Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2015
dinsdag 10 maart 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2015

Vandaag staat de tweede rit van Parijs-Nice op het programma. Met Michal Kwiatkowski in de leiderstrui krijgen de renners net als gisteren een vlak parcours voorgeschoteld. De verwachting is dan ook dat deze etappe weer eindigt in een massasprint. Wie kan Alexander Kristoff kloppen in de straten van Saint-Amand-Montrond?

De rit gaat om kwart voor twaalf van start bij de dierentuin van Saint-Aignan. Voorafgaand van de start is er een minuut stilte in verband met het helikopterongeluk in Argentinië waar drie Franse sporters om het leven kwamen. De aankomst wordt verwacht tussen half vier en kwart over vier. De etappe wordt vanaf twee uur uitgezonden op Sporza en Eurosport.

PROFIL2

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
80 Reacties
10-03-2015 10:17
Revanche van greipel?
10-03-2015 10:28
Denk dat Greipel een beetje over is.. kleinere wedstrijden gaat hij nog wel winnen. Maar grote prijzen word niets meer gok ik. Denk dat Nizzolo gaat verrassen.
10-03-2015 10:35
Zo zijn binnen een paar dagen Greipel en Sagan al afgeschreven op Wielerflits, het gaat snel hier...
10-03-2015 10:36
Nizzolo vind ik (nog) niet sterk dit seizoen. Coquard had gisteren een goeie jump in huis maar ik denk dat Kristoff gewoon met gemak de sterkste is. Ik hoop op Moreno Hofland!
10-03-2015 10:37
Als cav morgen niet wint zal die ook wel afgeschreven worden, net als Contador en Quintana.
10-03-2015 10:41
Op pure snelheid en goed gebracht is greipel volgens mij rapper dan Kristof?
10-03-2015 10:41
Hopelijk krijgt Hofland vandaag meer steun, gister moest hij alles zelf doen en moest ie een paar keer alleen een tussensprint doen om weer in positie te komen.
10-03-2015 10:44
Was gister toch een beetje raar bij Lotto-Jumbo. Hofland 7e en Kelderman 24e ofzo. De rest zat veel verder naar achter. Ze ondersteunden in de laatste kilometers feitelijk beiden niet echt goed.
10-03-2015 10:45
Haha, ja hoor Greipel is ook "over".. Tuurlijk. Greipel heeft al jaren moeite te winnen zonder goed afgezet te worden en finisht dan al vaak niet in de top 10. Hij is op snelheid echt niet meer een van "de grote drie" (toch eigenlijk nooit geweest?), maar absoluut nog een topper natuurlijk. Dat de nieuwe generatie dichterbij komt is gewoon logisch, maar laat Bouhanni en Démare bijvoorbeeld eerst nog maar eens een wedstrijd winnen dit seizoen.
10-03-2015 10:45
@Guus:
Hofland zat op zich goed geplaatst achter Demare en Greipel, maar die raakten beide hun treintjes kwijt.. Dat is pech. Daardoor moest ie zelf de gaten dichtrijden.
10-03-2015 10:47
Greipel moet afgezet worden he
10-03-2015 10:48
Kans op waaiers?
10-03-2015 11:56
Er staat bijna geen wind, wel regen..
10-03-2015 12:00
Is het niet vandaag, dan wss morgen geraakt Kwiatek zijn leiderstrui kwijt aan Matthews, Degenkolb of Kristoff.
10-03-2015 12:03
Hoopte op waaiers... nu hoef ik alleen de laatste 5 kilometer live te volgen :P
10-03-2015 12:07
@cyclingfan
Of Boom als die eens een uitval doet in de laatste kms. :)
10-03-2015 12:07
Kristoff gisteren makkelijk gewonnen
10-03-2015 12:12
Dit bericht is verwijderd
10-03-2015 12:13
Ga toch voor Degenkolb
10-03-2015 12:21
Top 3 voor Hofland moet hier kunnen! Als ze hem mooi brengen
10-03-2015 12:41
Hofland stelt geen prijs op sprinten met een treintje. Als hij door één collega naar voren wordt gebracht zoekt hij de laatste kilometers liever zijn eigen weg en haakt aan bij een treintje van een andere ploeg. In de Volkskrant van vandaag staat een aardig interview met Hofland waarin hij dat toelicht.
10-03-2015 12:51
Tja, het is wel duidelijk wie de te kloppen man is, maar of dat ook iemand nog echt zal lukken, dat vraag ik me af...
10-03-2015 12:59
Kristoff kan hier haast niet verliezen, ik denk dat coquard, bouhanni en degenkolb hem het meest kunnen bedreigen. Wat betreft Hofland, Hij zou het beter doen als hij 1/2 man bij zich had.
10-03-2015 13:06
In een sprint is het eenvoudig verliezen hoor, ongeacht wie je bent. Zie Greipel gisteren, als je er niet in slaagt om op het juiste moment op de goede plek te zitten, dan doe je niet eens mee. Iets te vroeg vooraan en je wordt overlopen, te laat en je komt er nooit meer bij.

Zeker zonder duidelijke treintjes a la de Tour de France is het een grote loterij om überhaupt mee te kunnen doen aan de sprint. De treintjes gisteren waren niet bepaald indrukwekkend, alleen Giant deed een goede poging maar waren te vroeg met Degenkolb zodat hij te vroeg aan ging.

Enig nadeel van een mooie massasprint is de tergend lange, saaie aanloop ernaartoe :-)
10-03-2015 13:15
Volg hier hoe Boonen zijn schouder laat nakijken.

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2265139

Om te reageren moet je ingelogd zijn.