Volg hier de vijfde etappe in de Tour of California 2015
donderdag 14 mei 2015 om 21:00 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Tour of California 2015

In de Tour of California staat opnieuw een sprintetappe op het programma. De renners rijden grotendeels langs te kust en de brede finishstraat is ideaal voor een massasprint. Het startschot in Santa Barbara klinkt om 20.55 uur Nederlandse tijd, de aankomst in Santa Clarita staat gepland rond 00.50 uur vannacht.

Wordt het wederom een duel tussen Peter Sagan, Mark Cavendish en Wouter Wippert? Wellicht weten één of meerdere coureurs de dans te ontspringen en een nieuwe groepsspurt te voorkomen. Wippert zal proberen dit te voorkomen. De Nederlandse sprinter werd al tweede en derde in deze editie van de Amerikaanse rittenkoers. Lukt het hem – en zijn ploeg Drapac – om hem vandaag op het bovenste treetje te krijgen? Volg het hier op Wielerflits.

De Tour of California wordt live uitgezonden door Eurosport en er is een live-coverage via de tourtracker van de organisatie. Beelden zijn via beide kanalen te zien vanaf elf uur vanavond.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Profiel vijfde etappe
Tijdschema

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
77 Reacties
14-05-2015 21:15
Ze zijn al gestart....
14-05-2015 21:19
Jammer, geen geelhemd in the breakaway. Wyss zit er wel bij. Die staat op 47 seconden. Die zal weinig ruimte krijgen.
14-05-2015 21:20
Saai zeg dit jaar al die sprint etappes. Ik wil een keer vuurwerk zien.
14-05-2015 21:22
Drie (pro-)conti ploegen hebben hun kopman mee in een kopgroep van 5, dus die vinden het prima. Verder BMC en Garmindale een mannetje mee. Maar Hincapie van Skujins, Etixx van Cav en Tinkoff van Sagan zullen allicht weer gaan controleren.
14-05-2015 21:22
Wyss, Howes, Curran, Lachlan Morton en Megias zijn vertrokken voor de vlucht van de dag.
14-05-2015 21:23
Ik gun deze aan Wippert! Zou fantastisch zijn:D

Kans acht ik echter niet heel groot.
14-05-2015 21:23
waar is van asbroek of heb ik iets gemist en is die uitgevallen?
14-05-2015 21:24
Voor het eerst deze ronde dat er regen zal vallen. Benieuwd of dat nog enige impact heeft. Anders is het gewoon cavendish voor sagan en wippert.
14-05-2015 21:31
@hongerklopje
Niks ervan: Cavendish en Sagan zijn al geweest, nu is Wippert aan de beurt!
14-05-2015 22:05
@lotto-jumbo fan gewoon in het peloton... werd gisteren 13e en is vandaag gewoon van start gegaan
14-05-2015 22:24
Zo is t Tuubke!
14-05-2015 22:46
*Het regent in California*

De kopgroep van 5 is nog altijd vooruit, de ploeg van Skujins houdt ze binnen 2-3 minuten. Nog 85km te gaan.
14-05-2015 22:54
Zoals gisteren ook gezegd heeft deze ronde teveel vlakke ritten. Eigenlijk zijn er maar twee ritten voor de klassementsrenners.
14-05-2015 22:57
Als we een goede Kittel erbij hadden, dan waren al die vlakke ritten geweldig geweest.
14-05-2015 23:16
Klopt.
Ze hadden gewoon een rit van 160 km met 6 beklimming ofzo erin moeten gooien.
2 beklimmingen in het begin, zodat er een kopgroep kan ontstaan.
En dan nog 4 beklimmingen in de laatste 50 km.

Heb het dan over beklimming van 2/3 km met een stijgingspercentage van rond de 6% of iets meer. Ideaal parcours lijkt me.
14-05-2015 23:16
Letz gow for a daaark horse today, Letz gow for Woutah!
14-05-2015 23:16
Eens met TeamNL. Zelfs met Kittel erbij zou het saai zijn geweest. Jammer, er zijn toch genoeg mogelijkheden voor heuvelritten/bergritten in Cali.
14-05-2015 23:21
Komt wel een leuk klimmetje aan, daar hadden ze ook de finish kunnen leggen, leuk voor Alaphillipe.
14-05-2015 23:24
Er wordt weer leuk geklommen zie ik.
14-05-2015 23:25
Iemand die mafkees net gezien met hoed, hahaha
14-05-2015 23:29
Op een pittig klimmetje (Cat 4) probeert Chris Butler het solo vanuit het peloton. Hij komt op 1m30 boven, het peloton op 2m10 van de kopgroep. Nog ruim 60km, de komende 15km zijn heuvelachtig.
14-05-2015 23:30
Vorig jaar ws er 2 aankomst bergop. 1 op loeisteile Diablo, dit jaar sprintersritten veel
14-05-2015 23:33
Indianentaal want Amerika?
14-05-2015 23:34
@hunneman180, was dat niet in tour of utah?
14-05-2015 23:36
Ugh...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.