Volg hier de Ronde van Lombardije 2020
zaterdag 15 augustus 2020 om 12:00

Volg hier de Ronde van Lombardije 2020

Een week na Milaan-San Remo staat in de regio Lombardije die andere grote klassieker op het programma. De Ronde van Lombardije moet weliswaar concurreren met de Dauphiné, maar kan toch een representatief deelnemersveld voorleggen. Bespreek hier de koers!

Voor het vierde jaar op rij is de start in Bergamo. Daarvandaan gaat de route naar de eerste klim, de Colle Gallo. Vervolgens trekken de renners nog een keer door de startplaats richting de Colle Brianza op weg naar de finale van de Ronde van Lombardije. De wedstrijd begint pas echt met de Madonna del Ghisallo. Vroeger was dit de uitverkoren plek voor een aanval, maar sinds de terugkeer van de Muro di Sormano wordt hier vooral stevig doorgereden.

Eerst dalen de renners nog naar het plaatsje Maglio, om vrijwel meteen te beginnen aan de Colma di Sormano die overgaat in de verschrikkelijk steile Muro di Sormano. Op die muur zal de koers volledig ontploffen. Vanaf de top is het nog vijftig kilometer naar de streep. In de slotfase liggen nog twee scherprechters, de Civiglio en de San Fermo della Battaglia. Na de San Fermo volgt nog een duikvlucht van 5,4 kilometer naar de finish.

Op de volle ‘kalender van de hoop’ is de Ronde van Lombardije tegenover de Dauphiné geplaatst, waardoor veel rondespecialisten ontbreken. Vooraf worden Remco Evenepoel, die de Ronde van Polen achter zijn naam zette, Gran Piemonte-winnaar George Bennett en titelverdediger Bauke Mollema tot de belangrijke kanshebbers gerekend.

Om 12.20 uur wordt in Bergamo het vertreksein gegeven. De finish wordt verwacht tussen 18.09 en 18.53 uur. De wedstrijd is vanaf 15.50 uur live te zien via de Eurosport Player en vanaf 16.50 uur op Eurosport 1. In België is de Vlaamse commerciële zender VTM er live bij vanaf 15.50 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Lombardije 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Tissot Timing)
Liveticker (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
395 Reacties
15-08-2020 17:05
Pedro horillo flashbacks man


Pffffff
15-08-2020 17:05
Er is zelfs een ambulance. Ik hoop echt dat het goed gaat, maar dit ziet er niet goed uit.
15-08-2020 17:05
Hoe vaak is het nu al gebeurd dat Nibali aanviel in een afdaling en er valt iemand omdat ie hem probeert te volgen...
    15-08-2020 17:07
    Al heel vaak. Eerste wat ik zelf zei is daar gaat Nibali weer renners onder druk zetten in de afdaling.
    15-08-2020 17:08
    Jullie zulle het vast niet zo bedoele, maar dit komt een beetje fout over
    15-08-2020 17:09
    Je hoeft Nibali niet te volgen hè. Of wil je nu de schuld in de schoenen schuiven?
15-08-2020 17:05
PFFF heftig, Hopelijk alles goed met Remco.
De ervaring van Nibali en Mollema geven de doorslag...toch flink onder druk gezet in de afdaling en Remco zat helemaal alleen. Al eerder aangegeven, je kunt wel de beste voorbereiding ooit hebben, maar zonder teamgenoten wordt zon jonge gast toch onrustig...flinke stuurfout als gevolg helaas! Hopelijk snel goed nieuws over zn gezondheid
15-08-2020 17:06
Aiiiii,
Lelijke val, lelijke plek om te gaan.

Hopelijk is hij OK.

