Volg hier de Strade Bianche 2015
zaterdag 7 maart 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2015

Vandaag staat in Italië de Strade Bianche op het programma. Door het ruige landschap is de wedstrijd in korte tijd uitgegroeid tot één van de mooiste wielerkoersen op de kalender. In totaal gaat het peloton over 45,1 kilometer onverharde wegen. Dit zorgt doorgaans voor veel spektakel. Twaalf WorldTour-ploegen zullen vandaag de Toscaanse wegen trotseren. Wie pakt de zege?

In het pittoreske San Gimignano zal rond half elf het startschot klinken. Dan aankomst wordt tussen 15:15 en 15:46 verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf twee uur de koers rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

StradeBianche15_alt

Links:
Voorbeschouwing
Routeboek
Deelnemerslijst
Officiële website

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
1 2 3 8
07-03-2015 10:28
Zin in
07-03-2015 10:56
Etixx al belangrijke pion kwijt! Brambilla niet van start..
07-03-2015 11:07
Yesss zin in!! Jammer dat Kennaugh niet start, nochtans een van mijn outsiders!

*****
Cancellara
****
Valverde – Stybar
***
Sagan – Vanmarcke
**
Van Avermaet – Pozzato – Nibali
*
Stannard – Boom – Moser – Gerrans – Kreuziger
07-03-2015 11:12
Arredondo in de kopgroep:

Pirazzi (Bardiani), Berlato en Colli (beiden Nippo), Fonzi (Southeast), Ovetsjkin (RusVelo), Lozano (Novo Nordisk), Arredondo (Trek) & Kosjevoj (Lampre).
07-03-2015 11:15
Beetje zielig van LottoJumbo. 8 man in 3daagse West-Vlaanderen en maar 5 hier. Die zullen volgend jaar niet worden uitgenodigd.
07-03-2015 11:15
Honden, katten, kinderen, alles en iedereen naar buiten, papa gaat SB kijken!
Ik zeg Sagan....
07-03-2015 11:22
Zal Stybar echt zo goed zijn als geroepen word? In de Omloop leek hij niet zo sterk als Vanmarcke en van Avermaet..
07-03-2015 11:22
Cancellara, ziek geweest of niet, die pakt hem. Ik heb gelezen dat hij de hattrick wil in de Strade. Dit voorjaar gaat hij knallen met als start OGGI
07-03-2015 11:24
@Reinieros, Hij was ziek. Dus als je zevende wordt met ziekte wat gaat dat geven als hij gezond en wel aan de start verschijnt...
07-03-2015 11:39
Ik ben benieuwd naar de vorm van boom, zal ie vandaag een beetje mee kunnen spelen!!!
07-03-2015 11:53
Offtopic...
Leuk dat allerlei nieuwelingen, allicht oorspronkelijk meelezers die nu gedwongen zijn om in te loggen, meteen ook actief meedoen in de volgtopics. Super!

Ontopic: Hup Lars, hup Sep!

Lijkt me leuke titel, achteraf: "Snelle Sep klopt Quick Step" :p
07-03-2015 11:58
Lars heeft het maar druk, morgen weer starten in Parijs...
07-03-2015 12:06
Boom heeft zijn zinnen gezet op de proloog in PN. Die doet vandaag niet zijn opperste best. Als hij al kopman zou mogen zijn vandaag.
07-03-2015 12:11
Straks voor de buis!!! Mooi dat deze koers nu hc is geworden. Schitterend decor. Over een paar jaar Wt?
07-03-2015 12:13
Stybar moet hier, geholpen door zijn sterke ploeg, toch wel wat kunnen denk ik. Verder verwacht ik zeker Cancellera en Valverde in de finale.
07-03-2015 12:16
Woohw hele goede kopgroep die ruim 7,5 minuut voorsprong heeft! Nog 145 km, maar peloton moet toch echt al beginnen te rijden anders zijn die gevlogen.
07-03-2015 12:17
Dames zijn gefinisht

1 Megan Guarnier
2 Lizzie Armitstead
3 Elisa Longo Borghini
07-03-2015 12:19
Wat vinden jullie ervan dat LJ maar met 5 man start ipv 8. Persoonlijk: Schandelijk!
07-03-2015 12:21
Twee jaar geleden heb ik zelf over deze wegen gereden tijdens de Eroica, met droog weer. Dan is het heel goed te berijden en is techniek niet heel belangrijk. Gok daarom vandaag op Valverde!
07-03-2015 12:21
Prachtig plaatje van LJ ploegauto achter de kopgroep weet niet waarom. Maar als iemand demarreert en je ziet niet wie het is kan dat vandaag een groot probleem opleveren hahah hopelijk wordt het snel een World tour koers.

https://twitter.com/edekker1970?original_referer=http%3A%2F%2Fsporza.be%2Fcm%2Fsporza%2Fmatchcenter%2Fmc_wielrennen%2FComp_voorjaar_2015%2F1.2258871&tw_i=574162660159262721&tw_p=tweetembed
07-03-2015 12:23
Waarom al zo vroeg de finish? Nu mis ik bijna alles.
07-03-2015 12:24
[quote]Nog 145 km, maar peloton moet toch echt al beginnen te rijden anders zijn die gevlogen.[/quote]

Nee

Hoe kan trouwens de finish om 15.15 zijn als ze nog 120km moeten..? (Edit: nouja, als ze stevig doorrijden.)
07-03-2015 12:26
[quote]mollemarijden - 7 maart 2015 om 12:19
Wat vinden jullie ervan dat LJ maar met 5 man start ipv 8. Persoonlijk: Schandelijk![/quote]
Uitstekend onderbouwd, je post. Kun je je standpunt uitleggen?
07-03-2015 12:26
Zonde dat Giant Alpacin hier niet start. Ik zie daar wel paar gasten het goed doen hier. Degenkolb uiteraard, maar zou dit ook niet iets zijn voor Sinkeldam bijvoorbeeld.
07-03-2015 12:29
Sagan wint vrij eenvoudig deze koers, heb een groot geld bedrag op hem ingezet. 1/5.5 notering.

Cancellara is ziek geweest en won alleen deze koers door afwezigheid van de grote concurrenten, de koers is per jaar geëvalueerd naar een klassieker van naam.

De koers is gemaakt voor iemand als een Sagan/Gilbert.
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.