Volg hier de Ronde van Lombardije 2021
zaterdag 9 oktober 2021 om 10:00

Volg hier de Ronde van Lombardije 2021

Een week na Parijs-Roubaix is de Ronde van Lombardije het laatste monument op de kalender van 2021. Nog één keer alles geven en dan begint het aftellen naar de voorjaarsklassiekers. Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers!

In de laatste vier edities trokken de renners van Bergamo naar Como, nu gaat de route over 239 kilometer van Como naar Bergamo. Maar het is niet zo dat het parcours in tegengestelde richting wordt afgelegd. De organisatie besloot namelijk om de route eens flink op de schop te nemen, waardoor we een compleet hertekende wedstrijd krijgen. Alleen de Madonna del Ghisallo maakt ook dit jaar zijn opwachting, maar dan wel via een andere, niet klassieke, zijde.

Na de start gaat de route eerst naar de Madonna del Ghisallo, die daardoor niet meer is dan een opwarmertje voor wat komen gaat. Daarna worden de oevers van het Comomeer gevolgd naar de beklimmingen van de Roncola, de Berbenno en de Dossenna, die vervolgens naar de Zambla Alta leidt. De Passo di Ganda is op veertig kilometer van de streep de laatste grote klim. Op goed vijf kilometer van de finish is de Colle Aperto de laatste helling om het verschil te maken.

Winnaar van de Giro dell’Emilia en Milaan-Turijn Primož Roglič, Remco Evenepoel, deze week de beste in de Coppa Bernocchi, en wereldkampioen Julian Alaphilippe zijn enkele van de grote namen op de deelnemerslijst. Om 10.20 uur worden de renners op gang gebracht. De finish wordt verwacht tussen 16.36 en 17.22 uur. De Ronde van Lombardije is van bij de start live te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Lombardije 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #ILombardia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
205 Reacties
1 2 3 5
09-10-2021 10:07
Veel plezier allemaal met de laatste!
    09-10-2021 10:57
    Parijs-Tours laat je aan je voorbijgaan?
    En de Ronde van Drenthe!
    09-10-2021 11:32
    De laatste ekte ekte. ;)
    09-10-2021 13:28
    Hoorde net toevallig the Commodores classic "You're once, twice, three times a batsbeer". Orla neuriede zachtjes mee.
    09-10-2021 14:36
    De laatste zonnige dag? Ik ga idd lekker naar buiten en kijk desnoods de herhaling. Je zou wel gek zijn om nu binnen te gaan zitten!!
09-10-2021 10:26
Ik had toch stiekem wel op een chat gehoopt, de laatste van het jaar. Elkaar alvast een fijne jaarwisseling wensen enzo.
09-10-2021 10:51
Geen liveblog?
    09-10-2021 11:01
    Sta er ook van te kijken
    09-10-2021 11:20
    https://discord.gg/JPQDzVJz
    09-10-2021 11:44
    Het is toch mooi dat we de chat nu missen, terwijl, toen WF daarmee begon, de meesten van ons (ook ik) t nix vonden.

    Overigens mis ik de chat ook, niet de Live log, die is meestal ruk.
09-10-2021 10:56
Dit is toch gewoon een monument en hoort bij de 10 belangrijkste wedstrijden van het jaar. Doe gewoon een livechat. Mijns inziens is RvL vaak ook een mooiere wedstrijd dan bv LBL
09-10-2021 11:02
Geen liveblog? Balen!
    09-10-2021 11:35
    De bom van (het) Balen!
09-10-2021 11:03
Veel plezier vandaag en vergeet niet te genieten van het vaak o zo mooie Noord Italië. Verder verwacht ik veel van Evenepoel vandaag.
    09-10-2021 11:45
    Geen gekets dus?
09-10-2021 11:08
Denk dat we ons vorige week te ernstig hebben misdragen in de liveblog haha
    09-10-2021 11:33
    Er hebben vorige week een paar mensen geklaagd dat er een paar tussen zaten die wat minder hadden kunnen doen ja... Ik heb een draadje gezien met suggesties ermee te stoppen.
    https://www.wielerflits.nl/nieuws/sonny-colbrelli-verslaat-florian-vermeersch-en-mathieu-van-der-poel-in-heroische-parijs-roubaix/

    Is weer een beetje, de goeden lijden onder de kwaden, een aantal keer per jaar zie je wat figuren die je liever niet ziet reageren in zo een chat.. vooral tijdens de tour duiken die op...

    Plus het feit dat de klagers klaagden dat Colbrelli een mooie overwinning had en sommige riepen dat Moscon moest lekrijden.. maar het is natuurlijk logisch dat in de chat veel mensen zitten die fan van een Belgische of Nederlandse renner zijn
    09-10-2021 13:30
    De kwissen van Jean veroorzaken natuurlijk altijd erg veel ophef.
09-10-2021 11:13
Weet iemand iets over hoe het herstel van Kelderman verloopt?
09-10-2021 11:18
Is er al een aanval Evenepoel?
09-10-2021 11:20
Live chatten kan op discord

https://discord.gg/JPQDzVJz
    09-10-2021 11:27
    Hans en ik zitten er al
    09-10-2021 11:33
    Meld je aan allen!
    09-10-2021 11:34
    We zijn al met 3. Komt allen!
    09-10-2021 11:39
    Kan toch ook hier?
    09-10-2021 11:40
    IN, je hoeft trouwens geen account te maken, gewoon wegklikken.
    09-10-2021 11:43
    Kom ook Batsbeer, het is er nu al gezellig
    09-10-2021 11:47
    Ik kom zo, eerst even poepen.
09-10-2021 11:26
Mooie (relatief sterke) groep weg
    09-10-2021 11:32
    Hmm, ik denk niet dat iemand van deze 10 in de top 50 gaat komen eigenlijk.
    09-10-2021 11:37
    Nu niet meer ....
    Maar Wellens en Campenaerts zijn wel renners die wel wat kunnen
09-10-2021 11:28
Afstand
239 km
0306090120150180210239
Mattia Bais (ITA)
Domen Novak (SLO)
Andrea Garosio (ITA)
Thomas Champion (FRA)
Jan Bakelants (BEL)
Tim Wellens (BEL)
Chris Hamilton (AUS)
Victor Campenaerts (BEL)
Amanuel Ghebreigzabhier (ERI)
Davide Orrico (ITA)
    09-10-2021 11:32
    Werkdag van Bouwman (?) kan dus zo beginnen.

