Volg hier de tweede etappe in de Tour of California 2015
maandag 11 mei 2015 om 19:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Tour of California 2015

Maandag begon aan de andere kant van de Atlantische Oceaan de Tour of California, vandaag staat de tweede rit in lijn op het programma. Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoers bij ons in de late avonduren te volgen.

Etappe twee gaat van Nevada City naar Lodi en kent een heuvelachtige openingsfase. De tweede helft is echter volledig vlak. Net als maandag, moete het peloton weer een plaatselijk circuit afwerken aan de finishlijn. Er moeten twee rondjes van 3,6 kilometer afgelegd worden in Lodi. Een massasprint ligt dus, net als gisteren, in de lijn der verwachting. Mark Cavendish klopte gisteren Peter Sagan en Jempy Drucker.

Het peloton gaat om 20.00 uur (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00.50 uur. Eurosport zendt de koers vanaf 23.00 uur live uit op het hoofdkanaal. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing

Parcours
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
73 Reacties
12-05-2015 00:48
Over en uit voor Barguil
12-05-2015 00:48
Aii...Barguil fietst alleen nog maar met z'n linkerbeen.
Lijkt me einde verhaal voor hem...als je je rechterbeen niet meer kunt gebruiken.
12-05-2015 00:48
Vallen gaten in het peloton. Gesink in het eerste deel.
12-05-2015 00:52
Ohhh Wippert. Mooie manouvre. Bijna Cav verrast.
12-05-2015 00:53
Wiplala mooi geprobeert!
12-05-2015 00:53
Jammer van Wippert. Kwam toch wel dichtbij
12-05-2015 00:54
Wouter wipte iets te vroeg d'r over.
12-05-2015 00:54
Jammer.... toch weer Cav ;)
12-05-2015 00:54
3e achter Cav en Sagan is toch niet slecht hoor.
Al was het verschil in snelheid wel aanzienlijk :P

Mooi gedaan door Wippert. Cav wint zoals verwacht.

Edit: Van Poppel wordt als 5e gegeven. Ook zeer netjes.
ProCycling gaf hem als 4e, organisatie zet hem als 5e.
12-05-2015 00:54
Sagan weer 2de.
12-05-2015 00:55
Het verschil wordt kleiner!
12-05-2015 00:55
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 00:55
Vanmarcke top 10. Gesink was ook gretig.

Edit: Vanmarcke 12.
12-05-2015 00:56
Had sagan toch z'n Aero helm op moeten doen
12-05-2015 00:56
@Klootje was het idd Gesink?
Edit: zie nu vanmarcke
12-05-2015 00:57
Veel scheelde het niet, maar Cavendish wint. Mooie poging van Wippert!

Laatste 10K gekeken. Wat is dat commentaar op Eurosport toch slaapverwekkend. Been zei zoiets als "Respect als u nog kijkt." Ik denk dat ze bedoelt "Respect als u nog niet in slaap bent gevallen." Ach ja, aan de andere kant, ze zenden in ieder geval uit.
12-05-2015 00:57
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 00:59
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 00:59
Iedereen staat op PCS in dezelfde tijd. Is dat gewoon placefiller of hebben ze de tijdsverschillen weggehaald?
12-05-2015 01:01
Nu alleen Henao nog even, voor De Gees weer een fraaie overwinning kan bijschrijven!
12-05-2015 01:02
@klootje
Ik waardeer haar enthousiasme altijd maar ze herkende Wippert niet eens in de sprint.
12-05-2015 01:02
De organisatie hier is altijd vrij laat met de volledige klassementen, dus kan me voorstellen dat de tijdsverschillen op PCS nog niet juist verwerkt zijn.
12-05-2015 01:12
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.