Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2015
dinsdag 10 maart 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2015

Vandaag staat de tweede rit van Parijs-Nice op het programma. Met Michal Kwiatkowski in de leiderstrui krijgen de renners net als gisteren een vlak parcours voorgeschoteld. De verwachting is dan ook dat deze etappe weer eindigt in een massasprint. Wie kan Alexander Kristoff kloppen in de straten van Saint-Amand-Montrond?

De rit gaat om kwart voor twaalf van start bij de dierentuin van Saint-Aignan. Voorafgaand van de start is er een minuut stilte in verband met het helikopterongeluk in Argentinië waar drie Franse sporters om het leven kwamen. De aankomst wordt verwacht tussen half vier en kwart over vier. De etappe wordt vanaf twee uur uitgezonden op Sporza en Eurosport.

PROFIL2

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
80 Reacties
10-03-2015 13:19
Wie is morgen de favoriet in proloog Tirreno?
10-03-2015 13:23
ik sluit me aan bij de opmerking van Fondriest. Het leuke aan massasprints is de onvoorspelbaarheid.
10-03-2015 13:37
@wheely,

Heel belgie ligt stil? Wachten op een nieuwe conclusie. Lijkt een beetje op Arjen Robben die zich laat behandelen voor het WK 2010
10-03-2015 13:45
Een gemiddelde snelheid voorlopig van 34 in t uur, man man man
10-03-2015 14:00
@ kuitenbijter. Is het voor jou technisch mogelijk om een linkje te maken naar dat interview met Hofland ? Of staat het ergens op internet ?
10-03-2015 14:21
Interview Hofland door TLJ, Volkskrant artikel kan je niet zo maar bij. Dan moet je abonnee zijn.
[url]http://www.teamlottojumbo.com/cycling-news/lottonljumbo-youngster-hofland-always-looking-to-improve-[/url]
10-03-2015 14:34
Hoever nog? En terpstra morgen in Tirreno? Is zeer stil vandaag hier
10-03-2015 14:36
@Didier

Terpstra? Neen, daarvoor is het te kort hoor! Hepburn, Durbridge of Cancellara..
10-03-2015 15:12
Hallo Luitjes :) kom net uit school, nu heerlijk ff paris kijken, ik voorspel een winst van Bouhanni.
10-03-2015 15:13
Of Sagan, Castroviejo (hoewel al tijdje geen goede tijdrit gereden) of Malori
10-03-2015 15:16
[quote]Hofland stelt geen prijs op sprinten met een treintje. Als hij door één collega naar voren wordt gebracht zoekt hij de laatste kilometers liever zijn eigen weg en haakt aan bij een treintje van een andere ploeg. In de Volkskrant van vandaag staat een aardig interview met Hofland waarin hij dat toelicht.[/quote]
Moet hij zich vandaag alleen wel af laten zetten in het wiel van een sprinter die zijn treintje wat minder vaak kwijt raakt. Verder een begrijpelijk verhaal. In dit soort koersen kun je beter profiteren van een van de toptreinen, dan jezelf wijsmaken dat je met een trein van enkele non-specialisten de strijd aan moet gaan met die treinen.
10-03-2015 15:19
Boom ff een stukje op kop en meteen wat mannetjes hijgend ;)
10-03-2015 15:19
Boom gaat!!
10-03-2015 15:22
Astana zeer sterk voorin hoor en ook de mannen van kwiat ook!
10-03-2015 15:22
Lekker rustig :p
10-03-2015 15:23
Kijk LJ een beetje voorin dit keer..
10-03-2015 15:24
Hoe ver is het nog?
10-03-2015 15:26
38 km
10-03-2015 15:26
@Daan

Vooral hijzelf... Bij Boom lijkt het er altijd makkelijk uit te zien en twee minuten later lost ie uit het peloton.
10-03-2015 15:26
40 km. alles weer bij elkaar..
10-03-2015 15:27
Zijn ze vandaag aan het staken ofzo. Ze rijden zo zachtjes.
10-03-2015 15:27
Jammer, alles komt samen.
10-03-2015 15:28
35 km weinig spectaculairs tot op heden
10-03-2015 15:32
Wat een slaap etappe! Hivert heeft zich dit seizoen al meer laten zien dan heel vorig seizoen bij elkaar. Wachten gewoon tot de laatste kilometers en dan gaat Kristoff er wederom vandoor met de zege.
10-03-2015 15:33
@ ti-raleigh: wat Hansiehansie zegt klopt, je moet een abonnement hebben om het artikel te kunne lezen. Op de site van de Volkskrant http://www.volkskrant.nl/sport/ik-fok-mezelf-op-mijn-moment-komt-de-finish~a3893149/ kun je alleen de inleiding lezen.

@ Vlek: In het interview zegt hij meestal voor het Giant-treintje te kiezen. Is wel aardig om straks met zulke achtergrondinfo naar de sprint te kijken, welk treintje kiest hij? Als je al wat te kiezen hebt natuurlijk, je moet ook maar net goed uit kunnen komen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.