Volg hier de tweede etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
dinsdag 24 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Gisteren werd de openingsetappe van de Volta Ciclista a Catalunya verrassend gewonnen door Maciej Paterski. Met de Pool in de leiderstrui rijdt het peloton vandaag van Mataró naar Olot. In een lastige slotfase ligt een massasprint niet echt voor de hand. Het lijkt echter ook niet lastig genoeg voor de klassementsmannen. Wordt het wederom een etappe voor de aanvallers?

De rit wordt op gang geschoten om kwart over twaalf. De aankomst wordt verwacht tussen twintig voor vijf en tien over vijf. Eurosport zendt de wedstrijd uit vanaf half vier. Bespreek hier het verloop van de etappe.

catalunya etappe 2

Links
Voorbeschouwing
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie, Spaans)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
24-03-2015 14:06
:)
Nou het is me duidelijk, ik hou het wel weer bij een incidenteel "Hup Tom, geef ze van katoen!"
24-03-2015 14:07
@stelvio/slice
Of hij snapt de nieuwe website niet. ;)
24-03-2015 14:08
D'r zijn inderdaad mensen die soms heel veel reageren en soms niet. D'r zijn ook mensen die op dit soort tijdstippen nog op school/werk zijn.. ;)
24-03-2015 14:08
Offtopic: wat zou de meeste gebruikte smiley zijn op wf? Ik denk: ;)
24-03-2015 14:14
@Wheely: kun je hem geen 'Hoe-word-ik-wegwijs-op-Wielerflits.nl-clinic' geven? Daar lijk je mij wel de uitgelezen persoon voor.

@Daan: je hoeft mij niet te vertellen dat je nu off-topic praat, want volgens mij doe je dat al de gansche dag. Schaam je!

Overigens vertrouwt Lotto-Soudal de tijdcommunicatie ook niet echt: '#VoltaCatalunya It seems the escapees don't get too much space today: 3'39" advantage at km 46.'
24-03-2015 14:26
@Stelvio
Maar ik of ik daar zin in heb is een tweede natuurlijk, studenten die alsmaar in discussie gaan daar heb ik het niet zo op.

@Daan
ik denk ook ;)

off topic: het gaat nu toch al richting de 5 min (+/- 10 min)
24-03-2015 14:27
@Stelvio-fan, jij snapt em ;).
Voorsprong is nu gestegen naar 04'55" (-10 minuten, dus ligt het peloton ongeveer dikke 5 minuten voor op de vluchters)
24-03-2015 14:31
Denk dat dit voor de normale sprinters niet haalbaar is. Alles bij elkaar is dat oplopende stuk vlak voor de finish zon 6 km aan 4-5%. Vermoed dat hier heuveltypes met een goede finish het gaan uitmaken. Stiekem hoop ik op een prikje van sky, maar denk dat ze de krachten sparen om etappe 4 als geheel zwaar te maken om de 3 leiders al moe aan de slotklim te hebben.
24-03-2015 14:44
3'48 met nog 100 km te gaan. Regen onderweg.
Nick van der Lijke heeft opgegeven.
24-03-2015 14:46
Waarschijnlijk weer geen beelden!

José Been ‏

Naar verwachting zullen er vandaag geen beelden zijn vanuit de Ronde van Catalonië. Tenzij het weer drastisch wijzigt.....
24-03-2015 14:50
Nick v.d. Lijke is uit koers.
24-03-2015 14:53
@ Stelvio
Catalunya ligt in Oost-Spanje en volgens de Cataloniërs ligt Catalunya ten oosten van Spanje.
24-03-2015 15:02
Weer complete chaos in Catalunya, wie helpt mij even aan actueel koersinzicht?
De vier die vooruit zijn hebben een voorspong van 3:48 met nog 93 km te gaan, wat zal betekenen dat ze rond half 6 zullen aankomen? v. Lijcke is afgestapt en verder is het hondenweer waardoor de zuid europeanen bevestigen dat er nog zo'n 10 jaar aan technologische achterstand t.o.v. Sporza en co zit... right?
24-03-2015 15:03
Nou, dan maar ff wat anders doen dan wachten op beelden..
24-03-2015 15:03
@Justin Case: dan is er maar één oplossing: koloniseren, dat hele Catalonië en wel per direct!

90 km te gaan tot de finish. Wel apart dat er geen foto's zijn van hondenweer. Op de foto's die er zijn lijkt het niet echt te regenen, al is de definitie van 'hondenweer' natuurlijk ook geen keihard vaststaand gegeven.
24-03-2015 15:09
Kunnen ze de boel niet ff meerkatten?
24-03-2015 15:10
@Stelvio, ik houd wel van die VOC-mentaliteit van je. ;)
24-03-2015 15:19
@Justin Case
Volgens de Catalanen ligt Spanje ten westen van Catalunya!
24-03-2015 15:26
@Tutu, dus de Catalanen kunnen dan beter Spanje koloniseren?
24-03-2015 15:35
Dit bericht is verwijderd
24-03-2015 15:37
Jammer dat ze bij Eurosport gelijk in het Spaans begint, ipv Catalaans

Hoe verzinnen ze het trouwens. Ben ik eens een middagje vrij om de tv aan te zetten :6
24-03-2015 15:37
@Justin Case
Niet te hopen, dan krijgen we dezelfde tijdmetingen in de Vuelta ;-)
24-03-2015 15:47
'Hondenweer' is een slecht excuus lijkt mij. Het zal vast regenen maar dan kun je echt wel beelden laten zien. Stormen zal het daar toch niet op dit moment.....
24-03-2015 15:54
Toastjes check, Franse kaasjes check, speciaalbier check, bank check.
Koers.....
Komop zeg, spaanse regie vs noord Europese is echt een wereld van verschil. Nja ik ga mevrouw Been dr tip maar opvolgen. Plantjes buiten dr inzetten. Jammer want dit is potentieel een hele leuke etappe
24-03-2015 16:03
Ik kijk gewoon nog een keer naar Milaan San Remo. Deze keer met ander commentaar.
Misschien dat kristoff nu wel wint ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.