Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
vrijdag 10 april 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

De vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland voert over een fijne verzameling beklimmingen en is de laatste rit in lijn van de Baskische koers. Op zaterdag valt de beslissing in een tijdrit, dus wie twijfelt aan zijn kunsten tegen de klok, zal vandaag aan de bak moeten.

De vijfde etappe voert van Eibar naar Aia en kent twee beklimmingen van de derde categorie, vijf van de tweede en één van de eerste categorie. De klim naar Aia ligt op een lokale lus en zal drie keer genomen worden, voordat er een winnaar bekend is. Met mannen als Joaquim Rodriguez en Nairo Quintana, beide geen sterren in de tijdrit, dicht op Sergio Henao in het klassement, mag er het nodige vuurwerk verwacht worden in de rit naar Aia. Ook voor de Nederlanders valt er genoeg te beleven; Bauke Mollema bezet een vijfde plaats op tien tellen.

De start van de etappe is om 13:15 uur, de renners worden rond 17:15 aan de streep verwacht. Eurosport zal de etappe niet live uitzenden, in verband met de MotoGP.

Links

Website organisatie
Informatie etappe 5
Startijst

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
10-04-2015 17:14
Kwia ziet er niet zo sterk uit, waarschijnlijk een wanhoopsdaad deze vluchtpoging
10-04-2015 17:15
Een wanhoopsdaad idd! Nog maar 17 seconden..
10-04-2015 17:15
Het "peloton" haalt ze al weer bijna bij. Daar wordt ook wel gruwelijk hard gereden.
10-04-2015 17:15
Kwiatkowski heeft het moeilijk, zal straks nog wel gepakt worden.
10-04-2015 17:15
Jaaa, helaas Ronde van Baskenland voor Mollema qua klassement, nu definitief.
10-04-2015 17:15
Mollema eraf....helaas... probeert wel nog aan te sluiten.

edit: Mollema terug, vechter
10-04-2015 17:16
Leuke actie van Martin en Kwiat, maar ze hebben er niets aan. En Tony kan nu zijn tijdrit wel vergeten natuurlijk.
10-04-2015 17:16
[quote]klootje kriekeljon - 10 april 2015 om 17:04 - Bewerkt op 10 april 2015 om 17:04

Niet om te zeiken: maar dit zou ik ook wel eens bij LJ willen zien. Een tactische zet. Of het nu lukt of niet.

Mijn grootste kritiek van de hele Rabello-tijd.[/quote]

Moet je wel de juiste renners en het juiste moment voor hebben. Verder werd er bij Rabo ook wel tactisch gekoerst hoor. Ik weet nog dat ze met een niet heel sterke Giro-ploeg door tactisch rijden Menchov toch nog redelijk goed konden ondersteunen in de bergen en o.a. daardoor die giro wisten te winnen.
10-04-2015 17:16
Dit bericht is verwijderd
10-04-2015 17:17
Waarom doet Etixx dit? Morgen kan je de overwinning al vergeten door de inspanningen van Martin en Kwiatkowski is duidelijk niet sterk genoeg. Ik vrees voor de Ardense klassiekers..
10-04-2015 17:17
zit TJS nog bij Kwiatkovski in het wiel?
10-04-2015 17:17
Gegokt en verloren. Benieuwd of Purito nog tot bij de koplopers zal kunnen sprinten...
10-04-2015 17:18
Dit bericht is verwijderd
10-04-2015 17:18
Ik hoop dat Mollema een beetje bij de grote mannen kan blijven als het zometeen gaat beginnen
10-04-2015 17:19
Verzetje van Martin gezien? Wat een opoffering terwijl ie morgen nog een keer voluit moet.
10-04-2015 17:19
@piet115 , Mollema is helaas al gelost.
10-04-2015 17:19
In plaats van aanvallers te complimenteren wordt er veel te veel negatief commentaar gegeven. Ze hebben er de renners voor, en ik vind het heerlijk om te zien dat er nog renners voor de overwinning gaan i.p.v. een klassering.
10-04-2015 17:22
Wellens ftw!
10-04-2015 17:23
Wat een steil klimmetje zeg, leuk hoor.
10-04-2015 17:23
Mollema zit wel degelijk nog in de groep.
10-04-2015 17:23
Mollema helemaal achter in de groep
10-04-2015 17:23
bauke hangt aan het staartje van de groep
10-04-2015 17:25
Haha Landa mooi hoor!
10-04-2015 17:25
Landaa!!
10-04-2015 17:26
Kwiatkowksi verdient weeral tijd.. Was de denken. Toch mooie poging! Maar helaas..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.