Volg hier de Ronde van Lombardije 2016
zaterdag 1 oktober 2016 om 10:35 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Lombardije 2016

Vandaag staat met de Ronde van Lombardije het laatste monument van het wielerseizoen op het programma. Dít is waar iedere renner met klimmersbenen de afgelopen weken naar uit heeft gekeken, zeker gezien het vlakke wereldkampioenschap.

De Koers van de Vallende Bladeren is dit seizoen zwaarder dan normaal. Het parcours bevat maar liefst 4400 hoogtemeters. Na 241 kilometer ligt de aankomst weer eens in Bergamo. Wie gaat hier winnen?

De wedstrijd begint om 10:50. Rond vijf uur wordt de opvolger van Vincenzo Nibali (die zelf niet meedoet) bekend. De koers is te volgen via Sporza (vanaf 14:25), de NOS (vanaf 15:10) en Eurosport (vanaf 15:45). Bespreek hier het verloop van Il Lombardia.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
1 2 3 5
01-10-2016 10:44
Sporza: Het weer laat het wat afweten in Como. De voorstelling van de renners gebeurt onder een grauw wolkendek en met temperaturen rond 16 graden is het frisjes. In de namiddag wordt er regen voorspeld.
01-10-2016 10:46
Voor de 1 na laatste keer de rood wit blauwe bril op!
Komop Sam Tom Wilco Robert Bauke Wout!
Hopelijk een sterk bezette Nederlandse finale met dito resultaat!
Toch blijft het jammer dat op een zaterdagochtend waar er weinig boeiends op tv is deze koers niet gewoon in zijn geheel wordt uitgezonden.
Geen idee of dat aan de zenders of aan het uitbrengen van live-beelden ligt trouwens.
01-10-2016 11:47
Hopen op regen. Maakt de koers aantrekkelijker en onvoorspelbaarder.
01-10-2016 11:48
regen komt er in de namiddag, dat worden op het wegdek weerkaatsende koplampuh !
Gesink vroeg aanvallen om voor de regen te finishen zou ik aanraden
01-10-2016 12:13
Aarg, er wordt snel gereden, veel pogingen, breuken in het peloton en geen beelden :(
01-10-2016 12:40
Wout Poels is vandaag jarig (net zoals mijn moeder overigens). Extra motivatie?
01-10-2016 12:52
Dit bericht is verwijderd
01-10-2016 13:26
Mikaël Cherel, Damiano Caruso, Stefan Denifl en Rudy Molard hebben meer dan 5 minuten.
01-10-2016 13:58
Wel gedurfd dat IAM meteen hun kopman meestuurt in de vlucht... aldus Leukefans.

[quote]
Leukefans - 29 september 2016 om 15:20

Halve IAm-ploeg wordt genoemd, behalve aangewezen kopman Denifl…
[/quote]
01-10-2016 14:00
Toch zuur dat ik de finale ga missen... dan zo maar even wat Sporza kijken.
01-10-2016 14:15
Haha at Orica: 'Unfortunately neo-pro Rob Power signed in today but rolled up to the line too late & missed the official start of the race. He chased heroically but was unable to make it to the peloton. Disappointed he won't feature in this amazing race but he'll be back.' Dan mag je meedoen en dan maak je zo'n domme fout! Gepland?
01-10-2016 14:20
Van mij mag het daar nu alvast beginnen te plenzen, ik heb m'n knaken op Rui Costa gezet.
01-10-2016 14:32
Valverde dus toch aan de start. Ben benieuwd, lang en zwaar seizoen gehad
01-10-2016 15:03
@ Darth 333, gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!
01-10-2016 15:10
Nog maar een renner van Lotto Jumbo in de nog relatief grote groep.
01-10-2016 15:11
Purito is al gelost.

Ach. Dan maar deze drie koersen als niet verreden beschouwen ;)
01-10-2016 15:12
@The Art: maar wie?
01-10-2016 15:12
Dat is Gesink.
01-10-2016 15:12
Het leek me in eerste oogopslag Gesink te zijn, maar een echt bruikbaar beeld van vooraf hebben we nog niet gehad.
01-10-2016 15:14
Gesink
01-10-2016 15:21
Ongelooflijk, alleen Gesink nog erbij in een nog zeer grote groep. Top Kelderman!
01-10-2016 15:21
Alleen Gesink nog van LJ?
Dat is niet best.
Wat heb je dan aan al die knechten?
01-10-2016 15:25
De hele ploeg van Movistar en AG2R rijden er nog. Zijn die van LTJ dan zó dramatisch berg op?
01-10-2016 15:26
Ze moeten bij TLJ onderhand flink geoefend zijn in het op de tong bijten, gezien het seizoen van Wilco.
01-10-2016 15:28
Zal Giant al spijt hebben van het aantrekken van Kelderman?
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.