Volg hier de proloog in de Ronde van Zwitserland 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 15:05 Volg in Google

Volg hier de proloog in de Ronde van Zwitserland 2015

Vandaag begint de Ronde van Zwitserland, met op het programma een 5,1 kilometer lange proloog. In de straten van Risch Rotkreuz, een idyllisch plaatsje aan de Zuger See, zal duidelijk worden wie de eerste leiderstrui mag dragen.

Het parcours bevat in het begin een kort klimmetje, maar is over het algemeen spek voor de bek van de echte proloogspecialisten. Nederlander Tom Dumoulin behoort tot de kanshebbers, maar ook sprinters als Peter Sagan en Alexander Kristoff zijn op zo’n korte afstand allerminst kansloos.

Marco Marcato (Wanty Groupe-Gobert) bijt om 15:20 het spits af. Kristijan Durasek van Lampre-Merida zal om 18:01 als laatste van het startpodium vertrekken. Eurosport 2 zendt de proloog vanaf 17:00 rechtstreeks uit. Volg hier de wedstrijd.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Website organisatie
Parcours

Starttijden
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Tijdwaarneming (tussenpunt 1, 2, 3 en finish)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
145 Reacties
1 4 5 6
13-06-2015 17:56
Gesink 73e op 22 sec.
Wel ongeveer wat ik had verwacht.
13-06-2015 17:57
Gesink valt iets tegen..
13-06-2015 17:57
Zijn er boni's in deze ronde?
13-06-2015 17:57
Zege binnen voor Dumoulin, Sagan op 5 seconden.
Elmiger zie ik Tom toch echt niet verslaan..
13-06-2015 17:58
Wtf was dat met die fiets??
13-06-2015 17:58
Veelbelovend dat Dumoulin dus ook op de korte(re) chrono even verschroeiend uithalen kan, ik dacht toch meer dat hij in het voordeel kwam naarmate de afstand van een tijdrit langer werd. Dat geel van Schipperaar begint toch steeds reeeler te worden, eerlijk is eerlijk.
13-06-2015 17:58
Nare val Dillier, trapt staand door de ketting.
13-06-2015 18:00
Ik vind de prestatie van Cancellara wel het meest boeiend. Direct al weer tweede worden. Maar mooi van Dumoulin in ieder geval. Wordt spannend over drie weken!
13-06-2015 18:00
Zeker veelbelovend van Dumoulin, drie weken voordien...
13-06-2015 18:03
Dit bericht is verwijderd
13-06-2015 18:03
Mooi mag hij zo de leiderstrui aantrekken. Das alweer een poosje geleden voor een NL er
13-06-2015 18:05
Het is binnen voor Tom. Geweldig, wat een klasbak..
13-06-2015 18:05
Nou, mooie overwinning, ajuu allemaal!
13-06-2015 18:07
"Tommetje Tommetje wat doe je nou!?"
Hulde aan onze nationale driekleur :)
13-06-2015 18:07
Gesink wel met het mes tussen de tanden, tijd valt me tegen. Maar verder goed tussen de ronderenners.
13-06-2015 18:08
@rondo

Gesink is een diesel, komt wel op gang!
13-06-2015 18:08
@Daan, Ajuus !
13-06-2015 18:08
Dit bericht is verwijderd
13-06-2015 18:10
'Nare val Dillier, trapt staand door de ketting'

Bah! Klote(n)...
13-06-2015 18:15
@rv
Dank je jong, hoef nooit mijn gelijk te halen maar ben heel blij dat je het voor me opneemt, word beetje emotioneel, zonder dolle. Wat Theunisse kon, met of zonder was heel diep gaan.
s'avonds ontrok ie zich weer vd groep door olvarit potjes te eten ipv gezamenlijk diner, iedere gek zijn gebrek. En Tom groeit met de dag omdat ie nuchter blijft en relaxed, positieve stress geeft vleugels, hij kwam, zag en..., nu nog een westmalle, un triple ou double? Als ik hem was koos ik een keer noodgedwongen voor n triple.
1 4 5 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.