Volg hier de slotrit in de Tour de Yorkshire 2015
zondag 3 mei 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de slotrit in de Tour de Yorkshire 2015

Nadat Moreno Hofland gisteren in York het allereerste dagsucces van LottoNL-Jumbo in dit seizoen behaalde, gaat het peloton verder in de nieuwbakken Britse etappekoers. Ook vandaag is de verwachting dat veel volk zal afkomen op de etappe die van Wakefield naar Leeds gaat. De rit is 167 kilometer lang. Zes heuvels staan op het menu voor de renners, waarvan de laatste ruim twintig kilometer voor de finish. Zal Sky er in slagen om de leiderstrui van Lars Petter Nordhaug te verdedigen? Is er weer Nederlands succes mogelijk? Volg de slotrit in de Tour de Yorkshire hier op WielerFlits.

Om 13.15 uur (Nederlandse tijd) geeft de organisatie de renners vrij spel. De finishlijn in Leeds wordt, naar verwachting, tussen half zes en zes uur (Nederlandse tijd) gepasseerd door de winnaar. De Britse Eurosport zal vanaf 16.30 uur verslag doen, in Nederland is het hoogstwaarschijnlijk op Eurosport 2 te volgen.

Links:
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (BBC)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
03-05-2015 13:07
Kan Hofland hier overleven? Vrees het niet he? Dan zie ik weinig kans op Nederlands succes.
03-05-2015 13:09
@Timo
Lijkt me inderdaad te veel voor hofland. TLJ gaf zelf ook aan voor Kruiswijk te gaan deze etappe
03-05-2015 13:20
Waarschijnlijk weer massale publieke belangstelling. Is wielergek land geworden!
03-05-2015 13:24
Helaas niet live op Eurosport 2 in Nederland; wel een uitgestelde uitzending morgenmiddag.
03-05-2015 13:35
Als hofland dit overleeft kan je hem opschrijven voor heel wat ritten in de giro.
03-05-2015 13:41
Wat is dat Britse publiek geweldig eigenlijk. Echt veel mensen komen er op zo'n betrekkelijk klein rondje af daar.

Lijkt het jullie nou niet mooi als de Tour of Britain wat zou worden uitgebreid en aan de WT zou worden toegevoegd. Bijvoorbeeld een bergetappe in Schotland erbij. Het zou een perfecte ronde kunnen zijn, hoog niveau, enthousiast publiek en prachtige omgevingen.
03-05-2015 13:44
@Andyfan,

Ik sluit me helemaal bij jou aan!
03-05-2015 13:55
En veel regen wellicht ook wel :)
03-05-2015 14:00
De wind zal ook van invloed zijn;)
03-05-2015 14:07
@Andyfan
Een bergetappe in Schotland kan fantastisch worden, helemaal als ze finishen op [url=http://1.bp.blogspot.com/-YgcVhTokisc/TjxY3fyDddI/AAAAAAAAATU/7qr-APjJCe4/s640/282462_10150338388069458_671544457_9751103_6097505_n.jpg]Bealach na Ba.[/url]
03-05-2015 14:13
@NQuintana

Schitterende foto! Daar zou je inderdaad wel mooie koers op kunnen hebben. Trouwens om zelf een keer op te fietsen lijkt mij ook geen straf, al zal het zo te zien geen makkie zijn.
03-05-2015 14:59
Jongelui, dit is een volgtopic!

7 leiders: Craddock (Giant), Enger (Iam), Janse V. Rensburg (MTN), Edet (Cofidis), Quaade (Cult), McLaughlin (Madison Genesis) en Bibby (NTFO). Mister Edet na gisteren opnieuw in de vlucht. Voorsprong is een kleine 4 minuten.
03-05-2015 15:05
@xistnc
Wanneer er niets te beleven is, kan er toch wel even gedroomd worden over de toekomst van de tour of britain? ;)

OT: sterke kopgroep, eens kijken hoe lang ze het volhouden
03-05-2015 15:09
@NQ
Uiteraard! Maar dat kan toch ook mét updates van de koers?
03-05-2015 15:18
Ik ben ook een groot voorstander van koersen in Schotland!
03-05-2015 15:21
@xistnc
Tuurlijk!
03-05-2015 15:23
Ronde van GB van 8 dagen... Starten in het zuiden (London ofzo) en dan langzaam omhoog met als laatste aankomstplaats Glasgow.
03-05-2015 15:24
Of Edinburgh
03-05-2015 15:31
Zo, snel naar Yorkshire.. mooie kopgroep zie ik @xistnc :)
03-05-2015 16:07
Live beelden op ITV4
03-05-2015 16:17
@The Don
Die hebben de meeste van ons waarschijnlijk niet, hoeveel km nog?
03-05-2015 16:20
Nog 58 km, via internet goed te volgen. Google ITV4
03-05-2015 16:21
http://freetvall.com/video/YN8K5S9AUO64/ITV-4
03-05-2015 16:24
Thx voor de link!
03-05-2015 16:27
Het werd eens tijd dat een Amerikaan van Giant zich eens toonde.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.