Volg hier de vierde etappe in Parijs-Nice 2016
donderdag 10 maart 2016 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in Parijs-Nice 2016

In Parijs-Nice wacht vandaag misschien wel de laatste kans voor de sprinters. Tijdens de etappe naar Romans-sur-Isère duiken de renners bijna in een rechte lijn dieper het zuiden van Frankrijk in. Als de sprinters de Côte de Saint-Uze op 33 kilometer van de streep goed weten te doorstaan, mogen zij in finishplaats Romans-sur-Isère strijden om de overwinning. Alexander Kristoff, Nacer Bouhanni, Arnaud Démare en Michael Matthews zijn de voornaamste gegadigden voor dagwinst. En wat kan Wouter Wippert in dit deelnemersveld?

De officiële start wordt gegeven om 12:00 uur, de aankomst wordt verwacht tussen vier uur en half vijf. Sporza begint om 15:10 met de live-uitzending. Vanaf 15:15 is de wedstrijd ook op Eurosport2 te zien. De livestream op NOS.nl begint om 15:10. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
108 Reacties
10-03-2016 13:38
Laat Matthews de duimschroeven maar aandraaien en vandaag weer winnen.

Orica zal dus idd wel alle rappe eraf willen rammelen
10-03-2016 13:42
Hoe langer Matthews meedoet om de eindzege, des te beter het is voor ons. Je zal dan vermoedelijk een scenario krijgen als in de Vuelta van vorig jaar waar Aru als een malle ging demarreren om Dumoulin te lossen. Voor Parijs-Nice betekent het dan een grote oorlog in de laatste etappes.
10-03-2016 13:44
@ Sephiroth,
[url=http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/2641604/2016/03/10/LIVE-Grote-kleppers-ondertekenen-startblad-niet.dhtml]Hier[/url] las ik dat, bij 0km.
10-03-2016 13:45
@Noud

Prima argumentatie, ben het volledig met je eens.
10-03-2016 14:00
Zal wel gwn bij een geldboete blijven voor al diegenen die het startblad niet getekend, maar van mij mochten ze die personen uit koers halen. Het startblad dient er net voor om je aanwezigheid aan de start te bewijzen.
10-03-2016 14:08
Ja 500 Zwitserse Frank ofzo
10-03-2016 14:13
Precies. Hoe kun je meedoen aan een wedstrijd zonder jezelf ingeschreven te hebben? Niet, lijkt me.
10-03-2016 14:18
De koersen die Kittel heeft gewonnen waren relatief makkelijk. Hier wordt meer gekoerst en is een geaccentueerd landschap. Hier moet hij bijvoorbeeld veel vaker aanzetten dan in Dubai of Oman, waar hij de hele rit uit de wind wordt gehouden.

Dus eigenlijk kwam hij gewoon fris in de laatste km. Ik geloof ook dat wanneer hij vorig jaar 1km moest rijden tegen Greipel, Cavendish of Kristoff dat hij dan gewoon won. Omdat hij eigenlijk de rapste is. Maar de koers hardheid is niks voor hem, tot nu toe dan. Ik hoop dat de Kittel van 2014 en 2013 er weer komt.
10-03-2016 14:35
@Lutsenkofan.

Of je nu in Parijs nice spurt tegen Greupel of in de Algarve.. Dat maakt toch niet uit? Het blijft toch gewoon een spurt tussen twee van de beste?
10-03-2016 14:41
Dat maakt wel uit, in deze koers wordt harder gereden en zitten er meer heuvels in de finale.
10-03-2016 15:48
Alle klassementsrenners naar voren. Lotto-Jumbo ook goed vooraan.
10-03-2016 15:59
Demare er al af op de klim... Talansky valt aan.
10-03-2016 16:01
Val Thomas, maar 'zonder erg'.
10-03-2016 16:02
Kittel er af, Kristoff lek.
10-03-2016 16:07
Wie vloog daar uit de bocht ?
Het was Nathan Haas.
In het weiland
10-03-2016 16:08
Haas via het prikkeldraag en bosjes een weiland in.
10-03-2016 16:08
Komt het nog ooit goed met Kittel?
10-03-2016 16:09
Wel toepasselijk Haas het weiland in.
10-03-2016 16:13
Groep Kittel 1 minuut achter peloton.
10-03-2016 16:17
sep fernandez chava op weg naar Voeckler
Etixx wil wachten op kittel dus Andere ploegen rijden nu. Katusha ....
10-03-2016 16:17
Aanval met Vanmarcke, Delio Fernandez en Chavanel. Komen bij Voeckler.
10-03-2016 16:18
Van Marcke heeft er zin an!
10-03-2016 16:19
Sep staat het kortst......
10-03-2016 16:19
Waaiers!!!!!
10-03-2016 16:21
Coup van Katusha leek het ( 7 man vooraan)
Peloton gebroken

Reacties zijn gesloten.