Volg hier de slotrit in de Tour de Yorkshire 2015
zondag 3 mei 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de slotrit in de Tour de Yorkshire 2015

Nadat Moreno Hofland gisteren in York het allereerste dagsucces van LottoNL-Jumbo in dit seizoen behaalde, gaat het peloton verder in de nieuwbakken Britse etappekoers. Ook vandaag is de verwachting dat veel volk zal afkomen op de etappe die van Wakefield naar Leeds gaat. De rit is 167 kilometer lang. Zes heuvels staan op het menu voor de renners, waarvan de laatste ruim twintig kilometer voor de finish. Zal Sky er in slagen om de leiderstrui van Lars Petter Nordhaug te verdedigen? Is er weer Nederlands succes mogelijk? Volg de slotrit in de Tour de Yorkshire hier op WielerFlits.

Om 13.15 uur (Nederlandse tijd) geeft de organisatie de renners vrij spel. De finishlijn in Leeds wordt, naar verwachting, tussen half zes en zes uur (Nederlandse tijd) gepasseerd door de winnaar. De Britse Eurosport zal vanaf 16.30 uur verslag doen, in Nederland is het hoogstwaarschijnlijk op Eurosport 2 te volgen.

Links:
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (BBC)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
03-05-2015 17:10
Ik heb de schouders van Steven Kruijswijk herkend in het uitgedunde peloton.
03-05-2015 17:11
BMC met 4 man in achtervolgende groep.
03-05-2015 17:11
4x BMC en 4x Sky in wat overblijft van het peloton.

Ook een Roompotter.
03-05-2015 17:11
Voeckler is volgens mij al geïsoleerd.
03-05-2015 17:12
Zag ook nog een Roompoot. Duyn zou mooi zijn.
03-05-2015 17:13
Je ziet toch duidelijk dat de Britse renners in het voordeel zijn ten opzichte van de buitenlanders, omdat ze gewend zijn aan het links rijden. Dat kan de doorslag geven in de finale.

De commentatoren hebben 22 renners geteld in het eerste peloton.
03-05-2015 17:13
22. Check.

Nog 1.45 voor Craddock en Edet.
03-05-2015 17:14
Erg leuke koers om te zien. Wat een prachtige omgeving en Bijna geen meter vlak . En al dat publiek langs de kant is geweldig . Absoluut een aanwinst voor de wieler kalender.

Verwacht niet dat de koplopers het gaan halen
03-05-2015 17:16
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 17:17
De koplopers houden een kans, omdat Sky niet per se behoefte zal hebben aan het terugpakken ivm de boni's. Voeckler kan in zijn eentje ook niet zoveel, dus komt het op BMC aan. Die dunnen het eerste peloton uit, maar daardoor elimineren ze ook eventuele hulp in de achtervolging.
03-05-2015 17:18
Kruijswijk lijkt soepel te volgen.
03-05-2015 17:18
103 is Huub Duyn
03-05-2015 17:18
@dumoman
Huub Duyn
03-05-2015 17:19
Ik dacht 103 te zien op het shirt van de Roompot-renner. Dan is het Huub Duyn.
03-05-2015 17:19
Kruijswijk aardig mee hoor. Schijnt niet veel last te hebben van die val.
03-05-2015 17:20
Ziet er naar uit dat Steven in goede doen is, ondanks de valpartij van 2 dagen geleden. Geeft hoop voor misschien een goede Giro
03-05-2015 17:20
Zou het Huub Duyn zijn? Groep is nog maar 18 man.

Bizar om het oude Raleigh tenue te zien, in een modernere variant dan wel. Nu weer reclame, gelukkig niet te veel van dat xD
03-05-2015 17:21
Sky trekt door. Aan hun 'vaderlandse' stand verplicht, toch?
03-05-2015 17:22
@xistnc Nr 103 duidelijk gezien.
03-05-2015 17:23
Knap van Huub Duyn dat hij hier nog bij zit. top 10 algemeen klassement zit erin!
03-05-2015 17:25
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 17:26
Gustav Larsson neemt wat risico in een natte afdaling en laat het eerste peloton achter zich. Koplopers hebben een minuut, de voorgift van Larsson is beperkt. Nog 17km.
03-05-2015 17:28
Mmmmm, Nodhaug overlegt met zijn maten, rijden niet echt doo nu.......
03-05-2015 17:29
Wel een leuk weetje: in de verschillende prono's voor het eindklassement kwam ik vaak zat namen als Hofland, Peluchhi en zelfs Kittel tegen.
03-05-2015 17:31
Craddock neemt weer een kleine voorsprong op Edet op de laatste (?) klim van de dag. Achtervolgers op 1 minuut, met Larsson er nog steeds tussen, maar in hetzelfde klimmetje wordt hij ingerekend. Nordhaug slaagt erin daar een extra boni te pakken.

In de afdaling gaan Cummings en Kruijswijk er van tussen!

Kruissie!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.