Volg hier de twaalfde etappe van de Vuelta a España 2019
donderdag 5 september 2019 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de twaalfde etappe van de Vuelta a España 2019

Gisteren zorgde Mikel Iturria voor feest bij het Baskische publiek door de etappe naar Urdax op zijn naam te schrijven. Ook vandaag kunnen de fanatieke fans hun ongebreidelde liefde voor de koers kwijt als de Vuelta door Spaans-Baskenland trekt. Zien we weer een thuisrenner winnen?

Vanaf het racecircuit van Navarra wordt vandaag gestart voor de twaalfde etappe van de Vuelta a España. In de rit over ruim 170 kilometer zit het venijn hem in de staart met de beklimmingen van de Alto de Urruztimendi, de Alto el Vivero en de Alto de Arraiz in de laatste veertig kilometer. Op de laatste klim ligt het gemiddelde stijgingspercentage op liefst 12,2 procent met hallucinante uitschieters tot ruim 25 procent!

Klassementsrenners die verloren tijd goed willen maken, kunnen het beste aanvallen op de Arraiz, want de klim ligt niet zo ver van de aankomststreep. Het gaat eigenlijk zeven kilometer snoeihard naar beneden, gevolgd door zeshonderd vlakke meters naar de finish in Bilbao. Om 13.12 uur wordt het startsein gegeven voor deze lastige heuveletappe. Tussen 17.22 en 17.49 uur worden de renners aan de aankomst verwacht.

De etappe is zoals gebruikelijk rechtstreeks te volgen via Eurosport en Sporza (vanaf 15.00 uur). Bespreek hier op WielerFlits het wedstrijdverloop!

Links
Vuelta 2019: Voorbeschouwing etappe naar Bilbao

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours

Liveblog (WielerFlits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
15 Reacties
05-09-2019 13:19
Een guerrilla oorlog van Astana of een onbegrijpelijke coupe van Movistar.
05-09-2019 13:56
Na dat klimmetje krijg je denk ik een stukje open vlakte tot Vitoria? Wind zal wel tegen staan vanaf zee?
05-09-2019 14:02
Als zelfs de Gendt niet weg geraakt dan wordt er echt gekoerst.
05-09-2019 14:22
Overigens supporter ik vandaag voor Ineos. Puur uit medelijden. Wat zijn die slecht zeg deze Vuelta. Pas 2 top plaatsjes. Keertje 9e en 10e. Beste AK man gaat misschien top 40 rijden....
    05-09-2019 14:48
    Kun je beter Katusha of Dimension Data supporteren. Die zijn al jaren slecht ;)
    05-09-2019 14:54
    Ik ben ook zo benieuwd naar de sfeer in de Bus bij Ineos ;-)
05-09-2019 15:46
Halverwege koers is er eindelijk een flinke kopgroep. Ineos is weer niet mee
05-09-2019 15:57
Een Gilbertje me dunkt?
05-09-2019 15:59
J. Rojas3MOV
+ 51' 18''
T. Grmay103MTS
+ 52' 30''
P. Gilbert61DQT
+ 56' 42''
F. Grossschartner46BOH
+ 56' 49''
T. Van Der Sande95LTS
+ 57' 31''
A. Aranburu Deba193CJR
+ 01h 06' 48''
N. Arndt152SUN
+ 01h 13' 51''
V. Conti172UAD
+ 01h 14' 42''
J. Mosca165TFS
+ 01h 16' 58''
C. Barthe214EUS
+ 01h 17' 04''
F. Barcelo Aragon213EUS
+ 01h 26' 15''
J. Lastra Martinez195CJR
+ 01h 26' 43''
W. Smit148TKA
+ 01h 29' 16''
T. Declercq64DQT
+ 01h 29' 55''
F. Ventoso Alberdi58CCC
+ 01h 35' 07''
M. Marcato175UAD
+ 01h 38' 14''
J. Degenkolb162TFS
+ 01h 51' 30''
H. Haussler34TBM
+ 01h 58' 46''
M. Boaro22AST
+ 02h 01' 49''
40.60 kms
05-09-2019 16:03
U support uit satanisch medelijden, rancuneuze teksten jegens Team Ineos bevestigen alleen maar hun hegemonie in de sport. Daar doet deze Ronde van Spanje niks aan af, Amen.
    05-09-2019 16:20
    Hegemonie is een groot woord als je uiteindelijk 1 wedstrijd wint die er toe doet. Ook al is het de belangrijkste...
    05-09-2019 16:30
    @west parijs-nice? Zwitserland?
    05-09-2019 16:34
    Akkoord, dat zijn best grote wedstrijden. Maar dan zijn ze alsnog alle drie gewonnen door dezelfde renner. Is het dan de Hegemonie van Ineos of van Bernal?
    05-09-2019 16:49
    @ Agos. Geen beter vermaak dan leed vermaak.
    Ik had best wel bewondering voor SKY hoe ze op mechanische wijze , met skybots , vele grote rondes wonnen. Maar aan de andere kant was het voor de kijker erg voorspelbaar.
    En ik las nog wel eens dat de knechten bij andere ploegen kopman zouden zijn. Nou dat vat wel mee denk ik
05-09-2019 16:39
Als die twee het uitzingen tot het laatste muurtje dan zijn ze wel een mooie springplank...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.