Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
Met Luis Leon Sanchez in de leiderstrui wordt het peloton om 12.40 uur op gang geschoten voor de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland. Hoewel er gisteren twee keer zoveel beklimmingen op het programma stonden, krijgen we vandaag de eerste aankomst bergop te zien. De finish ligt op de Amurrio-Baranbio, een 2,7 kilometer lange klim, met een gemiddeld stijgingspercentage van 11,7%. Er zitten zelfs uitschieters bij tot 20%. Welke specialist komt hier als eerste boven?
Voordat de slotklim wordt bereikt, moeten de renners eerst nog een col van de tweede en twee van de derde categorie over. De finale is vanaf 15.30 live te zien op Eurosport. De finish van de 174 kilometer lange etappe wordt verwacht tussen kwart voor vijf en kwart over vijf.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Officiële website
Parcoursinformatie etappe 2
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
We gaan stevig klimmen
Edit:
Nog 49km. Het duo op kop is zojuist over de col3e Mendeika gegaan. Pel volgt op 3.30 "
Inderdaad,lijkt wel of ze zoveel mogelijk namen wil noemen om telaten merken wie ze allemaal wel(her) kent.En ook nog van welke ploeg,dat is de man van.........En die praat nu met die;de man van...
Ook komt er nog kans voor de sprinters,maar volgens mij is het allemaal heuvel danwel bergachtig.
Maar nu meen ik het. Ik weet echt niet meer ;)
nee, Lulu is een homofiele poedel.
wow, dat is een geitenpad!
Edit Nog 35 km ong 4 Min. Grote namen schuiven naar voor in het peloton.
@ All. Verbeter en vul aan svp.
Maar van mij mag het weer over de koers gaan, voor commentaar is een forum topic.
Louis Meintjes en Sergio Paulinho zijn afgestapt.
mannetje van trek onderuit
Katusha op kop vh Peloton. Rijdt er een minuutje van af
Edit:
og 25 Km 2.30 " . Katusha bepaalt tempo vooraan. Iedereen kan volgen
www.forumtopic.nl