Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015
donderdag 12 maart 2015 om 10:10 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2015

De vierde etappe van Parijs-Nice voert de renners van Varennes-sur-Allier naar Croix de Chaubouret. De 204 kilometer lange etappe is de eerste finish bergop in deze editie van de ‘rit naar de zon’. Onderweg moeten vijf klimmetjes van de 3e categorie en twee beklimmingen van de tweede categorie overwonnen worden, alvorens de renners beginnen aan de slotklim naar Croix de Chaubouret.

Voor leider Michael Matthews zal het zeer lastig worden de leiderstrui vast te houden en ook na deze rit nog in het ‘geel’ te staan. Voor de favorieten is dit een eerste serieuze graadmeter. Kan Kwiatkowski vandaag opnieuw de leiderstrui veroveren? De Pool heeft voorafgaand aan de rit slechts 1 seconde achterstand op de Australiër.

Het verslag van de etappe is vanaf 14:00uur te volgen op Sporza en Eurosport.

Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker – organisatie
Liveticker – Sporza

Stage-1424859161

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
128 Reacties
1 2 3 6
12-03-2015 10:52
Aru!
12-03-2015 10:52
Maijka stuurt man vooruit
12-03-2015 10:55
Alweer 7:40 voor Duchesne, De Gendt en CA Sorensen.
In principe hoeft LottoJumbo Kelderman alleen af te leveren aan de voet van de slotklim, dus waarom zo kleurloos koersen?
12-03-2015 10:58
Er zit een Belgische ritoverwinnaar aan te komen! En anders zeker de bollentrui..
12-03-2015 10:58
Heerlijk, de eerste WT-bergetappe van het jaar!
12-03-2015 11:03
@ cyclingfan?

Denk je dat die mannen vooruit blijven?
12-03-2015 11:05
Benieuwd of Majka, Bardet en Aru de goede tijdrijders op achterstand kunnen rijden. Het lijkt mij niet, Porte, Kelderman en Van Garderen zijn te goed. Alleen Kwiatkowski is voor mij een vraagteken (met Martin).
12-03-2015 11:06
@LL, ik hoop het van harte, maar waarom denk je dat Kelderman beter is dan die drie? Zij hebben (voorlopig) meer bewezen op klimgebied dan Kelderman.
12-03-2015 11:07
het is al weer een tijdje geleden, maar misschien kan De Gendt zijn kunststukje uit de Giro hier herhalen. vlak trouwens ook Sorensen niet uit.
12-03-2015 11:07
Wie wint denk je lyndadid
12-03-2015 11:08
@ slice

Dit jaar niet. Ik zeg trouwens ook niet dat Kelderman beter is, maar ik denk wel dat ie ze kan volgen.

@ Didier

Haha, ik zou het niet weten Didier. Maar ik zou dit ongeveer als lijstje hebben:

****
Porte
***
Majka - Rui Costa
**
Bardet - Van Garderen - Kelderman
*
Aru - Talansky - Intxausti - Thomas
12-03-2015 11:10
Hoeveel hebben ze al?
12-03-2015 11:15
Ik zie idd Kwiatkowski ook redelijk snel door het ijs zakken.. Jammer voor die jongen, maar moet gaan voor de Ardense klassiekers en tijdritten. Als het iets bergop gaat, kan hij lang aanklampen om dan op minuten binnen te komen.
12-03-2015 11:16
Vanwaar het vertrouwen in Costa?
12-03-2015 11:17
@didier, als je de tijd hebt om zoveel vragen te stellen over de race, dan kun je ook zelf af en toe de liveticker volgen.
12-03-2015 11:19
Wie zou er dan van LottoNL mee moeten?
Kelderman - kopman, Kruiswijk - wisselkopman, Bennett, beste klimmer van de rest dus die blijft tot de laatste berg bij de kopmannen, Hofland - sprinter, Tjalingi en Wynants zijn hier om kilometers te maken voor de Klassiekers dus niet om bergop in het rood te gaan. dan heb je Tankink en van Emden nog. Van Emden heeft 3 dagen lang met Hofland lopen leuren en Tankink is dan dus de man die de kopmannen uit de wind moet houden.
12-03-2015 11:21
Dit wordt een prachtige rit, al die gevestigde talenten die het tegen elkaar gaan opnemen, moo! Ik vrees dat het volgtopic het wederom niet gaat volhouden tot het eind.
12-03-2015 11:21
Waar kan ik da zien? Hoeveel al
12-03-2015 11:24
Kruijswijk of Bennett had je mee kunnen sturen. Dat zijn echter ook de enige die Kelderman hier bergop lang bij kunnen staan. Dat ze hem vandaag alleen aan de voet af moeten zetten zou dan nog een argument kunnen zijn, maar dat gaat wel voorbij aan het feit dat dit niet de laatste rit van dit rondje is.
12-03-2015 11:24
Dit moet Kelderman wel liggen. De slotklim is niet superstijl
12-03-2015 11:27
Superstijl! Dit is mn super stijl yo! ;)
12-03-2015 11:30
Eerst was het swag en nu dus superstijl... De jeugd van tegenwoordig.
12-03-2015 11:30
@ wheely:
je bent lyrisch over je deurpost?
12-03-2015 11:34
Porte
12-03-2015 11:36
@8.6
Niet over mijn deurpost, wel over mij first post! Ohw..
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.