Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
dinsdag 13 juni 2017 om 13:05 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

In de Ronde van Zwitserland duikt het peloton de bergen in. Op het programma staat een lastige bergrit met aankomst bergop. Kan Tom Dumoulin vandaag de favorieten bijbenen? Volg het hier op WielerFlits.

Voordat de coureurs aan de slotklim beginnen, moet eerst de Col de Mosses bedwongen worden. Ruim 13 kilometer klimmen aan gemiddeld 4% stijging. De slotklim is 11 kilometer lang en stijgt gemiddeld 7,6%. De eerste test voor de renners met ambitie. Wie deelt de eerste klap uit?

Om 13.17 uur begint de etappe in Menziken, waarna rond de klok van 17.30 uur de finish verwacht wordt in Bern. Eurosport is er vanaf 16.00 uur live bij op het hoofdkanaal, exclusief voor de Nederlandse kijkers. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00u)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
186 Reacties
1 2 3 8
13-06-2017 13:08
Nu is de vraag natuurlijk hoeveel renners gaan tegen Sunweb rijden? :D
13-06-2017 13:09
Ik ben benieuwd welke ploeg dit gaan controleren. Matthews raakt zijn trui kwijt.
Wellicht dat Movistar voor Soler en Betancur, of Ag2r voor Fränk en Pozzovivo de koers hard willen maken? Dit i.v.m. de afsluitende tijdrit, waar ze tijd gaan verliezen.
13-06-2017 13:20
Weet iemand hoe steil die laatste klim is?
13-06-2017 13:24
volgens dit bericht is de slotklim 7 . 6 % gemiddeld maar als ik zo naar het kaartje kijk lijken de eerste en laatste kilometers het zwaarst
13-06-2017 13:26
Go Tom!
13-06-2017 13:27
Dumoulin poeft weg in de afdaling (tenminste als hij weer sneller daalt dan Nibali in de Giro) en doet in tijdritmodus de slotklim, vermoedelijk alleen een goede Pantano kan hem nog volgen.
13-06-2017 13:27
Reichenbach start niet meer vanwege darmklachten. Jammer toch, als Zwitser en nu hij eens niet in dienst van Pinot moest rijden.
13-06-2017 13:28
Kom op steven!
13-06-2017 13:29
Ik vermoed dat het deel is van de col de la croix in zwitserland

http://www.climbbybike.com/map.asp?qryMountainID=5292&Departure=Ollon&Country=Switzerland
13-06-2017 13:29
[i]edit redactie: niet doen[/i]
13-06-2017 13:31
@ Robotour,
Is Pantano niet ziek? Hij staat in elk geval niet kort in het algemeen klassement.
Van Garderen voor ritwinst?
13-06-2017 13:34
Tom Dumoulin pakt deze!
13-06-2017 13:35
@rebellin
Het is beter realistisch te blijven dan die ongefundeerde lofuitingen.
Tom heeft met veel fortuin de Giro gewonnen omdat er veel tijdritkilometers waren. Nu heeft iedereen het over een toekomstig tourwinnaar. Ik doe niet mee aan dit naïef chauvinisme.
13-06-2017 13:38
percentages slotklim
https://twitter.com/Lotto_Soudal
13-06-2017 13:40
Dumoulin gaf gisteren aan te balen omdat hij hele slechte benen heeft en niks voor Bling kan doen. Dus het ligt niet voor de hand dat hij hier de boel aan gort rijdt, zou je dan zeggen. Tegelijkertijd: als hij wel bij kan blijven met zulke slechte benen, dan ben ik benieuwd wat hij kan mocht hij ze deze week nog terugvinden (lees: de goeie).
13-06-2017 13:42
@Natrix
Dat bedoel ik dus. Dumoulin wordt enorm gehyped op dit moment.
13-06-2017 13:49
Het zou een wonder zijn als Dumoulin ook deze ronde gaat winnen na 2 weken in de post-Giro-feestelijkheden-modus te hebben geleefd lijkt het mij onmogelijk om hier nog goed te presteren.
13-06-2017 13:50
Superconversatie
13-06-2017 13:52
Blaudzun,

"Het is beter realistisch te blijven dan die ongefundeerde lofuitingen".
Absoluut.

maar:
"Tom heeft met veel fortuin de Giro gewonnen omdat er veel tijdritkilometers waren"

Hoezo veel fortuin? Zonder het beruchte buikloopincident tijdens de Stelvio-etappe zou Tom veel minder tijdritkilometers nodig hebben gehad. Het schijnt mij toe dat je gebruik maakt van de veel gebezigde retoriek om -voor je argumentatie- ongevallige feiten weg te laten.
13-06-2017 13:52
@Blaudzun, natuurlijk is het overdreven te zeggen dat hij de Tour gaat winnen ed. Maar als je stelt dat hij de Giro met fortuin heeft gewonnen 'omdat er veel tijdritkilometers waren' dan vind ik dat geen sterke argumentatie. Dat heeft natuurlijk niets met fortuin te maken. Wel alles met zijn kwaliteiten en het totale gebrek daaraan bij zijn naaste concurrenten toen Nibali en Quintana op tijdritvlak.
13-06-2017 13:52
Sneu voor Reichenbach. Had hier wellicht meegedaan voor het podium.
13-06-2017 13:54
Wellens in de aanval. Regent het daar?
Ik ben overigens benieuwd wie belang heeft om de koers te controleren. Anders wordt dit ritwinst voor Tim lijkt me.
13-06-2017 13:55
Ik heb mijn twijfels of Dumoulin hier goed voor de dag gaat komen. Zoals hugenholz zegt zullen de voorbije weken niet ideaal geweest zijn voor zijn lichaam. Ook mentaal zal hij het misschien moeilijk hebben om zich voor deze ronde op te laden, de honger zal toch niet zo groot zijn. Anderzijds kan hij hier wel zonder veel druk rondrijden.

Ik ben ook benieuwd naar de andere Girorenners. Is het vat af, of kunnen ze profiteren van hun Girovorm?
13-06-2017 13:55
@Blaudzun
Hij heeft ook net als eerste Nederlander in heel lange tijd een grote ronde gewonnen en dat was niet enkel geluk, dus een beetje een hype is wel terecht
13-06-2017 13:56
Ik heb het idee dat mensen Reichenbach wat overschatten.
Tuurlijk hij is sterk bergop, en heeft moeten knechten voor Pinot in de giro en had derhalve hoger kunnen eindigen in et eindklassement, maar hij is toch niet van het niveau pak-em-beet Pozzovivo bergop.
1 2 3 8

Reacties zijn gesloten.