Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
vrijdag 10 april 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

De vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland voert over een fijne verzameling beklimmingen en is de laatste rit in lijn van de Baskische koers. Op zaterdag valt de beslissing in een tijdrit, dus wie twijfelt aan zijn kunsten tegen de klok, zal vandaag aan de bak moeten.

De vijfde etappe voert van Eibar naar Aia en kent twee beklimmingen van de derde categorie, vijf van de tweede en één van de eerste categorie. De klim naar Aia ligt op een lokale lus en zal drie keer genomen worden, voordat er een winnaar bekend is. Met mannen als Joaquim Rodriguez en Nairo Quintana, beide geen sterren in de tijdrit, dicht op Sergio Henao in het klassement, mag er het nodige vuurwerk verwacht worden in de rit naar Aia. Ook voor de Nederlanders valt er genoeg te beleven; Bauke Mollema bezet een vijfde plaats op tien tellen.

De start van de etappe is om 13:15 uur, de renners worden rond 17:15 aan de streep verwacht. Eurosport zal de etappe niet live uitzenden, in verband met de MotoGP.

Links

Website organisatie
Informatie etappe 5
Startijst

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
1 6 7 8
10-04-2015 17:27
Gelukkig maar voor Bobbie dat Wellens hem niet pakt anders was hij ondergesquirt.
10-04-2015 17:27
Arme Bauke.
10-04-2015 17:28
TJS nog in de top 10 geeindigd? en was dat Bauke of Schleck?
10-04-2015 17:29
Zal hij zonder de val wel bij de voorste hebben gezeten?
10-04-2015 17:29
kwiatowski 8 tot 10 seconden verlies net als quintana. Als die niet had aangevallen was die wss meer tijd kwijt. Slimme zet dus, want hij kan niet mee met de 3 beste, yates, rodriguez en henao.
10-04-2015 17:30
mollema gevallen ???
10-04-2015 17:30
Ja !
10-04-2015 17:31
Mollema best veel schade, elleboog én schouder geschaafd (?)
10-04-2015 17:32
Meer tijd kwijt is gewoon onzin. Maar ik had het idee dat hij in de voorgaande dagen ook al niet geweldig aan het klimmen was.
10-04-2015 17:33
Jammer dat ik deze etappe niet kan zien, spektakel zo te lezen. Wel klote van Mollema

[quote] Waarom doet Etixx dit? Morgen kan je de overwinning al vergeten door de inspanningen van Martin en Kwiatkowski is duidelijk niet sterk genoeg. Ik vrees voor de Ardense klassiekers..[/quote]
Elke keer als cyclingteam of een van zijn voorgangers zoiets roept, wint etixx. Tijdrit is morgen dus voor martin!
10-04-2015 17:35
Begrijp dat Bauke en Andy Schleck met de sturen in elkaar haakten,jammer!
10-04-2015 17:36
Andy nog wel. Opmerkelijk ;)
10-04-2015 17:37
Ik zeg tijdrit voor Kwiatkowski.
10-04-2015 17:54
Dat is inderdaad knap achilles. :D
1 6 7 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.