Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2015
vrijdag 1 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2015

De Ronde van Romandië gaat vandaag verder met een etappe van La Neuveville naar Fribourg. Na de prachtige, opportunistische zege van gisteren, is klassementsleider Michael Albasini ook in deze etappe zeker niet kansloos.

Drie beklimmingen staan er op het programma; twee van de tweede categorie en één van de derde. Na laatstgenoemde beklimming daalt het peloton in rap tempo naar de finish, waar de streep na 172,5 kilometer koers getrokken is.

deniv

De vierde etappe wordt vanaf 16:15 uitgezonden op Sporza en is verder te volgen via de gebruikelijke kanalen. De renners vertrekken om 13:00 uur uit La Neuveville en de organisatie verwacht ze rond 17:15 aan de finish.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
88 Reacties
01-05-2015 12:51
Gokje... Albasini?
01-05-2015 13:00
Is toch minder lastig dan vorige dagen, misschien van arsbroek, viviani, mezgec of allaphiliphe, maar ben bang dat het weer albasini gaat worden.
01-05-2015 13:01
Albasini 1 Albasini 2 Albasini 3

Gaap, lekker spannend
01-05-2015 13:09
Gokje, ik dacht gisteren ook dat de sprinters het konden overleven... Vandaag denk ik dat weer, nog meer zelfs:

1. Mezgec
2. Nizzolo
3. Albasini/Viviani
01-05-2015 13:14
Een kopgroep maar een keer
01-05-2015 13:16
Westra, Bakelants, Lindeman, Küng en Vorobyev gaan ervandoor. Sterke groep!
01-05-2015 13:17
@redactie:
"...opportunistische zege van gisteren". Wat was er opportunistisch aan zijn zege?
01-05-2015 13:19
Ook Kochetkov rijdt weg en voegt zich bij de vijf vooraan.

@wolfje: ik denk de aanvallen van Nibali en Quintana, dat die opportunistisch waren? De zege van Albasini niet vind ik ;)
01-05-2015 13:33
Heel de dag regen zie ik, aanvallers een kansje?
01-05-2015 13:33
Mooie kopgroep! Regent behoorlijk daar. Benieuwd of dat invloed gaat hebben op de race.

Verwacht dat het een groepssprint gaat worden. Zijn deze ronde niet veel kansen voor mannen als mezgez, dus er zal gewerkt gaan worden in het peloton.
01-05-2015 13:39
Met Kochetkov en mindere mate Bakelants zullen ze vast niet heel veel ruimte krijgen. Regen is dan wel weer in het voordeel van de vluchters. Toch is dit de enige kans voor mannen die op papier sneller zijn dan Albasini. Het zal wel weer Albasini worden.
01-05-2015 13:39
al vier minuten voor de kopgroep? Wordt leuk achtervolgen in de regen...
01-05-2015 13:52
Al bijna 6 minuten, ik gok dat ze bij een minuut of 8 wel aan de rem gaan hangen erachter, toch verraderlijk weer vandaag, hopelijk blijven ze lang vooruit, leuke kopgroep.
01-05-2015 14:01
Hopelijk zien ze Westra en Lindeman pas terug achter de streep. De rest mogen ze grijpen.
01-05-2015 14:08
Westra heeft nog wat recht te zetten tegen Bakelants. Hopelijk revanche aan de streep!
01-05-2015 15:11
@ Tutu888
Gevalletje klok en klepel. Welke wedstrijd was dat ook alweer. Was Ligthart daar ook niet bij ?
01-05-2015 15:18
@ti-Raleigh
6e etappe Dauphiné vorig jaar. Toen Westra de dag erna wel de zege pakte. En volgens mij zat Ligthart in eerste instantie toen ook in de kopgroep.
01-05-2015 15:28
Navardauskas moet dit ook goed kunnen.
01-05-2015 15:29
Leuke kopgroep hoor. Drie van de zes hebben een aardige tijdrit in de benen. Die moeten dus nog wel even vooruit kunnen blijven. Nu 5:50
01-05-2015 15:48
Westra gaat het niet worden, die is gelost bij de kopgroep... dan maar Lindeman.
01-05-2015 15:53
Komop Lindeman!!
01-05-2015 16:00
Vorobjev heeft het ook moeilijk.

Ze moeten nog wel een beetje samenwerken om het vol te houden.
Nu alleen komen zitten lijkt me echt te vroeg.
01-05-2015 16:01
Lindeman en Bakelants zijn de sterkste vooraan.
01-05-2015 16:23
Als ze Kochetkov eruit kunnen gooien stijgen de kansen wel flink van de vluchters.
fijn om te zien dat Lindeman er weer een beetje bij kan.
01-05-2015 16:28
En op eurosport france de ronde van turkije langs de Engelse westkust, wie kan je nog vertrouwen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.