Kwestie van verschil in jaren op de fiets?? 3 jaar vs 23 jaar ervaring op 2 wielen?
15-08-2020 17:06
E. wellicht de beste, maar niet de beste ploeg, we hebben het vaker gezien dat geïsoleerde favorieten onder druk worden gezet in afdalingen...
15-08-2020 17:06
[i]edit wf: niet doen[/i]
    15-08-2020 17:07
    Huh? Wat vreemd dit
    15-08-2020 17:07
    ? Meen je dat echt?
    15-08-2020 17:08
    Dit is natuurlijk wel wielrenner. Er wordt ook in afdalingen gekoerst. Het is aan renners om zelf op de fiets te blijven zitten. Loop dan wat achterstand op en neem minder risico’s.
    15-08-2020 17:08
    Wat een onzin, Nibali doet waar hij goed in is, namelijk hard naar beneden rijden. Hij is niet verantwoordelijk voor renners die net zo hard willen maar dit niet kunnen.
    15-08-2020 17:08
    hahahas...
    15-08-2020 17:09
    Iedereen moet hierin zijn eigen keuzes maken. Je wordt niet gedwongen te volgen (wel makkelijker als je wil winnen). Het parcours is zonder meer gevaarlijk, maar iedereen moet zelf bepalen welke risico's ze hierin nemen.
    15-08-2020 17:09
    Onverantwoord om beter te zijn dan iemand anders?
    15-08-2020 17:10
    Het is ook een ontzettend gevaarlijke afdaling, zo smal.
    15-08-2020 17:10
    Gerapporteerd. Zo'n beschuldiging ken echt niet!
15-08-2020 17:06
Bennett speelt het slim. Laat Astana en Trek rijden.
15-08-2020 17:07
tering wat een tempo naar beneden ...... en VdP rijdt harder dan kopgroep ..... dit is niet fijn om te kijken, slecht voor t hart. EVP hopelijk "in orde" ....
15-08-2020 17:07
Jeez.... Evebepoek. Kan meevallen als hij in de struiken ligt.
15-08-2020 17:07
Hij viel ook niet op een normale manier naar beneden maar met z'n rug eerst. Dat is helemaal gevaarlijk
    15-08-2020 17:08
    Ja, leek alsof die eerst dat muurtje raakte met zijn hoofd en toen een koprol maakte.
    15-08-2020 17:11
    Ik denk dat hij de hoek raakte met zijn rechterbeen en daarom een koprol maakt. Hij rolde al voor zijn hoofd beneden was.
15-08-2020 17:07
Twitterbericht zegt dat hij zijn bewustzijn niet heeft verloren
    15-08-2020 17:08
    Welke twitterpagina?
    15-08-2020 17:08
    Ik hoop dat het betrouwbaar is. Bij gebrek aan ander nieuws neem ik het graag aan!
    15-08-2020 17:08
    Link?
    15-08-2020 17:09
    twitter van patrick??
    15-08-2020 17:10
    Remco #Evenepoel non ha perso conoscenzaRemco #Evenepoel has NOT lost consciousness and is alert according to @RaiSport #ILombardia— Alberto Vigonesi (@AlbertoVigonesi) August 15, 2020
    15-08-2020 17:10
    Bron is RAI
    15-08-2020 17:11
    Rai meldt het ook
15-08-2020 17:07
Nibali is een fantastische daler en die pusht iedereen naar zijn limiet (denk aan val Kruijswijk, denk aan OS Rio), waardoor valpartijen ontstaan.
    15-08-2020 17:09
    Hij neemt vooral veel risico. Dat gaat soms goed, en ook soms fout. Zoals inderdaad in Rio, maar eerder ook in Lombardije.
15-08-2020 17:08
Vdp komt terug.
15-08-2020 17:09
Volgens mij zat Van der Poel op meer dan een minuut voor de afdaling, nu op 20sec.
    15-08-2020 17:09
    Ja, die is dus nog meer als een maniak naar beneden gereden dan Nibali en Mollema.
    15-08-2020 17:10
    De rest is toch geschrokken van de val van Evenepoel. Je zag ze ook meermaals met elkaar in gesprek
    15-08-2020 17:13
    Zat op 40/45sec dacht ik toen Evenepoel viel. Carapaz reed er nog een paar secondes voor.
15-08-2020 17:09
MvdP wat ben je toch een held
15-08-2020 17:09
Hopelijk valt het allemaal mee, dit zou echt een gigantisch drama zijn voor de ploeg.
    15-08-2020 17:10
    zullen we eerst even aan Remco zelf denken.
    15-08-2020 17:11
    Voor het wielrennen in het algemeen ook gewoon.
15-08-2020 17:10
Is het ook nog ergens te zien zonder elke 5minuten een reclameblok??
    15-08-2020 17:11
    Ik kijk in Frankrijk op l'Equipe, nog geen reclame gezien.
    15-08-2020 17:12
    Eurosport Player bijv
15-08-2020 17:10
Frans commentaar zegt dat hij bij bewustzijn is. Hopelijk alleen wat stof van zijn schouders hoeven vegen.
    15-08-2020 17:11
    Godzijdank
15-08-2020 17:12
VDP...nondeju.....die gaat nog een stukje harder naar beneden dan de rest zeg.
15-08-2020 17:14
Allemaal lulkoek dat over-analyseren van geen goede ondersteunende ploeg, te weinig ervaring, onder druk gezet door Mollema en Nibali, schei uit man. Dit is gewoon pech, en gun je niemand in dat wereldje
    15-08-2020 17:17
    Als je bij de F1 in de grindbak komt is het ook pech??. Hij maakt gewoon een stuurfout toch, hoe hard het ook is...dalen en op de fiets blijven hoort er ook bij om aan de finish te komen. Hopelijk valt de schade mee .
15-08-2020 17:14
Het is niet goed hoor volgens mij. Je ziet de ambulance medewerkers op en neer lopen met allerlei apparatuur
    15-08-2020 17:16
    Ja vrees er ook een beetje voor. Ze moeten hem natuurlijk eerst stabiel krijgen om hem naar boven te takelen (Als dat al gaat lukken met al die bomen), als die dat zelf niet kan.
15-08-2020 17:14
Ik denk dat hij geluk heeft gehad dat hij aan het begin van de brug erover gaat, waar het minder diep is. De kant loopt schuin af dus misschien valt het relatief mee.
    15-08-2020 17:15
    Zie er wel zo uit, dat pad vanaf de weg naar de beek loopt vrij geleidelijk af dus laten we hopen dat het meevalt.
15-08-2020 17:15
Als fotografen een foto van Evenepoel proberen te maken, valt het hopelijk mee met hem.
    15-08-2020 17:16
    Volgens mij zijn fotografen wel de laatsten die rekening houden met hoe iemand zich voelt bij het feit dat er foto's genomen worden. Er worden levens kapot gemaakt door privacyschendende journaille.
15-08-2020 17:15
Zonde van deze prachtige koers. De koers situatie is belooft een mooie finale.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.