Volg hier de Superprestige in Niel 2020
woensdag 11 november 2020 om 13:15

Volg hier de Superprestige in Niel 2020

We zijn vandaag toe aan de derde proef in de Telenet Superprestige. De Jaarmarktcross in Niel is, samen met Heusden-Zolder van volgende maand, een nieuwkomer in het oudste regelmatigheidscriterium. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de cross!

Door de maatregelen rond het corona-virus, is het door de Belgische overheid nog steeds niet toegelaten om wedstrijden voor de jeugdcategorieën te organiseren. Om 13.40 uur gaan de dames elite & beloften van start. Lucinda Brand was vorig jaar de beste in Niel, maar omdat de Jaarmarktcross daags na het EK werd verreden en geen klassementscross was, bleven de belangrijkste concurrentes afwezig. Vandaag krijgt Brand wel tegenstand van de complete – weliswaar volledig Nederlandse – veldrittop, inclusief Europees- en wereldkampioene Ceylin del Carmen Alvarado.

Klokslag 15.00 uur gaan de mannen van start. Kersvers Europees kampioen Eli Iserbyt topt de deelnemerslijst, met Toon Aerts als belangrijkste uitdager. Ook Laurens Sweeck, Lars van der Haar en Michael Vanthourenhout mikken op een topresultaat op het compleet vernieuwde parcours in het Niel. Er nog niet bij: Mathieu van der Poel, Wout van Aert en Tomas Pidcock. Zij hervatten binnen enkele weken pas de competitie.

Zowel de dames- als de herenwedstrijd worden gecoverd door Sporza en Proximus in België en door Eurosport (op de Eurosport Player) in Nederland.

Links
Voorbeschouwing: Superprestige Niel (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst Dames
Deelnemerslijst Mannen

Volledige kalender en tv-gids

Liveticker (organisatie)

Dit bericht bekijken op Instagram

Niel krijgt een “old school” loop-passage vlak na de start op een volledig nieuw parcours #jaarmarkcross #superprestigeveldrijden

Een bericht gedeeld door Erwin Vervecken (@erwinvervecken) op

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
33 Reacties
11-11-2020 13:36
Een watermodderpoel.. Erwin toch... :) Kijkse iedereen!
11-11-2020 13:41
Dit wordt een moddergevecht!
11-11-2020 13:46
Heerlijk parcours!
11-11-2020 14:01
Betsema rijdt soepel. Alvarado aan het werk.
11-11-2020 14:05
Jammer dat Kastelijn niet overal even hard naar beneden durft als Betsema en Alvarado
    11-11-2020 14:33
    Dan is dit net de juiste sport voor je, lijkt me...
    11-11-2020 14:44
    hoe bedoel je?
    11-11-2020 15:14
    niet de juiste sport voor je, bedoel ik
    11-11-2020 15:24
    Dan mag jij eens aan deze veldrijder uitleggen waarom dit niet de juiste sport voor mij is :)
    11-11-2020 15:44
    Door dat ze minder lef heeft en veel minder goed kan sturen, kan ze de aan sluiting moeilijk houden,en verliest ze steeds veel meer energie dan de andere dames. Power genoeg zoals je kon zien op de koppenberg. maar handig zijn op de fiets speelt ook een grote rol bij het veldrijden. mede daardoor komt ze steeds tekort.
    11-11-2020 15:45
    Ja, dat snap ik als (wedstrijd)veldrijder ook wel. Ik vind het (zoals ik zei) vooral jammer dat Kastelijn die techniek nog tekort komt, omdat ik haar graag op het podium had gezien. ;)
    11-11-2020 15:51
    Misschien op de weg meer kans
    11-11-2020 15:56
    Kastelijn is nog jong, die komt er wel hoor ook in de cross
11-11-2020 14:18
Sprintje tussen Brand, Alvarado en Betsema.
11-11-2020 14:22
Brand wow!
11-11-2020 15:07
Sweeck als enige fietsend door de zandbak vooraan.
11-11-2020 15:12
Lekker achter je eigen ploeggenoot aanrijden. Die Iserbyt is toch geen heel aangenaam ventje
    11-11-2020 15:19
    Rijdt daarnaast ook wat dom en onstuimig vind ik.
    11-11-2020 15:58
    Kan me niet voorstellen dat sweeck blij is met zijn "ploegmaat". Weet al wel wie ik de overwinning gun
11-11-2020 15:14
Fijn voor Sweeck dat Iserbyt en Vanthourenhout het gat naar hem proberen dicht te rijden....
11-11-2020 15:18
T. Nys heeft toch ook wel behoorlijk moeite met het niveau. Na die cyclo challenge in de zomer had ik toch ietsje meer van hem verwacht.
11-11-2020 15:23
weer een slechte start voor van de haar....
    11-11-2020 15:27
    Tja de pitbull van Woudenberg nu helemaal buiten beeld.
    11-11-2020 15:36
    Ja hij leek weer wat terug tekomen,maar nu al een tijdje niet meer gezien
11-11-2020 15:35
Ik hoop echt dat Sweeck hem pakt.
11-11-2020 15:54
Zuur voor Toon.
11-11-2020 15:58
Van der Haar toch wel sterk slot. Als die nou niet meteen gevallen was...
11-11-2020 15:58
lars komt weer laat op gang
11-11-2020 16:00
Lars is een diesel.
11-11-2020 16:04
Fantastisch gereden Sweeck! Eli op zijn plek gezet. Vd Haar gewoon nog vierde.
11-11-2020 16:09
Sweeck verdient dit gewoon, Eli is weer zichzelf tijdens de koers maar dan moet je dat gewoon afstraffen zoals Laurens dit nu deed. Jammer voor Toon en knap teruggekomen van Lars.
11-11-2020 16:12
Jammer van Lars' valpartij in het begin. Met een goede start doet ie mee voor podium

Om te reageren moet je ingelogd zijn.