Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
dinsdag 13 juni 2017 om 13:05 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

In de Ronde van Zwitserland duikt het peloton de bergen in. Op het programma staat een lastige bergrit met aankomst bergop. Kan Tom Dumoulin vandaag de favorieten bijbenen? Volg het hier op WielerFlits.

Voordat de coureurs aan de slotklim beginnen, moet eerst de Col de Mosses bedwongen worden. Ruim 13 kilometer klimmen aan gemiddeld 4% stijging. De slotklim is 11 kilometer lang en stijgt gemiddeld 7,6%. De eerste test voor de renners met ambitie. Wie deelt de eerste klap uit?

Om 13.17 uur begint de etappe in Menziken, waarna rond de klok van 17.30 uur de finish verwacht wordt in Bern. Eurosport is er vanaf 16.00 uur live bij op het hoofdkanaal, exclusief voor de Nederlandse kijkers. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00u)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
186 Reacties
13-06-2017 15:48
@josi Zijn bed uitkomen doet hij vast wel, maar of er hij ook voor met een TLJ-kloffie wil koersen, waag ik te betwijfelen. Zou er nergens een site zijn met gegevens over salarissen in de wielersport?
13-06-2017 15:48
Met nog zo veel km maakt de vlucht voorlopig nog weinig aanspraak op etappezege; verschil is al een tijd zo rond de 7-8km, het peloton houdt ze binnen bereik
13-06-2017 15:54
Boom gaat ook vandaag gewoon weer tegenvallen, 130k dan liever twee nieuwe talenten in de selectie.
Boom doet het goed bij de nos maar op Sporza of ES zie je hem niet.
Denk ook niet dat hij ooit geïnterviewd gaat worden door Flecha. Flecha is dan meestal al weg bij de finish.
13-06-2017 15:58
@Sephiroth, het zou mij niet verbazen als je dat bedrag keer 3 moet doen om in de buurt van het salaris van Boom te komen.
13-06-2017 15:58
Goh Boom rijdt in de kopgroep en we gaan het wéér over z'n salaris hebben. Wat een megalosers zijn jullie toch
13-06-2017 16:02
Hoge Bomen vangen veel wind, dat is nu wel duidelijk.
13-06-2017 16:03
Ergens al beelden van deze etappe ?
13-06-2017 16:04
@Rondo
Eindelijk iemand die het begrijpt!
13-06-2017 16:07
als we het hier niet over Boom en Dumoulin mogen hebben, waarover dan wel?
iemand nog hulp nodig bij zijn tourpooltje dan?
13-06-2017 16:08
@Abdoe Vandaar dat hij geen prijzen meer pakt, hij is er aerodynamisch teveel bovenuit gegroeid, een beetje bijsnoeien en hij heeft de wind weer wat meer uit de zeilen.
13-06-2017 16:08
Denk dat Boom wel rond de 500K per jaar verdient.
13-06-2017 16:09
Lobato geen gelukkig seizoen so far voor tlj.....
13-06-2017 16:09
Volgens mij zit de winnaar van vandaag in de kopgroep. In de afdaling van 20km hoeven ze niet veel te verliezen. 11 km bergop ook niet.
13-06-2017 16:11
Kom op op een hele slechte dag kan Boom Parijs Roubaix winnen als alles tegenzit, en dan staat hij naast TD in de eregalerij (van mij)
13-06-2017 16:12
http://tiz-cycling.racing/stream/
13-06-2017 16:13
Met de kilometers bergop voor de uitgebluste kopgroep van niet-klimmers zal de voorsprong snel slinken, zeker als Bahrein gaat koersen
13-06-2017 16:13
Dumoulin en Boom doen hier tenminste gewoon mee. Ik ben al lang blij dat het niet over Gesink gaat ;)
13-06-2017 16:13
@Fast Freddy 5 minuten op 11 km beklimming gaan ze niet redden, ze raken vlak voor de finish verstrikt in het sunweb
13-06-2017 16:17
Oei Bahrein geeft gas ja. Dan zijn ze er toch aan voor de moeite.
13-06-2017 16:18
Boom is er niet meer bij.
13-06-2017 16:18
Boom er af als eerste? zag net vd Lijke lossen en nu alleen Duchesne en Warbasse rijden.
13-06-2017 16:18
Lijk en Boom haken af, geen gouden of bergtrui voor hen
13-06-2017 16:20
vd Lijke zit er weer bij.
13-06-2017 16:20
Boom nu minder dan Nick van der Lijcke? Uh?
13-06-2017 16:20
Van der Lijke keert terug en pakt de maximale bergpunten

Reacties zijn gesloten.