Volg hier de slotrit in de Tour de Yorkshire 2015
zondag 3 mei 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de slotrit in de Tour de Yorkshire 2015

Nadat Moreno Hofland gisteren in York het allereerste dagsucces van LottoNL-Jumbo in dit seizoen behaalde, gaat het peloton verder in de nieuwbakken Britse etappekoers. Ook vandaag is de verwachting dat veel volk zal afkomen op de etappe die van Wakefield naar Leeds gaat. De rit is 167 kilometer lang. Zes heuvels staan op het menu voor de renners, waarvan de laatste ruim twintig kilometer voor de finish. Zal Sky er in slagen om de leiderstrui van Lars Petter Nordhaug te verdedigen? Is er weer Nederlands succes mogelijk? Volg de slotrit in de Tour de Yorkshire hier op WielerFlits.

Om 13.15 uur (Nederlandse tijd) geeft de organisatie de renners vrij spel. De finishlijn in Leeds wordt, naar verwachting, tussen half zes en zes uur (Nederlandse tijd) gepasseerd door de winnaar. De Britse Eurosport zal vanaf 16.30 uur verslag doen, in Nederland is het hoogstwaarschijnlijk op Eurosport 2 te volgen.

Links:
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (BBC)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
03-05-2015 16:27
Thanks!

Lawson Craddock van Giant is solo weggereden bij zijn 6 medevluchters op één van de klimmetjes, de kopgroep is volledig versplinterd. De koploper heeft met nog 55km te gaan ruim 4 minuten voorsprong.

Op hetzelfde klimmetje moet Hofland -in zijn puntentrui- lossen uit het peloton, waar Sky de forsing voert.
03-05-2015 16:29
Weet iemand of Hofland er nog bij zit? Zo te zien versplintert het hele peloton momenteel, dus zal wel niet.
03-05-2015 16:30
Hij zit in de moeilijkheden, dus ik denk dat hij eraf is @Timocycling
03-05-2015 16:31
Ik zag Wagner helemaal achteraan naar boven sukkelen.
03-05-2015 16:33
Waar is dit te zien??
03-05-2015 16:34
Al die reclames van Alpecin tijdens de Tour de Yorkshire laten wel duidelijk zien waarom Kittel hier aan de start stond, vrijdag.

Edit: Craddock heeft gezelschap gekregen van Nicolas Edet.
03-05-2015 16:34
Ik ben benieuwd wat de finale brengt. SKY zal wel de koers dood controleren.
03-05-2015 16:36
@ajaxfandennis
Zie pagina 1
03-05-2015 16:39
Europcar maakt de koers met 3 man hard in het peloton. Wellicht voor Voeckler. Het peloton bestaat nog uit een man of 60, ik telde zo snel een stuk of 4x TLJ.

Na de klim neemt Sky het commando weer over in het peloton. Achter de twee koplopers zijn de overige voormalige koplopers samengeklonterd, maar daar lijkt het tempo er uit.
03-05-2015 16:45
Wynants achterin de groep.
http://cyclinghub.tv/livestream.php Nog 44,5 km.
03-05-2015 16:47
Lars van der Haar ook nog achterin het peloton, in zijn karakteristieke Yorkshire Terrier stijl :p

Nog 39km te gaan, voorsprong 3m40 voor de 2 koplopers. De 5 'achtervolgers' worden opgeslokt door het peloton.
03-05-2015 16:50
Toch een paar TLJ mannen zo (af en toe) te zien of vergis ik me?
03-05-2015 16:52
De 5 achtervolgers worden ingerekend door het peloton.
03-05-2015 16:59
Nu is het de beurt aan BMC om op een klim het tempo in het peloton op te schroeven. Op de klims en in de dorpjes staat het publiek weer rijen dik de renners toe te juichen.
03-05-2015 17:00
Ben benieuwd of Sky blijft rijden. Ah, BMC neemt het commando.....
03-05-2015 17:01
Wat is dat Britse publiek heerlijk gedisciplineerd. De renners kunnen er gewoon tussendoor. Vergelijk dat eens met die idioten 'on the Continent'.
03-05-2015 17:03
Joshua Edmonson neemt op een volgende klim wat afstand van de voorkant van het peloton (15-20 renners). Hij reed tot vorig jaar voor Sky, nu bij An Post. Maar hier vertegenwoordigt hij de Engelse nationale ploeg.

De voorsprong van de koplopers zakt onder de 3 minuten. Bij de voorwacht van het peloton nog 1x TLJ, het leek me Kruijswijk.
03-05-2015 17:06
Afscheiding vooraan het peloton, een man of 15 met Kruijswijk (?)
03-05-2015 17:06
Nice @xistnc die updates :).
03-05-2015 17:06
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 17:07
Het begint weer te regenen.
03-05-2015 17:08
Het begint te druppelen......
03-05-2015 17:08
Zoals in Asterix en de Britten al gezegd werd: Als het niet mistig is, dan regent het.
03-05-2015 17:09
Hofland fietst toch rond in de groene trui?
03-05-2015 17:09
Het begint weer te regenen in Yorkshire, wat op de smalle wegen in het voordeel van de koplopers is. Ze hebben nog 2m10 met 28km te gaan. De voorwacht van het peloton is weer ietsje groter geworden.

Edmonson wordt terug ingerekend door Sky en BMC.

@JosM
Iig in de puntentrui, of die groen is heb ik niet onthouden. Lichtblauw kan ook. Hij moest iig al een half uur geleden lossen op een klimmetje.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.