Volg hier de ploegenachtervolging van de Hammer Series Limburg 2017
zondag 4 juni 2017 om 14:35 Volg in Google

Volg hier de ploegenachtervolging van de Hammer Series Limburg 2017

Na de Hammer Climb en de Hammer Sprint is het verdict opgemaakt en kunnen de ploegen beginnen aan de afsluitende Hammer Chase, een ploegenachtervolging van bijna 50 kilometer. Het evenement is voor iedereen wennen: renners, ploegen, fans en vooral organisatie. Hoe gaat deze derde en laatste dag uitpakken? Maar vooral, welke ploeg wint de allereerste uitgave? Volg hier op WielerFlits de Hammer Chase.

In de eerste groep starten de acht ‘slechtste’ ploegen na twee dagen, voor hen rest enkel de strijd om de dagzege nog. De beste acht ploegen doen nog wel mee om de eindzege. Sky vertrekt als eerste. De tweede ploeg (Sunweb) start na 32 seconden, de ploeg erna (Nippo-Vini Fantini) na één minuut, enzovoort.

Tijdens de achtervolging mogen renners alleen in hun eigen treintje van positie wisselen. Stayeren achter een ander treintje is niet toegestaan. Formaties starten met vijf renners; de tijd van de vierde telt. De ploeg die als eerste de streep passeert, wint de Hammer Series.

Hoe ziet de slotdag van de Hammer Series in Limburg eruit?


Regionale zender L1 begint om 14.35 uur met de live-uitzending. De NOS komt met een livestream op haar website, de Hammer Series komt zelf met een stream op Facebook.

De beste acht ploegen (start om 16.05 uur)
1. flag-gb Sky
2. flag-de Sunweb op 32s
3. flag-it Nippo-Vini Fantini op 1m00s
4. flag-be Lotto Soudal op 1m12s
5. flag-es Movistar op 1m29s
6. flag-us Cannondale-Drapac 1m49s
7. flag-au Orica-Scott op 2m02s
8. flag-nl LottoNL-Jumbo op 2m16s


Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Startlijst ploegenachtervolging

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (L1, vanaf 14.35 uur)
Livestream (NOS.nl, vanaf 14.55 uur)
Livestream (Facebook Hammer Series)
Livestream (YouTube GCN)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
155 Reacties
04-06-2017 16:30
Zijn de ploegen nou om de beurt de kop aan het nemen!?
04-06-2017 16:30
Ze kunnen nu wel ploeg 3 tm 8 uit koers halen. Dit is letterlijk een peloton
04-06-2017 16:31
HAhahahaha.
Zo vermakelijk dit. :)
04-06-2017 16:31
Jury mag wel wat strenger optreden, dit geeft zo gigantisch veel voordeel.
04-06-2017 16:31
@leegloper
Idee ingehaald --> 5 seconde aan 40 km/h achter een jury motor rijden zodat er een gat ontstaat.
04-06-2017 16:31
whahahah lekker stayeren met 4 ploegen. Beetje afwisselen en dan dadelijk massasprint?
04-06-2017 16:31
Minstens 30 sec tussen de ploegen bij de start + het tijdsverschil in de stand, tenzij het tijdsverschil al meer dan 30 sec is.
04-06-2017 16:32
Hiervoor is maar één echt afdoende oplossing: hele brede wegen met aparte banen.
04-06-2017 16:32
Pech vor tlj? Zie er volgens mij maar 4
04-06-2017 16:32
Tja hier mag nog wel wat aan t concept geschaafs worden.
04-06-2017 16:32
Daar is lotto BE ook :P
04-06-2017 16:32
Het peoloton mag niet kop over kop rijden, maar wel team over team.
04-06-2017 16:33
Zes ploegen bijeen! De organisatoren zitten nu echt met hun handen in het haar.
04-06-2017 16:33
Lotto-Soudal ook bijgehaald :)
04-06-2017 16:33
wegen zijn gewoon veel te smal voor zo veel ploegen bij elkaar. Dan krijg je dit... ach ja, van TLJ niet zo slecht om even wat te profiteren op deze manier. Maar waar is nummer 5 van TLJ?
04-06-2017 16:33
Ploegen die zijn ingehaald zouden inderdaad verplicht moeten zijn om direct wat afstand te nemen.
04-06-2017 16:34
TLJ nog maar met 4..
04-06-2017 16:34
Wat een puinzooi.
04-06-2017 16:35
@debarreman
Klopt is de beste oplossing of zelfs 1 minuut.
04-06-2017 16:35
Massasprint voor de overwinning straks!
04-06-2017 16:36
Dus straks met 5x8=40 man sprinten? Of zouden ze met 4x8=32 gaan sprinten?
04-06-2017 16:36
@mollemarijden,
En wanneer mogen ze dan weer terugrijden? En als er een ander team daar vlak achter zit?
Het idee is dat de eerste over de finish wint, dus het is iets anders dan als je bij een gewone tijdrit wordt ingehaald.
04-06-2017 16:36
Wat een fiasco dit
04-06-2017 16:37
Wagner of leezer zal er wel afliggen. Boom campenaerts en van emden zullen goed aan elkaar gewaagd zijn. Leezer zal moeten aanhaken (of wagner)
04-06-2017 16:37
Ze gaan nu wat ruimte scheppen lijkt het. Hoogste tijd.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.