Volg hier de tweede etappe van de Deutschland Tour 2019
vrijdag 30 augustus 2019 om 11:58 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Deutschland Tour 2019

Pascal Ackermann wist gisteren het thuispubliek in extase te brengen door de openingsetappe te winnen met finish in Halberstadt. De renner van BORA-hansgrohe mag ook als leider beginnen aan de tweede rit naar Göttingen. Kan Ackermann zijn trui verdedigen, of is de etappe toch te zwaar? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De langste rit van deze Deutschland Tour gaat in noordoostelijke richting naar Göttingen in Niedersachsen. Na bijna zeventig kilometer ligt de beklimming van de Waldeck (1,8 km aan 8,7%), waarna het via golvende wegen naar de finishplaats gaat. Daar zijn vooral de laatste dertig kilometer zwaar.

Eerst zijn een tussensprint en de Göttingen-klim voor bergpunten (1,1 km aan 4,6%) in het parcours gelegd. Vijftien kilometer voor de finish passeren de renners de finish, waarna een lokale ronde volgt met wéér de Göttingen-klim. Dit keer niet voor bergpunten, maar voor 3, 2 en 1 bonificatieseconden.

De laatste negen kilometer gaan in licht dalende lijn richting de finish. In het centrum van Göttingen liggen nog enkele haakse bochten, maar de laatste 1,3 kilometer zijn in rechte lijn. De renners finishen tussen 16.40 en 17.10 uur, terwijl het startschot klinkt om 12.05 uur.

De koers is vanaf 15.13 uur live te volgen via de Eurosport Player en Eurosport 2. Ook doet het Duitse Das Erste rechtstreeks verslag van de wedstrijd.

Links
Voorbeschouwing: Deutschland Tour 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
37 Reacties
30-08-2019 13:12
@alafpolak @vincenzonibali @LukeRowe1990 @simongeschke @Jasperstuyven @Ackes171 @EmuBuchmann @RudiSelig are part of the breakaway - the gap is 0'35 minutes.

Mooi koersverloop precies. Ackermann is wel eens sprinter met lef, dat zagen we op het EK ook al.
30-08-2019 13:50
Krul, vingegaard en bouwman mee voor jumbo. Jammer dat roosen niet mee is
30-08-2019 13:54
16 op kop met vingegaard nu, maar het peleton geeft niet op
30-08-2019 14:18
Nog meer dan 100km te gaan, en Evenepoel gaat alleen in de aanval. Beetje vroeg, niet?
30-08-2019 14:28
Nog 98km te gaan, Evenepoel 1 minuut voorsprong.
30-08-2019 14:28
Ik heb het gevoel dat we hier opnieuw een huzarenstukje van Evenepoel zien, door de verwoestende start zal er geen organisatie meer zijn achter hem.
30-08-2019 14:32
Ik denk dat die weg is... paar hangen op 50 seconden en een peleton van 50 op 1.20. Deze gast is buitenaards
30-08-2019 14:45
Nu 3 minuten voorsprong.
Met nog 85 km te gaan, normaal gesproken zou je zo Iemand weinig kans geven, maar met deze ...
30-08-2019 14:45
Voltallig peleton op 3 minuten nu...
30-08-2019 14:46
Remco al 3 min. voorsprong ondertussen, dit wordt echt een groot nummer.
30-08-2019 14:46
Haha ik vind het mooi
30-08-2019 14:47
Tja, het wordt toch moeilijk. Als ze 1.2 seconde per km sneller rijden, halen ze hem in. Moet toch lukken?
30-08-2019 14:54
haha... wat een fenomeen, die Evenepoel.
30-08-2019 14:59
Zou eerlijk gezegd toch wel triest zijn mocht hij het halen haha
30-08-2019 14:59
Goeie training voor zijn WK-tijdrit wel.
30-08-2019 15:01
Ze zijn aan het terugkomen: 20 seconden verloren in 5 kilometer.
30-08-2019 15:03
En nog eens 10 seconden kwijt van de voorsprong. Van 3.20 naar 2.50 in 7 kilometer.
30-08-2019 15:17
Als iedereen alles alleen zou moeten rijden heeft Thomas De Gendt geen schijn van kans tegen dit fenomeen...
30-08-2019 15:18
Als bora en uae dit samen moeten doen blazen ze zichzelf op. Trek of een jumbo moet gaan helpen. Misschien bahrein nog
30-08-2019 15:26
Eigenlijk is hij zich van in Argentinië beginnen tonen vooraan in de koers door in de finale van de eerste etappe het peloton te mennen aan 55/u.
Alleen werd er toen nog wat smalend over gedaan. ^^
http://www.sport.be/running/nl/nieuws/article.html?Article_ID=840445
30-08-2019 15:33
Het is wel een fenomeen hoor.... respect
30-08-2019 15:37
Voorsprong met 38km te gaan 2.45.
    30-08-2019 15:38
    Dat is op de leider. Peloton op 2.45
30-08-2019 15:37
Als zelfs de Tourwinnaar 2018 zich de ballen uit de broek rijdt, dan weet je dat ze schrik hebben.
30-08-2019 15:57
Gast maakt wel indruk, maar ben bang dat ie het niet gaat halen.
30-08-2019 16:04
Wat is het verschil? 7 minuten bovenin beeld met 16km te gaan?
    30-08-2019 16:05
    ah 45s met 16km te gaan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.