Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Polen 2019
woensdag 7 augustus 2019 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Polen 2019

De Ronde van Polen vervolgt vandaag zijn weg met een ‘normale’ wedstrijddag. De vijfde rit brengt de renners in 153,8 kilometer van de zoutmijn van Wieliczka naar Bielsko-Biała. Op papier lijkt dit een dag voor de puncheurs, met aardig wat hoogtemeters en een aankomst die oploopt.

Ronde van Polen 2019 - profiel etappe 5

De start is om 12:45 en de aankomst wordt verwacht rond 16:30. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:15 live uit. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Polen 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
32 Reacties
07-08-2019 12:40
Nog steeds een naar gevoel
07-08-2019 12:47
Deze editie is maandag afgelopen...na het mooie eerbetoon gisteren had iedereen naar huis gekund, daar zit vast nog hier en daar een familielid die ook deel is van dit hele gebeuren...
    07-08-2019 13:03
    Ik begrijp je mening, maar ik weet niet of het helpt dit onder elk bericht over de Ronde van Polen te herhalen. Jij vindt dat ze moeten stoppen, maar de organisatie en het peloton kiezen ervoor om door te rijden.
    07-08-2019 13:59
    Moraalridder, het gaat er nu toch om hoe men dit zou willen dat het gaat. Lotto wil om bepaalde redenen, verwerkingen door. dit mag en moet iedereen zelf weten en het respect is supergroot hebben we gezien. Stop met een mening zonder kennis.
    07-08-2019 14:43
    @Polleke
    Het leven stopt niet als iemand anders verongelukt. Gaat gewoon weer door, dat is de mens.
07-08-2019 12:53
Het fijne van een ronde is dat een fataal ongeluk passend herdacht kan worden en daarna op een redelijke wijze verwerkt wordt, namelijk door voortgang van het leven dat deze mensen hebben gekozen. Stoppen staat vrij.
07-08-2019 13:55
Jelle Wallays van Lotto zit in de ontsnapping. Mooi.
07-08-2019 13:59
Ik vind het jammer dat ik veel mensen hoor praten over de sportieve potentie van Bjorg (had een grote toekomst, blah bah), maar dit doet er toch helemaal niet toe. Het gaat om de mens ansich. De vriendelijke en unieke kant. Welke wielrenner dit overkomt met bijbehorende potentie doet er toch niet toe?

We bedoelen het vast allemaal goed, maar de essentie van mijn verhaal is dat de nadruk teveel op de wielrenner Bjorg Lambrecht ligt. In zulk soort gevallen doet dat er simpelweg niet toe.
    07-08-2019 14:13
    +10
    Geheel mijn mening. Of het nu een winnaar of een loser is maakt niet uit, het is even erg.
    07-08-2019 14:40
    Helemaal mee eens, de gebeurtenis is verschrikkelijk, ongeacht of hij 8 keer de tour kon gaan winnen of niet.
    07-08-2019 15:17
    Mooi....jij hebt meer dan Nul verstand....
    07-08-2019 15:52
    Niet geheel mee eens. Al hoewel ik je mening deel dat ieder mensenleven op gelijke hoogte staat snap ik wel dat mensen het over de potentie hebben. Als een onbekende renner overlijdt die slechts op het tweede niveau in Frankrijk rijdt is dat ook verschrikkelijk, maar is het niet iemand met wie je een band hebt of wie je volgt. In deze is het dan ook een verlies van een persoon, als een verlies voor de wielersport.
07-08-2019 14:05
We deden een plas en alles bleef zoals het was.
07-08-2019 15:20
Waar wordt t uitgezonden? Want op Eurosport is snooker
    07-08-2019 15:55
    Eurosport 2 en player.
    07-08-2019 16:19
    http://sport.tvp.pl/43826300/76-tour-de-pologne-5-etap-kopalnia-soli-wieliczka-bielskobiala-154-km via Poolse proxy
07-08-2019 15:55
Ik vind het mooi hoe Lotto de gebeurtenis heeft "gebruikt" om vandaag extra gemotiveerd aan de start te komen. Ze rijden echt hard en goed. Ik gun ze de overwinning
    07-08-2019 15:56
    Astana says no...
    07-08-2019 15:57
    @xistnc that’s life. Ze kunnen niet alles cadeau krijgen nu, hoe verschrikkelijk het ook is. Zo werkt het nu eenmaal niet
07-08-2019 16:26
Als ik van poppel was zou ik toch iets opschuiven net als de rest vd ploeg, en niet alleen achterin blijven
    07-08-2019 16:28
    Als Van Poppel jou was, had hij daar überhaupt niet gefietst
    07-08-2019 16:48
    @martini en dan heb jij het over nuttige toevoegingen?
07-08-2019 16:40
Weer mezgec, van Poppel kwam nooit vooraan. Volgens mij 4 tjv in 1e peloton
    07-08-2019 16:41
    Mezgec heeft iets bijzonders gegeten.

    Van Poppel zat al die tijd ingesloten helaas
    07-08-2019 16:51
    Kwam op 7 minuten binnen. Dus ingesloten is leuk verzonnen
    07-08-2019 17:45
    Zat dus al eerder ingesloten ;)
07-08-2019 16:41
Mezgec verreweg sterkste en snelste op de oplopende finish.
07-08-2019 16:41
Ik verwacht overigens ook nog wel wat diskwalificaties vandaag. Wat een chaotische sprint
    07-08-2019 16:42
    ween ween...
    07-08-2019 16:44
    Ween ween? Die snap ik niet echt, maar bedankt voor deze extreem nuttige toevoeging
07-08-2019 16:47
Zat van poppel er wel bij eigenlijk. Zag hem nergens
    07-08-2019 16:54
    Nope als 116e binnengekomen op 6:47 samen met Jacobsen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.