Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015
zondag 5 april 2015 om 09:59 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015

Met de Ronde van Vlaanderen staat vandaag de hoogmis van het Vlaamse wielerjaar op het programma. Door het ontbreken van drievoudig winnaars Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen veel renners deze 99e editie als de ideale kans zien om hun naam op de erelijst te krijgen. Wie komt er vanmiddag als winnaar over de streep in Oudenaarde? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Het startschot op de Grote Markt van Brugge wordt gegeven om 10.15 uur. Bij een gemiddelde snelheid van 45 km/u is de finish al om 16.22 uur. Volgens het langzaamste tijdschema (39 km/u) is de aankomst voorzien om kwart over vijf. Er moeten in totaal 264,2 kilometer worden afgelegd.

Ook de vrouwen rijden vandaag hun Ronde van Vlaanderen. Zij starten om 11 uur in Oudenaarde en finishen daar ongeveer vier uur later, na een afstand van 145 kilometer.

Op Sporza is de voorbeschouwing al om half 10 begonnen. De NOS begint de uitzending om 13.15 uur.

Links

Website organisatie
Startlijst
Parcours

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
537 Reacties
1 2 3 22
05-04-2015 10:06
Hoorde ik nou net goed op Sporza, dat 'helemaal live uitzenden' betekent dat ze tussen 10u45 en12u05 uit de lucht gaan? Is er dan ook geen livestream?
05-04-2015 10:08
Start 10 minuten vertraagd.
05-04-2015 10:11
@xistnc
Dat is de Belgische interpretatie van integraal zeker... Beetje een afgang als je groots overal aankondigt dat je het in zijn geheel gaat uitzenden eerlijk gezegd.
05-04-2015 10:19
Het mooiste volgtopic van het jaar! En tussen 10:45 en 12:00 wordt op de andere Belg verder gegaan. EDIT: Dat is onder voorbehoud overgenomen uit de TV-gids
05-04-2015 10:23
@JeDaRe
Zoals ik het lees gaan ze alleen tijdens het Journaal van 13u even naar de andere Belg.

Ik begrijp prima dat de heli's en het vliegtuig even moeten bijtanken, maar roeptoeter dan niet van te voren uitgebreid dat de hele Ronde wordt uitgezonden.
05-04-2015 10:24
Zal toch pas in de laatste 50km gebeuren, wind ono, dus tegenwind, misschien tijdritje voor degenkolb.
05-04-2015 10:26
Hoera, de Hoogmis!

Dat integraal uitzenden is leuk trouwens, maar tot het een-na-laatste rondje gebeurt er toch niets. Daarna is het echter genieten.
05-04-2015 10:30
Kom maar los met dat startschot, want Karl is weer aan het doordraven.
05-04-2015 10:32
Bij een hoogmis hoort ook de opbouw (naar dat op één na laatste rondje, dat dan de heilige communie is laat maar zeggen) ik rijd hem al jaren op zaterdag, om de hele zondag met vrienden voor de buis te gaan zitten. Hoe eerder ze dus beginnen en hoe meer ze uitzenden, hoe mooier het ritueel.
05-04-2015 10:40
Stybar "ook een beetje Belg" krijgt bij Sporza heel erg de voorkeur boven Paris-Roubaix winnaar Terpstra
05-04-2015 10:46
Ik als Nederlander heb ook ernstige voorkeur voor Stybar boven Terpstra als winnaar eerlijk gezegd, voor mij de sympathie tegen de non-sympathie. Wel praktisch voor het eerst dat ik binnen een ploeg liever de niet-Nederlander zie winnen. Voelt ook best apart.. Het liefste zie ik Boom de handen de lucht in steken, of Wiggins natuurlijk, maar anders Vanmarcke. Het is hem, en de ploeg, gegund.

Overigens hoop ik voor mij (en Purito) dat Pozzato na al onze posts over zijn terugkeer vandaag dan toch echt gaat bevestigen haha
05-04-2015 10:46
Deze eerste kilometers zijn prima materiaal voor de cursus "Maar waarom hebben ze niet 1 of 2 mannetjes meegestuurd met de vroege vlucht?"
05-04-2015 10:49
De helft van de renners wordt op Sporza aangekondigd met de zinsnede "de altijd sympathieke...."

Terpstra heeft dat voorvoegsel definitief verspeeld in België toen hij Wynants van de weg probeerde te duwen.
05-04-2015 10:53
mooie koersdag gewenst mensen en niet zeiken op de belgen die zijn er tenminste van de start bij de nos kan er een puntje aan zuigen..die zitten bij het schaatsen met 4 analysten en voetbal programma,s met 4 man die maar wat lullen.geld kunnen ze beter verdelen over alle sporten.
05-04-2015 10:53
Terpstra moet natuurlijk lak hebben aan wat ze in België van hem vinden. Ik kan me trouwens werkelijk niet voorstellen dat ik een buitenlandse renner liever zou zien winnen dan een Nederlandse maar goed...
05-04-2015 10:58
Vreemde kapper heeft die nuyens trouwens
05-04-2015 11:15
ik dacht dat ze de koers integraal zouden uitzenden? ze zijn toch al vertrokken, en vooralsnog lult Planckaert de tijd vol. stelletje nozems.
edit; en nu een of ander pre-olympisch programma? weten ze in Belgie niet wat het woord integraal betekend?
05-04-2015 11:16
Dit bericht is verwijderd
05-04-2015 11:17
Dit ook gemist helaas... 6 renners hebben een gaatje geslagen: Groenewegen, Sergent, Gaudin, Matzka, Venturini en Brammeier
05-04-2015 11:17
En ja hoor ze zitten weer al te klagen over de Belgen en de zenders. Blij zijn dat ze het bijna volledig uitzenden in tegenstelling tot de NOS die weeral schaatsen uitzenden is er bij velen niet bij.Gelukkig is Michel Wuyts nog niet present anders zou hij ook al enkele over zich heen hebben gekregen...
05-04-2015 11:19
Ja mee eens. Dacht ook dat ze de gehele Ronde gingen uitzenden. Valt dan vies tegen.
Het beste is: De eerste 1,5 uur v.d. koers.
En vervolgens rond 14/14.5 weer live.
05-04-2015 11:19
Dit bericht is verwijderd
05-04-2015 11:20
Voor wie nu mikt op 12u: de eerste live-beelden zijn pas weer om 12u30, wordt net gemeld op Sporza.

@DerPantzerwagen
Zoals je kunt lezen, gaat het klagen over het niet waarmaken van de aankondiging vooraf om de hele koers uit te zenden. Nuance, kent u dat?
05-04-2015 11:20
Niet anders integraal dan al de voorgaande jaren. Beetje jammer om het als noviteit de wereld in te helpen.
05-04-2015 11:21
@ DerPantzerwagen:
wielerliefhebbers blij maken met een dooie mus. mag ik daar alsjeblieft iets van zeggen? ze komen gewoon niet na wat ze ons beloofd hebben. ik vind het schandalig!
1 2 3 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.