    Edit: daar is hij al op kop van het peloton.
09-10-2021 11:38
Mooi dat Foksnor er bij zit. Renner naar mijn hart geworden.
    09-10-2021 11:49
    Ja, de irritatiefactor is bij mij ook nul geworden. En echt wel een heel goed seizoen, tm het najaar.
09-10-2021 11:46
Weinig gevallen bladeren tot nu toe, vrijwel droge wegen. Helemaal niet verkeerd.
09-10-2021 11:49
Live-chat Parijs Roubaix is nog te gebruiken:

https://www.wielerflits.nl/live/parijs-roubaix-2021-liveblog/
09-10-2021 11:49
Rijdt Froome nu op kop van het peloton?
    09-10-2021 11:50
    Ja, dat is wel triest. Het hele seizoen de tijd hebben en dan niet verder komen dan dit.

    Edit: en hij heeft al snel hulp nodig…
    09-10-2021 11:53
    Tim Declercq zou ook 5 mil per jaar moeten gaan eisen XD
    09-10-2021 11:56
    Lol, als Tim naar rato van de kopkilometers moet worden betaald, dan moet Patje 30x5 miljoen betalen denk ik.
09-10-2021 11:58
Deze race vanaf de start kijken is pure Zen overigens: sombere rotshellingen, zwart water, donkere bossen en dan wat wielrenners op een asfaltweg.
    09-10-2021 11:59
    Toch wel een koers, samen met bijvoorbeeld MSR, die ikzelf in ieder geval niet integraal hoef te zien.

    Ik schakel rond een uur of 16.00 wel in.
09-10-2021 12:04
Dan mis je nu op de Player het verhaal over het hoogtepunt van de ploegleiderscarriere van Jantje-als-je-moet-dan-moet-je-Boven
09-10-2021 12:29
De laatste koers van Dan Martin. Op nos.nl staat een groot artikel over hem. Leuk voor de liefhebbers.
    10-10-2021 12:09
    Een heerlijk leesbaar deel twee staat nu ook op nos.nl. Opvallend dat de nos dit doet.
09-10-2021 13:00
Willekeurig weetje van de dag: Dan Martin en Simon Gerrans hebben allebei evenveel monumenten gewonnen als Peter Sagan
    09-10-2021 13:44
    En Simon Gerrans heeft twee monumenten meer gewonnen dan Michael Matthews...
09-10-2021 13:28
Ai Cosnefroy.
09-10-2021 13:42
Bakelants heeft natuurlijk ook nog unfinished business in Lombardije...
09-10-2021 14:29
We gaan zitten.
09-10-2021 14:37
Moet ik al inschakelen?
    09-10-2021 14:47
    voorsprong vroege vluchters van 2'30 naar 1'30. Heb misschien 3 keer geknipperd.

    nog kleine 80km
09-10-2021 14:45
Dumoulin gaat stoppen vrees ik

Heel rare reactie. Karsten versteende toen Jeroen 'm vroeg: "Evenepoel grote ronde ....
... we zullen zien hoeveel tijdritkilometers in welke grote ronde zitten"

"Misschien ook van belang voor Tom Dumoulin, weet jij al meer welke ronde."
"... (stilte)"
"of mag je nog niks zeggen"
"..."
"Ik ga niks zeggen" (Karsten)


hmmm, klinkt niet goed
    09-10-2021 14:48
    Kan van alles betekenen
    09-10-2021 14:50
    Kan idd van alles betekenen.
    Misschien weet kroon al welke grote ronde bijv. Of meer klassiekers oid.
    09-10-2021 15:03
    nou, hij wist echt even niet wat te zeggen

    misschien wilde die er niet op ingaan omdat de volgende vraag zou zijn

    "en blijft ie bij Jumbo Visma?"

    Karsten weet wel degelijk iets wat de buitenwereld nog niet mag weten

    als hij gewoon bij Jumbo Visma zou blijven en toevallig z'n programma al kende zou die wel iets kunne zeggen hoor en deraan toevoegen "maar de ploeg kan het programma altijd aanpassen"
    09-10-2021 15:10
    @Innsbruck is toch niet aan Kroon om iets wat Dumoulin hem als vriend verteld heeft, de ether in te gooien.
    Overigens begreep ik het niet perse als negatief, Kroon's reactie.
    09-10-2021 15:16
    nee het is idd niet aan hem maar volgens mij is er iets aan de hand. Programma van Dumoulin is geen staatgeheim maar zo kwam het wel effe over.
    09-10-2021 15:21
    Goed bezig Innsbruck!

    Overigens heeft Dumoulin zelf afgelopen week een en ander verteld in De Rode Lantaarn.

    Hij wil komend jaar een grote ronde voor het klassement rijden (maar niet als enige kopman), en hij had het al over de olympische spelen in Parijs.

    Klonk niet als iemand die gaat stoppen.
    09-10-2021 15:34
    Napoleon

    Bedankt voor de info.

    Dan gaat ie naar een andere ploeg.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.