Volg hier de Ronde van Lombardije 2019
zaterdag 12 oktober 2019 om 10:15

Volg hier de Ronde van Lombardije 2019

Vandaag staat het laatste Monument van het seizoen op de kalender: de Ronde van Lombardije, de koers van de vallende bladeren. Vorig jaar maakte Thibaut Pinot hier zijn favorietenrol waar na op de Civiglio het verschil gemaakt te hebben. Wie treedt in de voetsporen van de Fransman?

Net als vorig jaar finisht de Ronde van Lombardije in Como, terwijl met Bergamo ook de startplek niet is veranderd. Daarvandaan begint de koers over 243 kilometer over zes beklimmingen, goed voor een slordige vierduizend hoogtemeters. Scherprechters op de route zijn de Colle Gallo en de Colle Brianza in de eerste koershelft en de Madonna del Ghisallo, de Muro di Sormano, de Civiglio en de San Fermo della Battaglia in de laatste zeventig kilometer.

Om 10.30 uur klinkt het startsein voor deze 113e editie, waar uitgebreid wordt stilgestaan bij de onlangs overleden Italiaanse wielerlegende Felice Gimondi. Tussen 16.37 en 17.23 uur worden de renners aan de finish verwacht. De wedstrijd is vanaf 14.20 uur rechtstreeks te zien op Eurosport 1 en de Eurosport Player. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Lombardije 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Velon)
Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
161 Reacties
1 2 3 6
12-10-2019 10:44
Wat is het weer?
    12-10-2019 12:56
    Het is weer de koers van de vallende bladeren.
12-10-2019 11:07
Sterke kopgroep van 8 weg.
Weer lijkt goed te zijn.
    12-10-2019 11:48
    De namen: Masnada, Ballerini, Barbin, Benedetti, Cavagna, Rikunov, Skuijns, Marcato
12-10-2019 11:10
Jumbo Visma op kop van het peloton.
12-10-2019 11:44
Als die Woods fietst als van de week dan gaat ie deze ook winnen denk
    12-10-2019 13:06
    Roglic won afgelopen zaterdag voor Woods en was er niet bij toen Woods woensdag won. Puur op basis van de uitslagen lijkt Roglic dus een grotere favoriet dan Woods. Roglic heeft ook een team dat volledig in zijn dienst rijdt (in tegenstelling tot Woods, die ook nog Higuita naast zich heeft) en kan alleen aankomen, wegrijden in de afdaling of winnen in een sprint met een kleine groep.

    Roglic is dus een grotere favoriet op papier, kan op verschillende manieren winnen, en heeft een ijzersterk team dat een scheve situatie nog kan rechtzetten. Roglic en dus niet Woods is hier de grote favoriet, maar de grote favoriet wint natuurlijk niet altijd.

    Woods, Valverde, Yates, Fuglsang, Gaudu, Ulissi, Banoot, Latour, Bernal, Mollema, Higuita, Visconti, Mas, Kelderman, I. Izagirre, Buchmann, Haig, Wellens, Nibali, Teuns, Ciccone, Majka, Formolo kunnen hier ook winnen met enige meeval.
    12-10-2019 13:22
    @ Kannibaal,
    Enig idee waarom Higuita op grote afstand binnenkwam terwijl Woods de overwinning pakte?
    12-10-2019 13:33
    Jij denkt dat Higuita zomaar in dienst gaat rijden? Ik denk echt wel dat ze hem zouden beschermen als hij in een kopgroep zit.

    Maar goed, ik zet Woods ook wel op twee na Roglic, hoor.
    12-10-2019 13:45
    @ kannibaal,

    Dat zeg ik niet. Hij was ook niet aan het werk voor Woods, dus vermoedelijk zal dat vandaag ook niet gebeuren. Ze hoeven de koers ook niet te dragen natuurlijk.
    Ik vroeg me alleen af waarom hij op achterstand binnenkwam. Buiten pech om lijkt me het geen goed voorteken namelijk.
    12-10-2019 14:04
    Ik dacht dat je insinueerde dat hij voor Woods heeft gewerkt. Wat zou kunnen, heb enkel de finale gezien woensdag. Maar gezien zijn resultaat in Emilia, en in mindere mate Tre Valli, denk ik dat hij zijn eigen kans mag gaan, ook al heeft Woods ook veel indruk gemaakt woensdag.

