Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
donderdag 26 maart 2015 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Vandaag staat er een bijzonder zware rit, met finish bergop, op het programma in de Ronde van Catalonië. De klassementsrenners zullen de gehele rit op het post moeten zijn, want al na 58 kilometer staat de eerste serieuze test op het programma: De Alt de Bracons. Deze col van eerste categorie heeft een maximum stijgingspercentage van 12% en is ruim 10 kilometer lang. Daarna moeten de renners nog twee bergen beklimmen: de Alt de Coubet (max 10%, 10 km) en de Alt de la Creueta (max 9%, 21 km).

Die laatste beklimming doet zijn naam eer aan: de la Creueta is van buitencategorie. De top van de Creueta ligt op 42 kilometer van de aankomst. Er is na die klim wellicht nog heel even tijd om te recupereren of om terug te keren in de voorste groep want het duurt tot kilometerpaal 183 alvorens men aan de slotklim begint: La Molina. De klim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 % met een maximum van 9% en heeft een totale lengte van 5,8 kilometer.

Kan Pierre Roland zijn leiderstrui behouden of nemen de grote mannen definitief het commando over in de Volta Ciclista a Catalunya? Het peloton gaat om 11:15 uur van start . De finish wordt verwacht rond 17:00 uur.

Stage-1426531621

Links

Informatie etappe 4

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
1 2 3 10
26-03-2015 11:12
'Die laatste doet zijn naam eer aan is van de buitencategorie'. Die zin klopt niet.

Edit: links staan er tweemaal in, 'wat' moet 'want' zijn in het stukje van kilometerpaal 183.

Verder: ik hoop op beeld
26-03-2015 11:20
Volgens PCS heeft Kelderman nog steeds de jongerentrui terwijl Aru beter geklasseerd is en ze even oud zijn. Weet iemand hoe dat zit?
26-03-2015 11:23
Voor jongerenklassementen wordt in het algemeen alleen gekeken naar het geboortejaar. Aru is van 1990, Kelderman van 1991. Dat ze vandaag beide 24 zijn, doet er dan niet toe.
26-03-2015 11:25
bedankt voor de uitleg xistnc.. maar eigenlijk is dat wel suf als het naar geboortejaar gaat. maakt nogal uit of je in dec of jan geboren bent dus.
26-03-2015 11:27
Wilco was gister zelfs jarig, zou ook een beetje flauw zijn om hem dan als cadeau de trui af te pakken.
26-03-2015 11:28
Och ik zou het wel humor vinden :P
26-03-2015 11:28
@xistnc Hoe is het dan mogelijk dat Quintana het jongerenklassement in de Tirreno-Adriatico wint? (4 februari 1990 geboren)
26-03-2015 11:34
Werd er niet gekeken naar je leeftijd aan de start van de wedstrijd?
26-03-2015 11:37
Majka, Rojas, Coppel en Zoidl stukje voor het peloton uit als ik het goed begrijp.
26-03-2015 11:38
Danielson zit er ook weer bij.
26-03-2015 11:39
En Chetout van Cofidis.
26-03-2015 11:40
@Jotto-Lumbo, verschilt per koers
26-03-2015 11:41
ipv Majka zit Rojas erbij volgens sporza
26-03-2015 11:43
In plaats van rugnummer 15 (Majka), was het inderdaad 15 seconden voorsprong.
26-03-2015 11:43
Wordt het gewoon weer op Sporza en Eurosport uitgezonden vandaag?
26-03-2015 11:45
Eurosport om 15:30.

Het weer zal vandaag geen spelbreker zijn.
26-03-2015 11:45
Aha thanks slice
26-03-2015 11:59
Rojas, Danielson, Coppel, Zoidl en Chetout hebben twee minuten.
26-03-2015 12:05
Valverde stuurt een mannetje vooruit?
26-03-2015 12:06
@sephiroth Volgens mij wordt er in alle sporten naar geboortejaar gekeken. In voetbal wordt ook aan de hand van het geboortejaar bepaald of je nog aan bijvoorbeeld een EK-21 mag deelnemen.
26-03-2015 12:08
Half 4 pas, jammer! Ben benieuwd of we vuurwerk zien vandaag
26-03-2015 12:10
Een beetje een rare keuze om bij de eerste drie cols alleen de maximum stijgingspercentages te noemen. Ik begrijp dat je een klein stukje tekst niet vol wilt proppen met cijfertjes, maar kies dan voor de gemiddelden. Dit zegt niks op deze manier.
26-03-2015 12:15
Herrada toch in de kopgroep in plaats van Rojas.
26-03-2015 12:21
Volgens ticker organisatie is het Herrada en niet Rojas. Voorsprong inmiddels 6 minuten
26-03-2015 12:38
@dikkechaap
Gemiddelde kunnen we aflezen denk ik aant hoogteverschil, zo te zien zo'n 8 a 900 m op 21km. Snap dus niet dat dit hc zou moeten zijn, vergelijkbaar met de Lautaret.
1 2 3 10

Reacties zijn gesloten.