Volg hier de vijfde etappe in de Tour of California 2015
donderdag 14 mei 2015 om 21:00 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Tour of California 2015

In de Tour of California staat opnieuw een sprintetappe op het programma. De renners rijden grotendeels langs te kust en de brede finishstraat is ideaal voor een massasprint. Het startschot in Santa Barbara klinkt om 20.55 uur Nederlandse tijd, de aankomst in Santa Clarita staat gepland rond 00.50 uur vannacht.

Wordt het wederom een duel tussen Peter Sagan, Mark Cavendish en Wouter Wippert? Wellicht weten één of meerdere coureurs de dans te ontspringen en een nieuwe groepsspurt te voorkomen. Wippert zal proberen dit te voorkomen. De Nederlandse sprinter werd al tweede en derde in deze editie van de Amerikaanse rittenkoers. Lukt het hem – en zijn ploeg Drapac – om hem vandaag op het bovenste treetje te krijgen? Volg het hier op Wielerflits.

De Tour of California wordt live uitgezonden door Eurosport en er is een live-coverage via de tourtracker van de organisatie. Beelden zijn via beide kanalen te zien vanaf elf uur vanavond.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Profiel vijfde etappe
Tijdschema

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
77 Reacties
15-05-2015 00:17
Gesink reed Hincapie op 3:30 op Mount Baldy in 2012. Skuijns zal het dus een stuk beter moeten doen dan zijn nestor. ;)
15-05-2015 00:18
Het lijkt me sterk dat Skuijns een marge van louter 47 seconden vast gaat houden t.o.v. van onder meer Gesink, Henao en Craddock, al dan niet met aangepaste tijdrit.

In het jaar dat Gesink won werd Kelderman, op de zevende plek, ook al op meer dan een minuut weggereden.
15-05-2015 00:20
Kans op waaiers!
15-05-2015 00:20
Alaphilippe is toch ook nog best gevaarlijk, hoewel hij maar drie seconden voor heeft.
15-05-2015 00:21
Waar blijft Lotto terwijl er waaiers getrokken worden. niet bij de eerste 30 gezien.
15-05-2015 00:30
Dan moet je beter kijken. Er zijn geen waaiers en ze rijden met een flink aantal bij de eerste 30.

Het is weer begonnen met regenen en niet zo'n beetje ook.
15-05-2015 00:32
Elk nadeel heb zijn voordeel, wordt de weg lekker schoon.
15-05-2015 00:38
De kopgroep lijkt het peloton op 1 minuut te houden. Drapac komt helpen aan kop van het peloton. Wowteh Wipphet seems to be feeling strong!
15-05-2015 00:38
Meer ploegen doen nu mee aan de achtervolging, omdat het verschil al een tijdje stabiel boven de minuut is. Drapac en Trek komen naar voren. Nog 12km, 1:05 voorsprong.
15-05-2015 00:40
"When Danny Pate from Sky comes to the front, that's the moment that the speed goes up exponentially".

Tuurlijk.
15-05-2015 00:41
Tijdverschil klopte duidelijk weer niet, niet veel meer dan een halve minuut nu.
15-05-2015 00:42
Half minuutje nog, de auto's moeten er tussenuit. Nog minder dan 8km. Rain keeps falling.

TLJ heeft de hele dag gegroepeerd gereden, maar nu zitten ze opeens weer halverwege het peloton. Mag toch hopen dat ze een move voorbereiden.
15-05-2015 00:44
Wow wat een weer, hopen dat ze allemaal op de fiets blijven zo.
15-05-2015 00:45
You jinxed it!

Valpartij halverwege het peloton met 6km te gaan, Wyss laat zijn medevluchters achter. Het verschil schijnt 20s, maar het lijkt iets minder.
15-05-2015 00:46
Dit bericht is verwijderd
15-05-2015 00:48
Nog 4km, ze laten Wyss nog even bungelen.

De wegen zijn weer net zo breed als dat ze lang zijn. Het peloton rechts, Wyss links. Het peloton doet net alsof hij niet bestaat.
15-05-2015 00:48
Jose dekt zich alvast in, ze zal door het weer de renners waarschijnlijk niet goed kunnen herkennen. :)
15-05-2015 00:49
Echt, doe jij het al de hele avond met José? :|

Nog 1,5km te gaan, daarin 1 haakse bocht. TLJ goed van voren. So far, so good.
15-05-2015 00:50
Neehoor wil de aankomst even op TV zien.
15-05-2015 00:52
Cavendish: "Nice Job Guys"
15-05-2015 00:53
Dit bericht is verwijderd
15-05-2015 00:53
Cav pakt m weer.

Wat deed van asbroek in de sprint? Of eigenlijk wat deed ie allemaal niet... die liet het volledig lopen terwijl er toch ruimte zat was
15-05-2015 00:53
Cav voor Sagan, dan de rest. De sprinters van TLJ kwamen er niet aan te pas, het leek er zelfs op dat Gesink ze nog inhaalde met zijn karakteristieke manier van fiets-slopend-sprinten.

Waeytens van Giant zou 2e zijn voor Sagan, maar zo heb ik het niet gezien. Edit: jep, de herhaling bevestigt dat. En het is niet Gesink die Van Asbroeck nog achterhaalt, maar een andere TLJ. Van Winden? Of Sep? Nope. Mike Teunissen, die zat er gisteren ook al goed bij.
15-05-2015 00:56
Dit bericht is verwijderd
15-05-2015 00:56
Waeytens 2e goeie gast!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.