Volg hier de Ronde van Lombardije 2016
zaterdag 1 oktober 2016 om 10:35 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Lombardije 2016

Vandaag staat met de Ronde van Lombardije het laatste monument van het wielerseizoen op het programma. Dít is waar iedere renner met klimmersbenen de afgelopen weken naar uit heeft gekeken, zeker gezien het vlakke wereldkampioenschap.

De Koers van de Vallende Bladeren is dit seizoen zwaarder dan normaal. Het parcours bevat maar liefst 4400 hoogtemeters. Na 241 kilometer ligt de aankomst weer eens in Bergamo. Wie gaat hier winnen?

De wedstrijd begint om 10:50. Rond vijf uur wordt de opvolger van Vincenzo Nibali (die zelf niet meedoet) bekend. De koers is te volgen via Sporza (vanaf 14:25), de NOS (vanaf 15:10) en Eurosport (vanaf 15:45). Bespreek hier het verloop van Il Lombardia.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
01-10-2016 16:10
"Veel te zwaar parcours, wordt weer zo'n wacht-wacht-wacht-poef koers waarbij de renners gaan wachten op het laatste pukkeltje", aldus de kenners vooraf in de voorbeschouwing. Verreweg de mooiste klimklassieker van het jaar.
01-10-2016 16:14
Wat een imbeciel, in de auto bij Etixx. "Ziet er erger uit dan het is", aldus De Cauwer. Nee. José, nu ben je mis. Het is de optelsom van dit soort manoeuvres waarom het erg is.
01-10-2016 16:16
Poels valt toch wel weer door de mand...
01-10-2016 16:17
IAM is helemaal afwezig trouwens.
Dan moet Barquil minimaal 10e worden om een vervolg in de WT veilig te stellen voor Sunweb Giant Alpecin klopt dat?
01-10-2016 16:18
Gaat Barquil de WT voor Giant redden?
01-10-2016 16:23
@jopie Ik vind er voorlopig niets aan. Er wordt 1 keer doorgetrokken op die abandonato en er blijft 15 man over voor de resterende 50km. Geen druk van achteruit. Die hoeven dus niet meer te koersen om voorop te blijven.
01-10-2016 16:25
Kan iemand me even bijpraten over de situatie van giant/sunweb-alpecin?
01-10-2016 16:26
Dus Mollema slag gemist.
01-10-2016 16:26
Hoe vet zit de achtervolgende groep
We dan achter?
01-10-2016 16:28
@gelei, in de andere klimklassiekers zit er op 40 kilometer van het einde nog 140 man bij elkaar en rijden Matthew Hayman en Niki Terpstra gezamenlijk op kop van het peloton om een groepje kansloze vluchters in het zicht te houden.
01-10-2016 16:28
@lekbandje3
Bijpraten doe ik niet. zelf even dit artikel lezen.....
http://www.wielerflits.nl/nieuws/211218/gevarenzone-dreigt-voor-giant-alpecin-in-strijd-om-worldtour-licentie.html/comment-page-1
01-10-2016 16:30
Volgens mij heeft Rosa geen slechte dag.
01-10-2016 16:30
@retrolex dankjewel heb de laatste tijd niet veel kunnen volgen dus dit is een verassing voor mij.
01-10-2016 16:31
Schakel net in. Kan iemand de situatie schetsen?
01-10-2016 16:31
Gesink deed een Kruijswijkje, dat ging maar net goed.

De 14 man zetten mekaar onder druk in de voorlaatste afdaling.
01-10-2016 16:32
Gesink laat zich verrassen?
01-10-2016 16:32
Als we de OS ook tot de klimklassiekers rekenen is dat natuurlijk de mooiste hè. En ik schat die wedstrijd hetzelfde in als een monument...

OT: Gesink op achterstand geraakt in de afdaling, Chaves versnelt.
01-10-2016 16:32
@Jopie. Klopt, daar vind ik ook niets aan.
01-10-2016 16:32
Gesink er nou af?
01-10-2016 16:35
Aah... Jammer van Gesink
01-10-2016 16:35
Gesink door slecht positioneren zichzelf uitgeschakeld.
01-10-2016 16:36
Gesink eraf ja
Kan misschien terugkeren
01-10-2016 16:38
Gesink heeft zichzelf geen dienst bewezen. Misschien niet alleen de slipper in de afdaling, maar dan ook nog dat uitgebreid excuus aanbieden.

Hij rijdt nu eigen tempo, achter de koplopers is het hollen en stilstaan. En hij is terug!
01-10-2016 16:38
@ raket vuist
De situatie op 51 kilometer van de streep: Caruso heeft 1'22" voorsprong op Molard. De achtervolgende groep met Gesink volgt op 2'15", het peloton op 3 minuten.

En iets daarvoor
De strijd barst los

Chaves gaat op zoek naar Bardet. De strijd is nu helemaal losgebarsten, het is zoeken wie waar zit. Gesink, Rosa, De la Cruz, Villella en Latour hebben in ieder geval Mamykin bijgehaald.
01-10-2016 16:40
Bam, hes back.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.