Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
dinsdag 5 april 2016 om 12:31 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

Met Luis Leon Sanchez in de leiderstrui wordt het peloton om 12.40 uur op gang geschoten voor de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland. Hoewel er gisteren twee keer zoveel beklimmingen op het programma stonden, krijgen we vandaag de eerste aankomst bergop te zien. De finish ligt op de Amurrio-Baranbio, een 2,7 kilometer lange klim, met een gemiddeld stijgingspercentage van 11,7%. Er zitten zelfs uitschieters bij tot 20%. Welke specialist komt hier als eerste boven?

Voordat de slotklim wordt bereikt, moeten de renners eerst nog een col van de tweede en twee van de derde categorie over. De finale is vanaf 15.30 live te zien op Eurosport. De finish van de 174 kilometer lange etappe wordt verwacht tussen kwart voor vijf en kwart over vijf.

rit 2

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Officiële website
Parcoursinformatie etappe 2

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
178 Reacties
05-04-2016 16:36
@Sepiroth
Nu is Lampre ook niet de beste ploeg om in te zitten, maar toch. Dit is wel erg slecht.

Jeetje, Katusha met volledige overgave op kop. Zou het dan toch?
05-04-2016 16:36
28km en minder dan 3 min voor de kopgroep.

edit: je snapt dat ze voor spilak gaan rijden he purito ;-)

Oh en wat betreft de stream: geen geluid hiero, enkel beelden, dus Been hoor ik niet.
05-04-2016 16:36
dank voor de stream! Gelukkig met Jose :)
05-04-2016 16:37
wat een ramp is die Meintjes dit voorjaar
05-04-2016 16:38
Ik zie hier op Sporza een afbeelding van de slotklim, opgedeeld in 3 delen. Lijkt me geen 11,7% Gemiddeld. maar meer 10,5 % .. Ik hoop het eerste.
05-04-2016 16:39
@oborobo
[url=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/je-mening-over-het-wielercommentaar-op-tv/page/17]Forumtopic over het commentaar op TV[/url]
05-04-2016 16:39
He rahimn, José heeft het over je ;)
05-04-2016 16:40
Is dat nou normaal dat iemand als Quintana zich zelf moet laten uitzakken om zijn jasje af te geven bij de auto? Je zou toch zeggen dat je daar knechten voor hebt. Je wilt als favoriet toch niet het risico lopen dat het peloton net in gang schiet als jij achteraan bungelt.
05-04-2016 16:42
José heeft een ass saver. Weten we dat ook weer. Zo'n ding werkt énórm, vindt ze. Dat mag dan ook wel!
05-04-2016 16:44
@ILLan ze deed wel erg negatief over de ondersteuning van Sep in de RVV, kon het niet laten om daar even wat tegengas te geven. Ze had de koers ook niet gezien blijkbaar.
05-04-2016 16:45
@xistnc Een ass saver van 40 centimeter breed.. Ik wist niet dat die bestonden, doen ze goed die jongens!
05-04-2016 16:45
lol @xistnc

Wat Meintjes betreft denk ik dat hij vol voor de Olympische Spelen gaat, en dan in de Tour voor etappes ;)
05-04-2016 16:48
Meintjes was 16e in Tour Down Under en 22e in Parijs-Nice, een ramp zou ik dat toch niet noemen. Zijn opgaves hebben vast wel een reden, zo lees ik op de site van Lampre dat hij gevallen is in Catalonië.
05-04-2016 16:48
Rahimns, ze doelde op dit artikel http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/4273023/2016/03/31/Vanmarcke-Sta-weer-meer-met-m-n-voetjes-op-de-grond.dhtml
05-04-2016 16:48
[url=http://www.altimetrias.net/aspbk/verPuerto.asp?id=58]profiel van de slotklim[/url]
05-04-2016 16:48
Upd. Nog 20 km 1.40" daalt nu snel
Katusha volledig op kop. Ook Orica Sky Tinkoff en TLJ goed vooraan

Edit
Nog 16km. Bijna onder de minuut. Tempo is nog te doen. Achteraan lukt het nog om bij te blijven
Nog 14 De 2 vooraan volen de hete adem. Katusha Sky Orica ...
05-04-2016 16:54
@Xistnc/Chrys: Misschien ligt het aan Lampre. Je hoort vaak verhalen over het amateurisme bij die ploeg. Er zijn ook weinig renners die daar boven zichzelf uitstijgen/ zichzelf doorontwikkelen. Rui Costa bijv. staat ook al weer een tijdje stil, al verwacht ik vandaag wel iets van Costa en Ulissi.
05-04-2016 17:01
12km en 30s voor de twee vluchters.

11km en de vluchters kunnen het voor gezien houden.

edit: cannondale rijd voor de neus van TLJ, die er niet echt voorbij komen .
05-04-2016 17:04
Nog 10 Km Alles bij elkaar. Cannondale SKy en Orica vooraan
Nog 9km We Klimmen . Een ouderwetse Sky train voorop

km8 >> km5. We dalen razendsnel. Dringen vooraan .
05-04-2016 17:05
Dank Retro Lex voor de updates
05-04-2016 17:05
Contador zat net ver achterin op het lint, maar netjes terug gebracht naar voren.
05-04-2016 17:06
@Bonifazio
Ulissi, Cimolai en Durasek doen het daar in principe steeds beter. Niemiec in het verleden. En het is ook niet zo dat ze meteen de grootste talenten in de ploeg hebben.
05-04-2016 17:07
Slagter kennelijk voorin volgens ticker? (die bvls-stream werkt hier niet)
05-04-2016 17:08
Go home José, you're drunk
05-04-2016 17:08
Craddock van Giant-Alpecin (volgens Jose Been dan) zit goed van voren..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.