Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
dinsdag 5 april 2016 om 12:31 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

Met Luis Leon Sanchez in de leiderstrui wordt het peloton om 12.40 uur op gang geschoten voor de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland. Hoewel er gisteren twee keer zoveel beklimmingen op het programma stonden, krijgen we vandaag de eerste aankomst bergop te zien. De finish ligt op de Amurrio-Baranbio, een 2,7 kilometer lange klim, met een gemiddeld stijgingspercentage van 11,7%. Er zitten zelfs uitschieters bij tot 20%. Welke specialist komt hier als eerste boven?

Voordat de slotklim wordt bereikt, moeten de renners eerst nog een col van de tweede en twee van de derde categorie over. De finale is vanaf 15.30 live te zien op Eurosport. De finish van de 174 kilometer lange etappe wordt verwacht tussen kwart voor vijf en kwart over vijf.

rit 2

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Officiële website
Parcoursinformatie etappe 2

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
178 Reacties
05-04-2016 14:22
@xistnc In het officiële routeboek staat ie wel gecategoriseerd. Daar hebben ze ook andere profielen (andere opmaak zeg maar).

Google even op 'Velorooms Roadbooks 2016' dan vind je hem wel
05-04-2016 14:25
Ah, op de site staat idd op de landkaart van de 2e rit ook een symbooltje na 8km. Maar bij de routebeschrijving, de samenvatting en in het profiel weer niet. Maar sowieso zal de uitleg van Joachim dus vermoedelijk wel juist zijn.

Hoe dan ook, heerlijke Spaanse chaos!
05-04-2016 14:30
Een auto breed paadje naar de finish...
En dan ook nog 3 rijen dik met Basken? Dat wordt een krappe bedoeling.
05-04-2016 14:33
[i]Edit redactie: Doe normaal[/i]
05-04-2016 14:36
Zo veel Basken waren er gisteren niet langs de route.
Daarvoor is het wachten tot het weekend
05-04-2016 14:42
Bertje gaat winnen.
Verwacht geen aanval van Quintana, wel lekker aan het wiel van bertje plakken zoals gewoonlijk.
05-04-2016 14:42
Dagje schade beperken voor Gesink
05-04-2016 14:50
@rik1994 waarvoor schade beperken ?
05-04-2016 14:51
Bij Orica maken ze zich zorgen om complete chaos en oneerlijk tijdverlies voor klassementsmannen, allemaal door een veel te lastige finale. En dan bedoelen ze niet de klim, maar de aanloop er naartoe.
05-04-2016 14:58
Bij Orica moeten ze niet zo piepen en gewoon lekker wringen.
05-04-2016 15:04
@ll ufff wat zijn die ploegleiders/renners van tegenwoordig toch allemaal aan het zaniken over alles en nog wat. (soms tendele wel terecht, maar toch). Ik weet wel dat de belangen en veiligheid etc. nu vele male een groter item zijn dan vroeger, maar dit gaat toch wel een beetje ten koste van de heroiek etc. In de nabije toekomst zal het hierdoor misschien niet meer mogelijk zijn nog etappekoersen te organiseren zonder brede afgezette wegen, waar geen obstakels zijn, het publiek niet meer dichtbij kan komen, er geen loslopende honden het parkoers op kunnen, bidons niet meer mogen worden weggegooid etc. ;)
05-04-2016 15:17
Ik hoop dat Purito hier top-10 rijdt. Dan is er nog iets van hoop. Top-5 zou fantastisch zijn.

En KOM OP LULU!!!!
05-04-2016 15:18
Pfff, als Orica dat vind, dan moeten ze op 80km voor het einde de koers hardmaken en de achterdeur opengooien. Hou je vanzelf minder renners over onderaan dat smalle paadje.
05-04-2016 15:20
@purito.. heb je opeens zoweinig vertrouwen in Purito, omdat hij tot nu toe verstoppertje heeft gespeeld ? Als Lulu hier voor Purito eindigt, dan is er pas iets goed mis!
05-04-2016 15:22
Misschien moet Orica overwegen zich te gaan richten op de baan, hoeven ze over het parcours in elk geval niet te zeuren.
05-04-2016 15:24
Precies wat Sephiroth zegt. Ze kunnen zelf de koers bepalen.
05-04-2016 15:33
Volgens mij ging hun het er meer om dat de weg zo smal is dat je bijna niet kan inhalen. En als je dus als 15e begint je kansloos bent.

"Ja dan moet je zorgen dat je vooraan begint"

Ja en dat gaat dan dus iedereen met hele ploegen doen, en dán wordt het gevaarlijk. Maar ik heb er zelf totaal geen oordeel over hoor, ik moet het eerst allemaal nog maar eens zien hoe smal het is.
05-04-2016 15:36
Purito heeft nooit vertrouwen in purito als het lang duurt voor je hem weer eens ziet en meestal is hij daar dan ook, dus ik denk dat purito hier wel eens kan winnen afgaande op Purito.
05-04-2016 15:38
En we hebben beeld! :) Hopen dat er voor de slothelling nog een bommetje wordt gegooid.
05-04-2016 15:38
LL, zou kunnen, ik heb het ook nog niet gezien, maar als je daar bang voor bent, dan zal je nog steeds de koers hard moeten maken om het geheel uit te dunnen. Kan je kopman dat niet aan, tsja dan meot je jezelf afvragen of je überhaupt kan winnen.
05-04-2016 15:43
Jammer dat José er vandaag wel weer bij is, vond het commentaar gister wel prima.
05-04-2016 15:45
De chaos zet door: "Both intermediate finish lines in Amurrio has been cancelled due to oil on the road. Route is going to be changed".
05-04-2016 15:50
Ik zit in de bus terug van een schooluitje in Amsterdam (begeleidend docent), mocht iemand zich geroepen voelen om af en toe een koers update te geven zou ik dat zeer waarderen.
05-04-2016 15:52
Wie is die Limburger naast José? Prettig stemgeluid.
05-04-2016 15:55
Inderdaad,lijkt wel of José zoveel mogelijk namen wil noemen om telaten merken wie ze allemaal wel niet kent.En ook nog van welke ploeg;is de man van.....
Dat is die en die,staat hier ook aan het vertrek.Oh die en die is in gesprek met......
En volgens José is er ook nog een kans voor de sprinters,volgens mij zijn het allemaal nagenoegbergritten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.