Volg hier de tweede etappe van de BinckBank Tour 2019
dinsdag 13 augustus 2019 om 12:10 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de BinckBank Tour 2019

Sam Bennett spurtte gisteren in de openingsetappe van de BinckBank Tour naar de eerste leiderstrui. Vandaag zal er vermoedelijk ook gespurt worden, als het peloton van Blankenberge naar Ardooie rijdt. Behoudt de Ier zijn leiderstrui? Volg de etappe hier op WielerFlits!

De renners worden om 12.25 uur op gang geschoten vanuit Blankenberge, een badplaats aan de Noordzeekust. Van daaruit gaat het in zuidelijke richting voor een 167,9 kilometer lange tocht door West-Vlaanderen met amper hoogtemeters. De kasseistrook van de Lookhuisstraat in Ichtegem (aan 1050 meter) vormt onderweg de voornaamste hindernis, maar deze zal vermoedelijk niet voor paniek zorgen in het peloton.

De aankomst in Ardooie is inmiddels traditie geworden. Daar wordt de aankomst verwacht rond 16.30 uur. De voorbije elf jaar fungeerde de gemeente – waar Wout van Aert de afgelopen drie jaar zegevierde in de Kermiscross – als aankomstplaats. Vorig jaar ging in de BinckBank Tour de zege hier naar Jasper Stuyven, die Caleb Ewan en Zdeněk Štybar voorbleef.

Wie de BinckBank Tour live op televisie wil zien, moet om 15.00 uur inschakelen op Eurosport, Sporza of de NOS.

Links
Voorbeschouwing: BinckBank Tour 2019

Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
49 Reacties
13-08-2019 12:13
Schitterend parcours weer.
    13-08-2019 15:19
    Schitterend koers weer bedoel je.
13-08-2019 12:32
1e categorie berg op met 34 hoogtemeters gaat wel pittig worden voor de pure sprinters
    13-08-2019 13:01
    Wellicht kunnen ze in de technische afdaling nog terugkomen.
    13-08-2019 14:44
    Kuitenbijter.
13-08-2019 13:16
Hopelijk komt Jumbo vandaag wel op tijd op kop, Waar was Roossen eigenlijk gister?
    13-08-2019 13:23
    Die reed op kop in de eerste waaier na die valpartij op circa 60 km van de streep.
13-08-2019 13:27
TJV kwam in DE beste positie de laatste rechte lijn in, als je het mij vraagt.

Met de leadout was weinig tot niets mis. Dylan ving te laat aan met sprinten. Mike won met zijn goede rijden 4 bonificatieseconden.
    13-08-2019 13:43
    Als onze lieve Mads zich niet misselijk en opzettelijk had laten uitzakken had TJV hem ook gewonnen, of nipt verloren... het was nu geen eerlijke strijd.
13-08-2019 13:57
@speedies heb je wel eens een "eerlijke / zuivere massasprint" gezien? het ligt gewoon aan Groenewegen zelf en aan niemand anders. Hij is momenteel gewoon minder.
    13-08-2019 14:02
    Dat kan gebeuren. Misschien was de regen spelbreker voor Dylan Groenewegen.
    13-08-2019 14:19
    In eerste instantie dacht ik daar hetzelfde over, maar toen ik de foto's zag die ook al eerder door een mede flitser zijn gepost ben ik van gedachte verandert: https://imgur.com/a/41w6rSZ

    Dit is echt opzettelijk.
    13-08-2019 14:49
    Je ziet ook dat dylan er eerder aan begint dan bennet
    13-08-2019 14:56
    @De Speedies

    Bizar eigenlijk dat het onbestraft is gebleven. Echt enorm opzichtig wat ie doet.
    13-08-2019 14:57
    Idd Speedies.

    Dylan is vaak niet zelf kritisch, waarbij hij zelf echt wel een aandeel heeft.
    In deze situatie stuurt Mads bewust weer terug naar rechts om sprinters te hinderen. Erg onsportief en gevaarlijk! Een dsq was zeker op zijn plaats. Door dit te accepteren als organisatie geef je een vrijbrief om dit te doen.
    13-08-2019 15:30
    Eensch, 'niet netjes' wegsturen is onderdeel van de sport, maar terug in sturen als afzakkende lead-out is gewoon gevaarlijk en moet bestraft worden.
13-08-2019 14:41
Wynants en lawless eruit na een zware klapper. Lang geleden dat wynants is gevallen... jammer!
13-08-2019 14:44
Ja, dat wordt een groot gemis voor de ploeg.
13-08-2019 14:46
Ondertussen probeert La Flamme Rouge een alternatief parcours op te zetten met bijna dezelfde steden in de hoofdrol en minder verplaatsingen. Ik zeg: doen. https://twitter.com/laflammerouge16/status/1161251292876066817?s=19
    13-08-2019 15:48
    Mooi rondje dit met kansen voor iedereen. Veel beter dan dit slappe aftreksel wat we nu voorgeschoteld krijgen. Kans op waaiers, tijdrit, zware Ardennenrit, kasseien en Limburg. Alles wat de lage landen te bieden hebben ruimschoots aanwezig.

    Flamme Rouge for koersdirecteur!
    13-08-2019 15:51
    Ik ben zelf alleen geen voorstander van een tijdrit zo vroeg in een rondje. Verschillen in de andere etappes blijven vaak klein, dus dan is de kans groot dat er heel verdedigend gaat worden gereden.
    13-08-2019 16:18
    Lekker parcours, perfect
13-08-2019 15:50
Netjes, de omheining bij de finish zonder pootjes.
13-08-2019 16:00
Pff, die stem van Clement.. niet om aan te horen.. :-(
13-08-2019 16:12
Sunweb probeert wat
13-08-2019 16:14
Mooi van Sunweb.
13-08-2019 16:14
2 man van Sunweb slaan een gaatje en de derde rijdt het dicht, yeah right
    13-08-2019 16:14
    Was niet de bedoeling om een gaatje te slaan, ze willen gewoon het peloton laten scheuren
13-08-2019 16:15
Dylan overigens goed voorin voor iemand die volgens velen hier zich niet kan positioneren ;)
    13-08-2019 16:21
    Denk dat de meesten de laatste kilometer(s) bedoelen
13-08-2019 16:26
TJV weer te vroeg op kop? Bennett weer slim in het wiel Groenewegen.
13-08-2019 16:29
Dylan vroeg op kop, maar dat moet ook ivm de chicane
13-08-2019 16:30
Dylan heeft het niet.
13-08-2019 16:30
Groenewegen toch echt over z'n top dit seizoen. Ook niet gek als je z'n voorjaar ziet eigenlijk
    13-08-2019 16:37
    Zo zwaar was dat voorjaar nu ook weer niet, enkel Parijs-Nice en tot aan de Tour de France wat kleinere rittenkoersen.
13-08-2019 16:30
Simpelweg geen goede vorm
13-08-2019 16:31
Groenewegen mist de vorm.
13-08-2019 16:31
Lijkt helemaal nergens op hoe Groenewegen hier sprint. Goed gebracht dit keer.
13-08-2019 16:31
Dylan is echt niet goed genoeg jongens, we kunnen er kort over zijn
13-08-2019 16:31
Groenewegen geen macht, teunissen zat aanzienlijk meer op
13-08-2019 16:31
Zeg het maar. Iedereen gaat gelijk aan. Hij heeft het niet. Punt.
13-08-2019 16:31
Groenewegen helaas uit vorm

Om te reageren moet je ingelogd zijn.