Volg hier de tweede etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
dinsdag 24 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Gisteren werd de openingsetappe van de Volta Ciclista a Catalunya verrassend gewonnen door Maciej Paterski. Met de Pool in de leiderstrui rijdt het peloton vandaag van Mataró naar Olot. In een lastige slotfase ligt een massasprint niet echt voor de hand. Het lijkt echter ook niet lastig genoeg voor de klassementsmannen. Wordt het wederom een etappe voor de aanvallers?

De rit wordt op gang geschoten om kwart over twaalf. De aankomst wordt verwacht tussen twintig voor vijf en tien over vijf. Eurosport zendt de wedstrijd uit vanaf half vier. Bespreek hier het verloop van de etappe.

catalunya etappe 2

Links
Voorbeschouwing
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie, Spaans)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
1 2 3 7
24-03-2015 12:08
Nou, benieuwd wat vandaag ons brengt!
24-03-2015 12:32
@Wheely:

Vooral leuke tussentijden :)
24-03-2015 12:37
Bewly, Parra en Stamsnijder gaan met z'n drieën op pad. Vlucht zal vandaag wel geen kans maken, na zo'n etappe als gisteren ;-)

Grmay sluit zich aan bij de drie vooraan, waardoor de vier leiders zich nu op 3'45 van het peloton bevinden
24-03-2015 12:45
De laatste twintig kilometer van de etappe ziet er best aardig uit. Misschien zijn de drie van gisteren daar voor een eerste keer onder druk te zetten? Een sprint van een groot peloton zal het sowieso niet worden lijkt me.
24-03-2015 12:52
Ik verwacht wel iets van Luca mezgec. Giant zit toch al in een flow
24-03-2015 12:54
De organisatie geeft 3'45 door, dan rijden ze waarschijnlijk op 10 minuten afstand
24-03-2015 12:57
Zouden de sprinters die er gisteren in de slotfase er nog bijzaten het vandaag ook kunnen overleven? Ik vind het lastig in te schatten met dit profiel.
24-03-2015 13:02
Mezgec zat gister op 18 minuten of zo net als de meeste sprinters dus ik denk
niet dat die er vandaag bij zal zitten denk eerder aan Alaphilippe
24-03-2015 13:06
Mezgec misschien bewust zitten sparen voor vandaag!?
24-03-2015 13:06
Grmay!
24-03-2015 13:21
Jammer dat Mas in de kopgroep zit, de andere drie staan namelijk op meer dan 18 min. Die hadden mooi voor de dagzege kunnen gaan.

Leuk om een Nederlander van Giant in de kopgroep te zien.
24-03-2015 13:32
Dat wordt weer sparen voor Mezgec.;)
24-03-2015 13:36
Ik zit stiekem te hopen dat Pieter Serry gaat verrassen
24-03-2015 13:37
Voorsprong loopt inmiddels uit naar 14 minuten.
:p
24-03-2015 13:40
Wheely heeft duidelijk een glaasje teveel op. Hij ziet overal streepjes voor, want het zijn een krappe 4 minuten
24-03-2015 13:41
Met de tijdmeting in Catalonië weet je het maar nooit...
24-03-2015 13:47
Misschien ligt het peloton wel voor op de vluchters.
24-03-2015 13:50
Achter jouw opmerking zit echt een diepere filosofische lading 52x11. Complimenten!
24-03-2015 13:52
52x11 kon wel eens gelijk hebben.
Bij de voorsprong in Catalonië geldt altijd +/- 10 min.
24-03-2015 13:54
Hahaha de oude garde is er weer bij hoor ;) Stelvio en Wheely haha.
24-03-2015 13:58
Wheely heeft duidelijk geen idee waar we het hier over hebben. Dit is topsport! We hebben het hier niet over een hoorcollege ofzo, maar over een serieuze rit in de Volta Ciclista a Catalunya: hier heb je professioneel opgeleide tijd-bijhouders! En dat in een rittenkoers in het zuiden van Spanje. Zo ver van huis ben ik nog nooit geweest, en dan ga jij net doen alsof ze daar nog niet eens de tijd kunnen meten. Belachtelijke uitspraken zijn dit. Maar goed, we vergeven het je. Maar laat ik je nooit meer zulk soort kolder horen verkondigen, want dan krijg je een week huisarrest.
24-03-2015 14:02
@ 52x11 Haha + 1
Kun je niet wat vaker dit soort opmerkingen maken, wordt het een stuk gezelliger van hier ;-)
24-03-2015 14:02
Goedzo Stelvio, altijd hard aanpakken :p
24-03-2015 14:02
Totaal off-topic: iemand enig idee wat er met Hakkie2 is gebeurd? Kon zijn bijdrages altijd wel waarderen
24-03-2015 14:05
@slice: geen idee. Er zijn sowieso wel wat mensen die het ene moment veel reageren en het andere moment minder. Misschien istie druk op z'n werk/studie. Misschien vond hij de sfeer hier wat te negatief, of wat dan ook. Maar goed dat je het opmerkt!
1 2 3 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.