Volg hier de tweede etappe in de Tour of California 2015
maandag 11 mei 2015 om 19:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Tour of California 2015

Maandag begon aan de andere kant van de Atlantische Oceaan de Tour of California, vandaag staat de tweede rit in lijn op het programma. Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoers bij ons in de late avonduren te volgen.

Etappe twee gaat van Nevada City naar Lodi en kent een heuvelachtige openingsfase. De tweede helft is echter volledig vlak. Net als maandag, moete het peloton weer een plaatselijk circuit afwerken aan de finishlijn. Er moeten twee rondjes van 3,6 kilometer afgelegd worden in Lodi. Een massasprint ligt dus, net als gisteren, in de lijn der verwachting. Mark Cavendish klopte gisteren Peter Sagan en Jempy Drucker.

Het peloton gaat om 20.00 uur (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00.50 uur. Eurosport zendt de koers vanaf 23.00 uur live uit op het hoofdkanaal. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing

Parcours
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
73 Reacties
11-05-2015 20:33
Irizar en Oss in de ontsnapping, 1.30 voor. Romero in chasse patat.
11-05-2015 20:40
Dit lijkt de ontsnapping van de dag te worden, bijna 3 minuten voor nu. Romero er ergens tussen en Carpenter ook. 25 kilometer gereden.
11-05-2015 20:46
Weer slechts 4 man, jammer. Dan ga ik er niet voor opblijven vandaag.

Overigens altijd nog even afwachten of de namen kloppen...
11-05-2015 20:46
De vier samen nu, peloton geleidt door Etixx rijdt op 3 minuten.
11-05-2015 20:55
Zal wel massasprint worden om 00:50, daar blijf ik vandaag niet voor wakker met een examen in het vooruitzicht;)
11-05-2015 21:06
@mablo, dan ga ik dat ook maar doen ;)

On: Ik ga er inderdaad van uit dat het weer een Cav-sprintje wordt. Wellicht kan Van Poppel profiteren dat zijn ploeg niet hoeft te werken op kop, nu Irizar in de kopgroep zit. Hoop een Nederlander in de top 3!
11-05-2015 21:07
Na gisteren ga ik ook niet opblijven. Ik lees morgenochtend wel dat Cavendish gewonnen heeft.
11-05-2015 21:14
Zoals jullie van mij verwachtten blijf ik natuurlijk op om hopelijk Cav deze keer niet te zien winnen... ;)
11-05-2015 21:23
Ik ga ook kijken, vandaag geen Giro kunnen zien dus moet als wielerjunk nog wel ff mijn dagelijkse shot halen.
11-05-2015 21:25
Present, slaap toch nooit voor 3 uur :D
11-05-2015 21:32
Op onderstaande link nog de foto's van de rit van gisteren inclusief een stuk Strade Bianche

http://www.steephill.tv/2015/tour-of-california/photos/stage-01/
11-05-2015 21:32
Ik denk dat ik voor deze ook wel present ben!
11-05-2015 21:50
Na de eerste sprint rijdt Carpenter nu virtueel in de leiderstrui en hij pakt nu ook de punten op het enige bergje. Voorsprong voor de vier voorop rond de 5 minuten, 75 km in koers.
11-05-2015 21:52
Ik sla hem ook over vnv. Ik heb me gister dood geërgerd aan het commentaar en uiteindelijk wint cav toch......
11-05-2015 22:10
Carpenter wint ook de tweede sprint. Dat zijn nu 6 seconden voor hem, maar helaas voor hem nog maar 1 sprint en 3 seconden te vergeven. Waar Cavendish 10 seconden voor staat. Alleen als het viertal wegblijft maakt hij dus kans op de leiderstrui. Wel start hij morgen in ieder geval in de bergtrui.
11-05-2015 22:32
Altijd mooi die mobiele tracker bij die rondjes in de VS, werken altijd top, ook voor videocoverage.
11-05-2015 22:35
@arry, leef je van gemeenschapsgeld?
11-05-2015 22:36
En ook de derde sprint naar Carpenter. Voorsprong gedaald naar 3.40 met nog iets minder dan 100 vlakke kilometers te gaan. Een nieuwe tweestrijd Cavendish - Sagan lijkt het (enige) hoogtepunt van de dag te worden.
11-05-2015 23:20
Wiplala gaat hem pakken vandaag!
11-05-2015 23:20
@DMenchov, wat aangenaam. Mensen kunnen ook gewoon een onconventioneel ritme hebben hé. Bekrompen.

Hopen dat het leuk wordt!
11-05-2015 23:35
Ik lig ook zelden voor 2 of 3 uur in bed... en nee ik leef niet van gemeenschapsgeld
11-05-2015 23:45
Allee t was maar een trolletje he
11-05-2015 23:49
Zeg moet jij niet naar bed DMenchov, morgenvroeg weer werken om je bijdrage aan de schatkist te kunnen geven. ;)
11-05-2015 23:58
Wie weet er een leuke vraag voor Bobbie en Jose?

Hee ze hebben het over Wielerflits!
11-05-2015 23:59
@Wheely
Wat zeiden ze :p

Om te reageren moet je ingelogd zijn.