Volg hier de tweede etappe van de Tour of the Alps 2021
dinsdag 20 april 2021 om 12:00

Volg hier de tweede etappe van de Tour of the Alps 2021

Na de ritzege van Gianni Moscon in zijn Innsbruck, krijgen de renners vandaag de eerste écht zware etappe voorgeschoteld in de Tour of the Alps. Eenmaal aan de finish hebben de coureurs 2.500 hoogtemeters overwonnen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de tweede etappe van de rittenkoers!

Met 2.500 hoogtemeters in de laatste 70 kilometer belooft de rit van Innsbruck naar Feichten im Kaunertal de eerste tijdsverschillen tussen de klassementsrenners op te leveren. Na 75 kilometer rondt het peloton de top van Gachenblick-Piller Sattel (tweede categorie) en na 100 kilometer die van de Kaunergrat-Piller Sattel (eerste categorie).

Op de slotklim zijn geen bergpunten te verdienen, maar van zes tot drie kilometer voor de finish stijgt het wegdek soms tot wel 12%. De renners beginnen om 12.15 uur aan de tweede etappe, terwijl de finish wordt verwacht rond de klok van 15.30 uur. De Tour of the Alps is vanaf 14.00 rechtstreeks te zien op Eurosport 1, de Eurosport Player en GCN+. 

Links
Voorbeschouwing: Tour of the Alps 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #TouroftheAlps)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
76 Reacties
20-04-2021 12:12
Froome heeft zich gisteren duidelijk gespaard, dus die zal vandaag wel uitpakken.
    20-04-2021 12:31
    Wat een belachelijke reactie. Wat heeft die man nou ooit verkeerd gedaan?
    Hele lichaam was stuk na de afgrijselijke crash en hij had gewoon kunnen stoppen, zijn carriere was al meer dan geslaagd. Maar hij vindt koersen zo mooi dat hij alsnog alles eraan doet om terug te komen. Iedereen kan zien van hoe mega ver hij moet komen en iedereen maakt er grappen over. Maar hij stapt wel elke keer weer op en probeert verder te komen. Of gaan we nu ook grappen maken over Jakobsen?

    Ja, hij was kopman in het skybot systeem, maar Froome zelf heeft altijd mooi gekoerst als hij er voor stond, altijd aangevallen en zelfs via speciale dingen als die vreemde afdaling of die monstersolo in de giro overwinningen gepakt. Die beker urine midden in de koers, maar hij rijdt gewoon vol door. Spreekt 1 keer zijn afschuw uit en daarna door. Er bestaan weinig beter professionals dan Froome. Belachelijke reactie dus
    20-04-2021 12:33
    Ik dacht dat je op jezelf reageerde...
    20-04-2021 12:46
    Enige is dat het er wat triest uit ziet om een bijna 36 jarige 4-voudig Tourwinnaar zo te zien rijden voor iets van 5 miljoen euro per jaar. Maar goed, dat salaris was een ploeg bereid te betalen. Wel respect voor zijn ethos om er nog wat van te maken. En eens met Jori, hij heeft er meestal iets van gemaakt bij zijn GT overwinningen.
    20-04-2021 12:51
    Mooi gezegd Jori. Wat heeft die man gewonnen en overwonnen!
    20-04-2021 13:52
    Wat ik wel opvallend vind, en ik snap heus dat hij van ver moet komen, is dat het bij hem wel erg lang duurt. Wat is daar aan de hand?

    De meeste wielrenners, kijk naar Gesink of Kelderman, die toch flinke crashes hebben meegemaakt, zijn binnen een half jaar, of maximaal een jaar wel terug op niveau. Of laten in elk geval een glimp zien van wat ze ooit waren.

    Froome is 2 jaar geleden gevallen. Koerst inmiddels toch alweer een jaar. Het niveau is gewoon zeer matig. In niks zie ik de oude Froome nog terug.

    Dit zie je toch niet vaak gebeuren bij Wielrenners. Froome was al iets op zn retour, maar in principe nog prima in orde ten tijden van zijn val.

