Volg hier de tweede etappe van de Arctic Race of Norway 2019
Met één indrukwekkende versnelling wist Mathieu van der Poel de concurrentie op meerdere fietslengtes te zetten, waardoor de Nederlander meteen zijn eerste wegkoers won sinds de Amstel Gold Race. De renner van Corendon-Circus begint ook als leider aan de tweede etappe. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!
Startplaats Henningsvær is een bijzonder dorpje. De plaats is verspreid over meerdere kleine eilanden die middels een brug verbonden zijn met het eiland Austvågøy. Henningsvær is onder meer bekend van de lokale voetbalclub waarvan het voetbalstadion verkozen is tot meest indrukwekkende stadion van Noorwegen. Oordeel zelf.
De renners beginnen de kortste rit van de rittenkoers dus op eilandendorp Henningsvær om in noordelijke richting te trekken. Buiten het prachtige uitzicht komen de renners weinig noemenswaardige obstakels tegen onderweg. Ook in finishplaats Svolvær is het grotendeels vlak waardoor de (sterke) sprinters een tweede kans krijgen.

Weet Van der Poel naar zijn tweede ritzege te sprinten? We zullen het weten tussen 17.49 en 18.12 uur, als de finish wordt verwacht in Svolvær. Het startschot klinkt om 13.55 uur. Wie de Arctic Race of Norway live op televisie wil zien moet inschakelen op Eurosport. De ‘Home of Cycling’ zendt de koers vanaf 17.00 uur uit.
Links
Voorbeschouwing: Arctic Race of Norway 2019
Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)
Parcours
Liveticker (Organisatie)
Ze zorgen voor genoeg hout dat naar een paasvuur wordt gebracht; er worden allemaal maar open deuren ingetrapt. Een vleugje zoetsappige humor is er niet bij. Ik hoef die Nick niet te horen met zijn wijsneuzige gepraat. Alles wat hij vertelt, lijkt wel voorgelezen uit een boek.
Een Arctic Race of Norway rondje verdient natuurlijk ook niet het beste commentaar. Michel Cornelisse hoor je ook regelmatig bij de B-koersen op Eurosport, maar die hoor ik veel liever! Beetje Amsterdams lullen, lekker man!
Oke, ik houd op met mijn geklaagd:) Zal ik de enige zijn met een dergelijke mening, ik geloof er niks van!
Maar wat ik in mijn openingszin al zei:
Commentaar van Jeroen en die Nick kan echt niet.