Volg hier de Ronde van Lombardije 2020
zaterdag 15 augustus 2020 om 12:00

Volg hier de Ronde van Lombardije 2020

Een week na Milaan-San Remo staat in de regio Lombardije die andere grote klassieker op het programma. De Ronde van Lombardije moet weliswaar concurreren met de Dauphiné, maar kan toch een representatief deelnemersveld voorleggen. Bespreek hier de koers!

Voor het vierde jaar op rij is de start in Bergamo. Daarvandaan gaat de route naar de eerste klim, de Colle Gallo. Vervolgens trekken de renners nog een keer door de startplaats richting de Colle Brianza op weg naar de finale van de Ronde van Lombardije. De wedstrijd begint pas echt met de Madonna del Ghisallo. Vroeger was dit de uitverkoren plek voor een aanval, maar sinds de terugkeer van de Muro di Sormano wordt hier vooral stevig doorgereden.

Eerst dalen de renners nog naar het plaatsje Maglio, om vrijwel meteen te beginnen aan de Colma di Sormano die overgaat in de verschrikkelijk steile Muro di Sormano. Op die muur zal de koers volledig ontploffen. Vanaf de top is het nog vijftig kilometer naar de streep. In de slotfase liggen nog twee scherprechters, de Civiglio en de San Fermo della Battaglia. Na de San Fermo volgt nog een duikvlucht van 5,4 kilometer naar de finish.

Op de volle ‘kalender van de hoop’ is de Ronde van Lombardije tegenover de Dauphiné geplaatst, waardoor veel rondespecialisten ontbreken. Vooraf worden Remco Evenepoel, die de Ronde van Polen achter zijn naam zette, Gran Piemonte-winnaar George Bennett en titelverdediger Bauke Mollema tot de belangrijke kanshebbers gerekend.

Om 12.20 uur wordt in Bergamo het vertreksein gegeven. De finish wordt verwacht tussen 18.09 en 18.53 uur. De wedstrijd is vanaf 15.50 uur live te zien via de Eurosport Player en vanaf 16.50 uur op Eurosport 1. In België is de Vlaamse commerciële zender VTM er live bij vanaf 15.50 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Lombardije 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Tissot Timing)
Liveticker (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
395 Reacties
1 3 4 5 6 7 11
15-08-2020 17:15
[i]edit wf: niet doen[/i]
    15-08-2020 17:18
    Met dit uitdagen ben je geen steek beter...
    15-08-2020 17:18
    Niet doen joh
    15-08-2020 18:41
    Was inderdaad kinderachtig, maar die gasten trollen er op los over de meest belachelijke onderwerpen en nu zie je ze uiteraard niet meer. Kon het niet laten om zn naam een keer te laten vallen helaas
15-08-2020 17:15
Het leek alsof hij met zijn pedaal tegen het muurtje kwam toen de brug iets versmalde
15-08-2020 17:16
Toch indrukwekkend wat MvdP doet. Carapaz & Majka lossen.
15-08-2020 17:17
Nu bericht dat Evenepoel okay is.
    15-08-2020 17:18
    Hij legt er toch niet lekker bij, man man, dit geloof je toch niet
15-08-2020 17:18
Tjongejonge wat een drama weer! Ze hebben hem in ieder geval.
15-08-2020 17:18
Evenepoel reed al op achterstand in de afdaling.
    15-08-2020 17:19
    terwijl hij niet lang daarvoor nog op kop reed, ofwel echt geen goede daler, ofwel lekke band/materiaalpech ?
    15-08-2020 17:20
    Misschien een combinatie.
    15-08-2020 17:26
    Dalen moet je leren. En de anderen doen dit al 20 jaar, Remco pas 3 jaar.

    En dalen is ook onderdeel van wielrennen.

