Volg hier de proloog in de Ronde van Zwitserland 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 15:05 Volg in Google

Volg hier de proloog in de Ronde van Zwitserland 2015

Vandaag begint de Ronde van Zwitserland, met op het programma een 5,1 kilometer lange proloog. In de straten van Risch Rotkreuz, een idyllisch plaatsje aan de Zuger See, zal duidelijk worden wie de eerste leiderstrui mag dragen.

Het parcours bevat in het begin een kort klimmetje, maar is over het algemeen spek voor de bek van de echte proloogspecialisten. Nederlander Tom Dumoulin behoort tot de kanshebbers, maar ook sprinters als Peter Sagan en Alexander Kristoff zijn op zo’n korte afstand allerminst kansloos.

Marco Marcato (Wanty Groupe-Gobert) bijt om 15:20 het spits af. Kristijan Durasek van Lampre-Merida zal om 18:01 als laatste van het startpodium vertrekken. Eurosport 2 zendt de proloog vanaf 17:00 rechtstreeks uit. Volg hier de wedstrijd.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Website organisatie
Parcours

Starttijden
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Tijdwaarneming (tussenpunt 1, 2, 3 en finish)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
145 Reacties
13-06-2015 17:22
Dat klopt niet @dumoman, hij werd rond de 15de toen, nu waarschijnlijk rond de 20-35.
13-06-2015 17:23
Pozzovivo op een kleine 15 seconden, 1 tel sneller dan Kwiatkowski. Svein Tuft nu aan de start :)
13-06-2015 17:23
Volgens deze link is er tussen dag 7 en 10 na terugkeer van hoogte een terugval te verwachten:
http://www.sportbegrip.nl/onderwerpen/hoogtestages/

Gesink is precies een week terug en zou dan volgens dit principe de eerste dagen minder zijn en hopelijk net op tijd voor woensdag weer in orde.
13-06-2015 17:25
Las vandaag nog een opmerking van Dumoulin dat elke renner weer heel anders terugkeert van een hoogtestage. De een is gelijk goed, de ander pas na een paar dagen. Daarom wist hij zelf ook niet goed wat hij van zichzelf moest verwachten in de proloog. Vraag me dus af of je zo'n algemene regel mbt het effect van hoogtestages kunt formuleren.
13-06-2015 17:26
Waarop zijn de vrij hoge verwachtingen voor Gesink op gebaseerd? Zo heel veel heeft hij nog niet laten zien toch dit jaar?
13-06-2015 17:27
Kiek Brandle cool doen dan..
13-06-2015 17:30
Dit bericht is verwijderd
13-06-2015 17:31
@ciclismo
Niet alleen de hoogtestage is van invloed maar vooral ook het wennen aan een hoog beentempo, bergop meestal rond 70/80, vergt aanpassing. Zou handig zijn op 2000m vlak te trainen.
13-06-2015 17:31
Fabian! Ik heb er niet veel vertrouwen in om eerlijk te zijn..
13-06-2015 17:32
@Ciclismo92
Dat vraag ik me ook af. Volgens TLJ is de planning wel zo gemaakt dat Gesink en Ten Dam in deze ronde al goed zouden moeten zijn. Met alleen de kanttekening dat het altijd afwachten is wat het precieze effect is van de hoogtestage. Ik houd er aldus rekening mee dat het wat tegenvalt en dit alsnog als verklaring wordt gegeven.
Volgens mij is Tom Dumoulin voor het eerst zo'n tijd op hoogtestage geweest en houdt daarom een grotere slag om de arm.
13-06-2015 17:34
Cancellara na 1 km én 2,1 km op 4 sec.
13-06-2015 17:35
Zijn wel veel die rond de 6:00, 6:01 eindigen
13-06-2015 17:36
Cancellara snelste op 3,9 km.
13-06-2015 17:36
Cancellara heel snel aan derde tussenpunt
13-06-2015 17:37
Jawel, Fabian met de nieuwe toptijd.
13-06-2015 17:37
5:42:18, nieuwe beste tijd van Fabian Cancellara.
13-06-2015 17:37
Heerlijk Fabian
13-06-2015 17:37
Spartacus in de hotseat
13-06-2015 17:37
Yes! Mooi, hier had ik op gehoopt! Die gaat wel in vorm zijn in de tour!
13-06-2015 17:38
Prima tijd voor Cancellara, maar het zag er toch niet spatzuiver uit.
13-06-2015 17:39
Vreemd dat de laatste tien om de twee minuten starten in plaats van om de minuut terwijl er nog geen klassement is.
13-06-2015 17:39
Je ziet heel duidelijk dat iedereen te snel start en dan te weinig overhoud, Spartacus deelde zijn tijdrit veel beter in en begon wat rustig om op het eind te knallen, knap maar natuurlijk ook een stuk ervaring.
13-06-2015 17:39
Benieuwd naar Malori en Albasini
13-06-2015 17:40
Hoelaat komt Gesink?
13-06-2015 17:41
17:45 of 17:46?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.