Volg hier de twaalfde etappe van de Vuelta a España 2019
Gisteren zorgde Mikel Iturria voor feest bij het Baskische publiek door de etappe naar Urdax op zijn naam te schrijven. Ook vandaag kunnen de fanatieke fans hun ongebreidelde liefde voor de koers kwijt als de Vuelta door Spaans-Baskenland trekt. Zien we weer een thuisrenner winnen?
Vanaf het racecircuit van Navarra wordt vandaag gestart voor de twaalfde etappe van de Vuelta a España. In de rit over ruim 170 kilometer zit het venijn hem in de staart met de beklimmingen van de Alto de Urruztimendi, de Alto el Vivero en de Alto de Arraiz in de laatste veertig kilometer. Op de laatste klim ligt het gemiddelde stijgingspercentage op liefst 12,2 procent met hallucinante uitschieters tot ruim 25 procent!

Klassementsrenners die verloren tijd goed willen maken, kunnen het beste aanvallen op de Arraiz, want de klim ligt niet zo ver van de aankomststreep. Het gaat eigenlijk zeven kilometer snoeihard naar beneden, gevolgd door zeshonderd vlakke meters naar de finish in Bilbao. Om 13.12 uur wordt het startsein gegeven voor deze lastige heuveletappe. Tussen 17.22 en 17.49 uur worden de renners aan de aankomst verwacht.
De etappe is zoals gebruikelijk rechtstreeks te volgen via Eurosport en Sporza (vanaf 15.00 uur). Bespreek hier op WielerFlits het wedstrijdverloop!
Links
Vuelta 2019: Voorbeschouwing etappe naar Bilbao
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours
Liveblog (WielerFlits)
+ 51' 18''
T. Grmay103MTS
+ 52' 30''
P. Gilbert61DQT
+ 56' 42''
F. Grossschartner46BOH
+ 56' 49''
T. Van Der Sande95LTS
+ 57' 31''
A. Aranburu Deba193CJR
+ 01h 06' 48''
N. Arndt152SUN
+ 01h 13' 51''
V. Conti172UAD
+ 01h 14' 42''
J. Mosca165TFS
+ 01h 16' 58''
C. Barthe214EUS
+ 01h 17' 04''
F. Barcelo Aragon213EUS
+ 01h 26' 15''
J. Lastra Martinez195CJR
+ 01h 26' 43''
W. Smit148TKA
+ 01h 29' 16''
T. Declercq64DQT
+ 01h 29' 55''
F. Ventoso Alberdi58CCC
+ 01h 35' 07''
M. Marcato175UAD
+ 01h 38' 14''
J. Degenkolb162TFS
+ 01h 51' 30''
H. Haussler34TBM
+ 01h 58' 46''
M. Boaro22AST
+ 02h 01' 49''
40.60 kms
Ik had best wel bewondering voor SKY hoe ze op mechanische wijze , met skybots , vele grote rondes wonnen. Maar aan de andere kant was het voor de kijker erg voorspelbaar.
En ik las nog wel eens dat de knechten bij andere ploegen kopman zouden zijn. Nou dat vat wel mee denk ik