    Te veel willen, net boven je kunnen rijden, en dan krijg je (waarschijnijk) dit resultaat.
15-08-2020 17:18
Dit ziet er echt slecht uit. Hopelijk zo snel mogelijk goed nieuws.
15-08-2020 17:19
Op brancard kan uit voorzorg zijn.
15-08-2020 17:19
Bennett, niet zo veel doen.
15-08-2020 17:19
Sommige van de commentaren hier zijn compleet degoutant en beschamend. Echt niet normaal eigenlijk, hoe laag sommigen durven gaan. Had ik niet verwacht.
    15-08-2020 17:21
    Ik vind het nog wel meevallen gelukkig
15-08-2020 17:20
Go Bauke!

dat zou toch top zijn als hij hem weer pakt
15-08-2020 17:20
Dat hij zo snel eruit gehaald is en in een ambulance geladen wordt is goed nieuws. Als het zeer ernstig is wordt er over het algemeen veel langer hulp verleent op locatie.
    15-08-2020 17:23
    Precies, dit gaat allemaal redelijk vlot. Nek en hoofd goed vastzetten en foto’s maken is redelijk standaard bij dit soort dingen. Heel vaak gezien bij judotoernooien. Hoop dat hij het goed maakt.
    15-08-2020 17:23
    Dat is wel iets om aan vast te houden ja
15-08-2020 17:20
het is me nooit opgevallen maar de reclames bij eurosport tussendoor zijn echt bizar lang
    15-08-2020 17:21
    Ze lijken veel langer dan voorheen om heel eerlijk te zijn. Er zijn er ook veel meer.
    15-08-2020 17:24
    Ook al het 3e blok binnen 20 minuten... Beschamend om jezelf "home of cycling" te durven noemen.
15-08-2020 17:22
Best aardige situatie voor Bennett toch? Astana en Trek zullen altijd achter elkaar aan rijden.
15-08-2020 17:22
De organisatie kan zich ook wel vragen stellen of die afdaling nog verantwoord is zonder bijkomende maatregelen. Elk jaar crasht er wel een renner in het ravijn.
15-08-2020 17:23
Achterstand MvdP?
15-08-2020 17:23
Mollema lijkt kopman bij Trek.
15-08-2020 17:23
Terug naar de koers, Trek heeft met Nibali een tacticus en twee mannen (Mollema en Ciccone) zonder veel gogme, kunnen zij hun voordeel uitspelen?

Of gaat het tussen de sterkste mannen (Fuglsang, Bennett en Nibali).
15-08-2020 17:23
1:16
15-08-2020 17:24
waarom blijven ze die herhaling hele tijd tonen joh
15-08-2020 17:25
Wat een rare plek om te vallen joh, wat gebeurt er nou precies?
    15-08-2020 17:25
    Met pedaal tegen muurtje denk ik.
    15-08-2020 17:26
    Lijkt een beetje op een plek gelijk als waar Vanmarcke vorig jaar ergens nog net een val in de rivier kon voorkomen. Een smaller wordende brug.
    15-08-2020 17:28
    Evenepoel leek al aan het lossen (op een gaatje) door de aanval van Trek met Nibali in de afdaling, dus Evenepoel ging waarschijnlijk over zijn limiet met teveel snelheid uit de bocht waardoor hij te wijd uitkwam en het muurtje raakte met zijn pedaal en over de brug vloog.
15-08-2020 17:25
[i]edit wf: let op je taalgebruik[/i]
    15-08-2020 17:28
    Inderdaad, wat een idioten. Lijkt me absoluut niet nodig om deze beelden te tonen, zeker met de plek waar de voorste renners al zijn.
15-08-2020 17:25
Hoe Evenepoel daar lag zag er niet goed uit.
15-08-2020 17:25
Koers aub.
15-08-2020 17:25
Bennett rijd geweldig, maar wat rijdt hij dom. Laat Trek het lekker opknappen.
    15-08-2020 17:26
    Ja toch? LAat die andere ploegen het lekker opknappen
1 3 4 5 6 7 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.