    Geen idee wat er woensdag met Higuita gebeurd is. Maar aangezien hij zaterdag nog goed was, op een gelijkaardig parcours tegen een gelijkaardig deelnemersveld, kan ik mij niet voorstellen dat de vorm ineens weg is. Maar hij is nog jong, dus misschien is het ook wel ooit gewoon op.
12-10-2019 12:31
Zet m op Skuijns!
    12-10-2019 13:23
    ha, ha, Go, go Kelderman.
12-10-2019 14:34
Net als het WK geven de monumenten die grote spanning om wie der gaat winnen. Bij Lombardije is dat net iets minder dan bij de 4 andere. Omdat het op het eind van de seizoen is of omdat er maar 2, maximum 3 reële kanshebbers zijn.
12-10-2019 14:55
Interessante move. Het blijft Bob Jungels.
12-10-2019 15:13
Mooi die vallende bladeren.
12-10-2019 15:13
Schitterend beeld van vallende bladeren op de Sormano!
12-10-2019 15:19
1 woods
2 benoot
3 Valverde in een sprintende achtervolgende groep
12-10-2019 15:19
Kuss sluipt mee. Het scenario van de verguisde Marik wordt door TJV in praktijk gebracht.
    12-10-2019 15:23
    Hahaha
    12-10-2019 15:36
    Ik denk niet dat dit een Plan B is maar juist een onderdeel van Plan A om te zorgen dat Roglic niet het heft in handen hoeft te nemen. Zoals meerdere WF leden al schreven als reactie op Marik.
    12-10-2019 15:39
    Zo wordt het wel een hele ingewikkelde discussie hè. Gewoon lekker alles wat er in de koers gebeurt naar je eigen hand praten. Ach nou ja, veel plezier ermee hoor.
    12-10-2019 15:42
    @Marik
    Hoezo? Het is een veel gebruikte tactiek in het wielrennen om een knecht mee in de aanval te sturen zodat de kopman reactief kan koersen? Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet. Dit werd (als reactie op jou bericht over de noodzaak van een Plan B ) ook al door meerdere mensen voorgesteld als onderdeel van Plan A.
    12-10-2019 15:44
    De situatie in de koers is al weer anders. Laten we gewoon lekker kijken naar de laatste mooie koers van het jaar. We zien wel wat er nog gebeurt.

    We zien in ieder geval dat er nog genoeg mannen van TJV goed genoeg zijn in de finale en daar heb ik ook wat rechtlijnige opmerkingen over gelezen.
12-10-2019 15:20
Mooi groepje hoor
12-10-2019 15:21
Kuss eraf?
12-10-2019 15:34
Kuss Nog mee
12-10-2019 15:42
Onder andere Mollema, Teuns, Benoot niet van voren
12-10-2019 15:43
Volgens Velon voor NL alleen Kelderman en Gesink mee. Gek dat Mollema er niet bij zit, die reed zo attent.
    12-10-2019 15:46
    Raar van Mollema inderdaad, zou er iets gebeurd zijn?
12-10-2019 15:47
Iemand een livestream?
12-10-2019 15:48
Gesink komt aansluiten
    12-10-2019 15:48
    De topper
12-10-2019 15:49
@Michiel
https://tiz-cycling-live.io/stream.php
12-10-2019 15:50
ik moet nu vooral aan het pisincident denken.
12-10-2019 15:51
Top van Gesink. Niet laten lopen, maar nog terug zien te komen.
12-10-2019 15:53
Thanks freire!
12-10-2019 15:54
En zich meteen op kop zetten
12-10-2019 15:59
Nibali eraf
12-10-2019 16:00
Mollema zit wel in de groep
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.