Volg hier de Ronde van Lombardije 2016
zaterdag 1 oktober 2016 om 10:35 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Lombardije 2016

Vandaag staat met de Ronde van Lombardije het laatste monument van het wielerseizoen op het programma. Dít is waar iedere renner met klimmersbenen de afgelopen weken naar uit heeft gekeken, zeker gezien het vlakke wereldkampioenschap.

De Koers van de Vallende Bladeren is dit seizoen zwaarder dan normaal. Het parcours bevat maar liefst 4400 hoogtemeters. Na 241 kilometer ligt de aankomst weer eens in Bergamo. Wie gaat hier winnen?

De wedstrijd begint om 10:50. Rond vijf uur wordt de opvolger van Vincenzo Nibali (die zelf niet meedoet) bekend. De koers is te volgen via Sporza (vanaf 14:25), de NOS (vanaf 15:10) en Eurosport (vanaf 15:45). Bespreek hier het verloop van Il Lombardia.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
01-10-2016 15:34
Mollema, Gesink en Dumoulin nog gespot. Poels zat daarstraks fors vanachter, zou me verbazen als die heeft overleefd.
01-10-2016 15:35
Ik zie niemand meer van Giant en SKY. Poels en Dumoulin er dus ook niet meer bij.
01-10-2016 15:35
Wilco staat lang niet scherp getuige zijn ronde wangetjes, gaat aan gewerkt worden bij Giant. Waarschijnlijk is Robert de enige die zich aan een dieet houdt, de rest kan maar een bergje aan blijkt alweer.
01-10-2016 15:37
Dat peloton is niet echt groot meer. Gesink en Mollema gezellig samen, iemand Poels en Dumoulin gezien?
01-10-2016 15:37
@hoofdisvrij

Zeker wel mensen van sky en giant gezien. Denk wel het Tom is maar geen wout
01-10-2016 15:40
@hiv

3 Giant renners nog....
01-10-2016 15:40
Oomen ook nog achterin de groep, met Geschke aan de staart. Nog een Giant bij Gesink/Mollema, dat is volgens mij Dumoulin.
01-10-2016 15:40
Aah, jullie hebben gelijk. Dumoulin praktisch in het wiel van Gesink.
01-10-2016 15:43
Mamykin valt weer eens verrassend en goed aan op een raar moment. Begint een signature move te worden
01-10-2016 15:44
TLJ bashers..
Ja zouden er in elk team nog 8 renners te vinden zijn die fit zijn en zin hebben in deze koers?
Ook bedenkende dat er een WK aankomt (al is dit WK voor een ander type renners).
Ik had hier Wilco of Enrico ook nog wel verwacht , want Gesink alleen is niet heel voordelig.
Ik vind dat TLJ een mooi seizoen heeft gehad en kan gewoon niet overal top zijn.
Deze week al een afscheidsbbq voor Maarten T gehad. Het seizoen is voor een groot deel gewoon klaar binnen deze ploeg denk ik.
Net als enkele andere teams trouwens.
Dat Wilco een kwakkeljaar heeft gehad qua prestaties is zonde. Volgend jaar een nieuwe start.
Afschrijven en impliceren dat Giant misschien al spijt heeft van het aantrekken van Wilco vind ik te voorbarig en een beetje kortzichtig voor zo'n jonge renner.
On: Terug naar de koers want het is een mooie afvalrace met nog steeds nederlanders bij de favorieten!
01-10-2016 15:45
De grotere ploegen roken hun mannetjes toch snel op. Het gaat straks man tegen man zijn, met hooguit een enkel koppeltje.

En.... Koers! Forza Gesink!
01-10-2016 15:50
Wat een regie...
01-10-2016 15:50
Nu al mooie koers. Ieder voor zich!
01-10-2016 15:53
De grote favoriet Gesink!
01-10-2016 15:53
Spaar je een beetje...
01-10-2016 15:54
Maar goed dat Gesink niet dezelfde mentaliteit heeft als Nicolaas hier.
01-10-2016 15:54
is het eigelijk al bekend waar diego rosa volgend jaar rijdt?
01-10-2016 15:54
Bardet en Chaves hebben de oversteek gemaakt naar de Gesink groep
01-10-2016 15:54
Van de week heeft gesink laatste 90 km goed verkend. Zie Strava. En je ziet hoe ie daalt
01-10-2016 15:57
@ Timo
Mijn mentaliteit?
Gesink heeft een ander seizoen en andere doelen.
Ik vind het mooi dat hij hier een doel van heeft gemaakt.
01-10-2016 15:58
Een minuut voorsprong nu. Gesink daalt ook goed. Mooie groep hoor.
01-10-2016 16:00
De Gees wacht nooit meer op iemand. Alweer een fantastisch middenstuk voor hem in Lombardije.
Chavez, Barguil of Brambilla spekkoper? Daarachter maar weinig knechten nog.
01-10-2016 16:01
Ja, je zet iedereen hier als basher weg. Ik vind de reacties hier meer dan gerechtvaardigd. En of renners nu zin hebben of niet, ze moeten gewoon volle bak rijden voor hun salaris! Als dan alleen Gesink over is op 80 van het einde is dat triest.
01-10-2016 16:03
Sporza verschuift de aandacht van het commentaar naar het ophemelen van de Fransen en Nederlanders. Er rijden namelijk geen Belgen meer vooraan.
01-10-2016 16:09
@ Timo
Dat zegt nog steeds niets over mijn mentaliteit..
Ik denk dat de teamleiding (en sponsoren) in overleg met de renners besluit wie waar moet pieken los van blesurreleed natuurlijk en niet de fans op wf. Ik hoef gelukkig ook niet het salaris van die jongens neer te tellen. Dat jij vindt dat iedereen hier volle bak moet rijden is aan jou. Triest is ook jouw mening.
Ik ben het daar niet mee eens

Om te reageren moet je ingelogd zijn.