Volg hier de proloog in de Ronde van Zwitserland 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 15:05 Volg in Google

Volg hier de proloog in de Ronde van Zwitserland 2015

Vandaag begint de Ronde van Zwitserland, met op het programma een 5,1 kilometer lange proloog. In de straten van Risch Rotkreuz, een idyllisch plaatsje aan de Zuger See, zal duidelijk worden wie de eerste leiderstrui mag dragen.

Het parcours bevat in het begin een kort klimmetje, maar is over het algemeen spek voor de bek van de echte proloogspecialisten. Nederlander Tom Dumoulin behoort tot de kanshebbers, maar ook sprinters als Peter Sagan en Alexander Kristoff zijn op zo’n korte afstand allerminst kansloos.

Marco Marcato (Wanty Groupe-Gobert) bijt om 15:20 het spits af. Kristijan Durasek van Lampre-Merida zal om 18:01 als laatste van het startpodium vertrekken. Eurosport 2 zendt de proloog vanaf 17:00 rechtstreeks uit. Volg hier de wedstrijd.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Website organisatie
Parcours

Starttijden
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Tijdwaarneming (tussenpunt 1, 2, 3 en finish)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
145 Reacties
13-06-2015 17:51
Hoppa!
Hij lijkt me binnen voor Tom
13-06-2015 17:51
Wat een topper die Tom!
13-06-2015 17:51
WOOW!!!
13-06-2015 17:51
Bam!
13-06-2015 17:51
dumoulin 1e!
13-06-2015 17:51
TOMMIEEE!!
13-06-2015 17:51
Dit bericht is verwijderd
13-06-2015 17:51
Tom Dumoulin 2 seconden sneller dan Fabian Cancellara!!
13-06-2015 17:51
Lekker Tom!
13-06-2015 17:51
Huppa Tom op 1.
13-06-2015 17:51
Dit maakt indruk hoor, geweldig gedaan
13-06-2015 17:51
Gesink gaat er vol voor, top 10 !
13-06-2015 17:52
Ben benieuwd naar Sagan
13-06-2015 17:52
Gesink op een zwarte fiets trouwens.
13-06-2015 17:52
dat wordt iig geen top 10 voor Gesink in de proloog, zou ook bizar zijn
13-06-2015 17:52
Fijn ook dat de Zwitserse commentatoren de geschiedenis van Gesink kennen.
13-06-2015 17:52
Alleen Sagan nog even afwachten...dan hopelijk binnen voor Tom
13-06-2015 17:53
Izagirre opvallend sterk
13-06-2015 17:53
Dit bericht is verwijderd
13-06-2015 17:54
Dumoulin, wat is dat een mooie renner om te zien. Zijn houding zit tegen perfectie aan.
13-06-2015 17:54
Gesink niet super
13-06-2015 17:54
Gesink na 2,1 km op 8 sec. en na 3,9 km op 14 sec.
13-06-2015 17:55
Ik zie Sagan niet als favoriet voor deze tijdrit hoor..
13-06-2015 17:55
Izagirre is juist een prima renner voor dit soort prologen.

Wat een renner is onze Tom toch. Ik ben fan!
13-06-2015 17:56
Sterk hoor de molen!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.