 5 6 7 8 9 11
11-03-2016 15:06
@ Hakkie

Ja, maar als ze een beetje doorhebben hoe goed Matthews is zullen ze bij Tinkoff en Sky toch al eerder gaan knallen? Ook op zaterdag? Wat betreft alles of niets ben ik het wel met je eens, maar dan denk ik eerder aan types als Luis Leon, Wellens en Gallopin dan aan de échte kopstukken. Misschien komt daar zelfs wel het echte gevaar vandaan, uit de tweede lijn. Dan moet Orica aan de bak, en daar hebben ze de ploeg niet voor. Of Yates moet héél goed zijn.

Henao ook nog altijd zeer gevaarlijk trouwens, samen met Majka de ideale man om op te sturen met renners als die ik eerder noemde.
11-03-2016 15:07
@ azh: Mnee, :p sry ik vind het gwn dom :p brengt niks op...
11-03-2016 15:08
@Lynda: zelfs als ze door hebben dat Matthews mee kan, zullen ze nog naar elkaar kijken denk ik. Dan kijken ze bijvoorbeeld naar Dumoulin, die geen knechten heeft.
11-03-2016 15:08
Zie op twitter iets over een valpartij met Gallopin erbij?
11-03-2016 15:09
Ik las dat op Twitter. Nu een valpartij met oa Tony Gallopin.
11-03-2016 15:09
@Hakkie, ah bedankt voor je reactie, ik ben benieuwd! Morgen zit er redelijk wat klimwerk in en qua kilometers is de etappe toch wat langer dan zondag. Zondag zal er wellicht meer vuurwerk zijn maar morgen zijn de grotere tijdsverschillen, aldus mijn verwachting :) ik neem het in ieder geval op om in de avond te kijken!
11-03-2016 15:10
Iedereen weer op de fiets na de valpartij, behalve Schleck.
11-03-2016 15:10
Morgen meer dan 50 km omhoog. Gezien het deelnemersveld denk ik niet dat Matthews kans maakt om de trui te behouden tot in Nice.
11-03-2016 15:10
Ja, ook op de ticker. Val met Schleck en Gallopin.
11-03-2016 15:10
Ook Schleck erbij en die blijft als enige liggen.

Nog steeds de vraag of iemand weet welke sprinters er dus voorin zitten?
11-03-2016 15:10
Retour de Kristoff au sein du peloton ! On se dirige tout droit vers un sprint à Salon-de-Provence. #ParisNice
11-03-2016 15:12
Sporza live, nog iets meer dan 40 km en 2 minuten voorsprong nog voor het peloton.
11-03-2016 15:14
Bevin ook gevallen. Wel terug in het peloton.
11-03-2016 15:16
Groot peloton nog hoor. Man of 100 zeker.
11-03-2016 15:17
Ten Dam lag er dus ook bij
11-03-2016 15:20
Wellens en Slagter goed voorin
11-03-2016 15:20
Ten Dam is nog niet echt in vorm. En valt nu ook nog. Daar heeft Dumoulin weinig steun aan tot op heden
11-03-2016 15:24
Zo is wel en heel steil stukje daar. 8 km per uur.
Edit: ze staan zelfs stil achteraan
11-03-2016 15:24
Iemand beeld of melding van Felline gezien gekregen ?
11-03-2016 15:25
Ik gok zelf wel op wat sprinters haha. Ik kan niets zien helaas, maar dit zal er zeker/wellicht nog bij zitten?

Matthews
Kristoff
Swift
Cimolai
Breschel (want Wippert zal zo wel lossen)
Bonifazio (en anders sowieso Felline)
Reguigui

Zo maar een gokje.. En daarna kom ik al snel bij mannen als Gallopin, Luis Leon, Dumoulin, en Izagirre uit die een boni'tje kunnen meesprokkelen als ze zich goed plaatsen.
11-03-2016 15:25
Dit is echt een pokke klim. Afgelopen vakantie gefietst echt ongelooflijk zo steil.
11-03-2016 15:26
Het is nu heel stijl. Koplopers trager dan 9 km !
Achterin staan ze stil en vallen om ( hansen) omdat het te traag gaat
11-03-2016 15:26
Mooie klim wel toch!
11-03-2016 15:27
Peloton helemaal verbrokkelt, alle sprinters zullen nu zeker wel zijn gelost en moeten weer in de achtervolging.
11-03-2016 15:27
Een paar van lotto te ver van achter en daardoor te voet (bennett en kruiswijk
1 5 6 7 8 9 11

Reacties zijn gesloten.