    En het niveau strookt ook niet echt met zijn ambities. Hierdoor lijkt het allemaal wat teleurstellend.
    20-04-2021 14:31
    Scotty, nu niet een breuk van Kelderman of Gesink gaan vergelijken met bijna een heel lichaam vol breuken dat Froome had.
    20-04-2021 15:41
    @jori, Het was alleen maar als luchtige opmerking bedoeld, zoals er hier zoveel worden gemaakt, niet om iemand tegen het zere been te stoten en ook niet omdat ik geen respect heb voor Froome. Integendeel, ik hoopte stiekem dat hij mijn woorden zou waar maken, omdat ik het wel moeilijk te begrijpen vond dat hij er in een etappe als gisteren echt niet bij kon blijven. Hij lijkt eigenlijk alleen maar steeds slechter te gaan rijden, maar hij zelf zegt dat het steeds beter gaat en dat hij nog steeds in die vijfde Tourzege gelooft. Houdt hij dan zichzelf voor de gek of ons (en zijn werkgever)? Ik zou het mooi vinden als hij nog in de buurt van zijn oude niveau zou komen, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Alle respect voor al zijn inspanningen verder, hoewel je die aan de andere kant natuurlijk ook wel mag verwachten als je daarvoor zeer goed betaald wordt.
20-04-2021 12:32
Las dat de afdaling van de Kaunergrat-Piller Sattel vrij technisch is. Benieuwd of Astana ofzo het daar wil proberen.
    20-04-2021 13:04
    Als ze maar rechtblijven :/
20-04-2021 13:31
Ik denk dat Josi erop doelt dat Froome constant onzin uitkraamt. Hij rijdt achterstevoren rond, oogt niet fit en op gewicht, wordt overal gelost, maar ligt op schema voor een nieuwe Tour zege. Hoe knap het ook is dat hij terugkomt en überhaupt nog fietst, dit slaat nergens op.
20-04-2021 14:10
De koplopers zijn Thompson, Vacek, Hulgaard, Bais en Engelhardt. Nog 48.5km en 2.13 voorsprong. Sneeuw op de eerste, of eigenlijk tweede klim.
    20-04-2021 14:18
    Thompson als eerste boven op de klim, solo de kop genomen. Peloton vooral geleid door Ineos.
    20-04-2021 14:19
    Bais sluit als eerste weer aan
    20-04-2021 14:27
    De twee zo'n 20sec voor op de andere.
20-04-2021 14:15
Ik zie dat die slotklim een loper is. Zou best kunnen dat Moscon vandaag overleeft.
20-04-2021 14:40
Leuke verhalen over DSM... Ze hadden het over Hindley en...?
    20-04-2021 14:42
    SKA, daar ging het over.
    20-04-2021 14:43
    Hindley volgend seizoen naar Trek dus.
    20-04-2021 14:43
    soren kragh andersen
    20-04-2021 14:46
    Merci. Zorgelijke ontwikkelingen. Al zo uitgekleed en als nu weer Hindley en SKA ontevreden zijn...
20-04-2021 14:42
Arkea maakt tempo, gaan snel.
20-04-2021 14:42
Hindley naar Trek, volgens Karsten met een bron die hij niet mag noemen
    20-04-2021 14:45
    Want hij spreekt Steven de Jongh nooit
    20-04-2021 14:57
    Via-Via heb ik vernomen.
20-04-2021 14:44
Ik zag net een bidon door de benen van een verzorger over de rand van de weg de diepte in rollen. Gaat er een wedstrijdcommissaris nu blijven kijken of die beste man gaat abseilen om de bidon te recupereren? :-D
20-04-2021 14:47
De twee koplopers bijgehaald door het uitgedunde peloton, nog 26.6km te gaan.
    20-04-2021 14:49
    En hagel. En aanval van Quintana.
    20-04-2021 14:51
    Klein groepje , met diverse grote namen, en een Uno X-renner. DSM rijdt het gaatje weer dicht, ook niet een groot groepje.
20-04-2021 14:50
Aanval Sivakov.
20-04-2021 14:52
Martinez is het nu.
    20-04-2021 14:53
    De Yates die gebleven is reageert en brengt ze weer terug
    20-04-2021 14:53
    Yates trekt door, Sivakov, Carthy en Quintana kunnen volgen.
20-04-2021 14:54
Lijkt wel of Pozzovivo op slippers rijdt :p
20-04-2021 14:55
LL Sanchez zwoegend in het achterwiel van Moscon verderop, achter de groep achter de vier aanvallers.
20-04-2021 14:56
Quintana en Carthy passen.
    20-04-2021 14:57
    Ze houden Yates en Sivakov in het zicht.
20-04-2021 14:57
Wow, straffe stroomstoot van Yates!
20-04-2021 14:58
Prachtig in beeld gebracht.
20-04-2021 14:59
Wat een lelijk shirt toch dat van Bike Exchange.
    20-04-2021 15:07
    Prachtig juist, zo ziet een wielershirt eruit; simpel design en gewoon alle sponsors erop kwakken. Perfect shirt om de bergritten in de Giro mee in te vliegen.
20-04-2021 14:59
Sivakov moet ook Yates laten gaan.
20-04-2021 14:59
Yates schudt ze een voor een af!
20-04-2021 15:01
Sivakov bijgehaald door Carthy en Quintana.
    20-04-2021 15:03
    30sec precies, het verschil op de top.
20-04-2021 15:02
Dat gaat wel moeilijk worden voor Yates om voor te blijven eens ze erachter beginnen samen te werken na deze klim.
    20-04-2021 15:04
    Het is nu een tijdje dalen, en daarna gaat het al snel weer klimmend...
    20-04-2021 15:06
    Dat deel tot aan 6 km van de finish is wel zo niet-steil dat ik vermoed dat een groepje voordeel heeft. Àls ze samenwerken...
    20-04-2021 15:08
    Hmm ja, zou kunnen misschien, maar ik zou niet zeggen dat het lopend genoeg is dat Yates echt zwaar in het nadeel is.
    20-04-2021 15:11
    Het is waarschijnlijk ook niet van tel meer nu hij ook in de afdaling nog een pak seconden extra genomen heeft. Go Yates!
20-04-2021 15:02
Yates vliegt , gaat leuke giro worden zo
20-04-2021 15:03
Yates heeft nummer 51.
20-04-2021 15:10
OT: ik heb het buisdalen nog geen seconde gemist - de vloeiende bewegingen nu vind ik zelfs mooier om te zien dan dat onhandige bewegen naar de buis of weer naar het zadel toe.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.