Volg hier de ploegenachtervolging van de Hammer Series Limburg 2017
zondag 4 juni 2017 om 14:35 Volg in Google

Volg hier de ploegenachtervolging van de Hammer Series Limburg 2017

Na de Hammer Climb en de Hammer Sprint is het verdict opgemaakt en kunnen de ploegen beginnen aan de afsluitende Hammer Chase, een ploegenachtervolging van bijna 50 kilometer. Het evenement is voor iedereen wennen: renners, ploegen, fans en vooral organisatie. Hoe gaat deze derde en laatste dag uitpakken? Maar vooral, welke ploeg wint de allereerste uitgave? Volg hier op WielerFlits de Hammer Chase.

In de eerste groep starten de acht ‘slechtste’ ploegen na twee dagen, voor hen rest enkel de strijd om de dagzege nog. De beste acht ploegen doen nog wel mee om de eindzege. Sky vertrekt als eerste. De tweede ploeg (Sunweb) start na 32 seconden, de ploeg erna (Nippo-Vini Fantini) na één minuut, enzovoort.

Tijdens de achtervolging mogen renners alleen in hun eigen treintje van positie wisselen. Stayeren achter een ander treintje is niet toegestaan. Formaties starten met vijf renners; de tijd van de vierde telt. De ploeg die als eerste de streep passeert, wint de Hammer Series.

Hoe ziet de slotdag van de Hammer Series in Limburg eruit?


Regionale zender L1 begint om 14.35 uur met de live-uitzending. De NOS komt met een livestream op haar website, de Hammer Series komt zelf met een stream op Facebook.

De beste acht ploegen (start om 16.05 uur)
1. flag-gb Sky
2. flag-de Sunweb op 32s
3. flag-it Nippo-Vini Fantini op 1m00s
4. flag-be Lotto Soudal op 1m12s
5. flag-es Movistar op 1m29s
6. flag-us Cannondale-Drapac 1m49s
7. flag-au Orica-Scott op 2m02s
8. flag-nl LottoNL-Jumbo op 2m16s


Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Startlijst ploegenachtervolging

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (L1, vanaf 14.35 uur)
Livestream (NOS.nl, vanaf 14.55 uur)
Livestream (Facebook Hammer Series)
Livestream (YouTube GCN)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
155 Reacties
04-06-2017 15:34
Dit bericht is verwijderd
04-06-2017 15:37
Weer probleem BMC. Wordt nog interessant.
Verder wat klootje zegt.
04-06-2017 15:39
Idd kloot, gekunsteld is het woord. En een beetje prof-onwaardig deze spelletjes...
04-06-2017 15:40
Experiment met nieuwe banden?
04-06-2017 15:40
Spijkers!
04-06-2017 15:40
Tja, vier lekke banden is er teveel aan.
04-06-2017 15:40
En nog een lekke band voor BMC.
Omdat de ploegen dichter bij elkaar rijden, zat de BMC wagen heel ver bij het derde probleem.

Pfff, nu weer lek.
04-06-2017 15:42
Tsja, als dit gekunsteld is, dan is baanwielrennen ook gekunsteld. Het is gewoon nieuw en anders. Geef het een paar jaar en we kijken er weer heel anders naar.
04-06-2017 15:50
Vind het idee wel leuk, maar die 'B-finale' is eigenlijk net niets. Je strijdt nog voor de dagzege, maar da's ook eigenlijk niet wat.
04-06-2017 15:50
Hoeveel lek kan je rijden in een paar minuten tijd? Gewoon 4 keer!
04-06-2017 15:53
Dit bericht is verwijderd
04-06-2017 15:56
Op welke stream/zender kijken jullie?
Ik vind dat Gert Jacobs het beter doet dan ik had verwacht op L1.

BMC had 4x oponthoud, maar volgens mij was het 1 keer iets anders dan lek.
04-06-2017 15:58
Ik vind het wel een leuk idee, zo'n tijdrit waarbij de eerste over de streep ook de winnaar is. Wat ze naar mijn idee nog kunnen verbeteren is gewoon een daguitslag maken in die twee eerste ritten. Dus dat vanMarcke gisteren gewoon de rit wint en er dus gewoon een individuele uitslag is. Met het verschil dat er dus onderweg en aan de streep punten te verdienen zijn voor de ploeg en er op de laatste dag gestart gaat worden op basis van dat ploegenpuntenklassement. En ik zou ook beide dagen een gelijk aantal sprints doen en dan de punten van beide dagen optellen (ipv de posities van de ploegen). Dat je dan echt een livestand hebt met welke ploegen er top8 zijn en welke niet.
04-06-2017 16:05
De start ziet er leuk uit met die teams achter elkaar.
04-06-2017 16:05
Leek me wel 4x lek op een stuk van maximum drie kilometer. Een nieuwe dag, een nieuwe klucht. Dit kun je als organisatie misschien niet voorkomen, maar het was misschien nuttig geweest om dit hele concept eerst eens te testen bij beloften ofzo.
04-06-2017 16:06
Ik gok op lekke banden
04-06-2017 16:07
Ik denk dat dat eerste niet gaat gebeuren Verweggistan, omdat dat het idee van een pure teamwedstrijd weghaalt. Maar je zou de laatste sprint wel vier keer kunnen tellen, zodat je als 'winnaar' van de koers veel punten binnenhaalt voor je team.

Dat laatste lijkt me ook een goed idee.

Ik denk trouwens dat het vandaag heel spannend gaat worden!
04-06-2017 16:09
Het 'winnaars' interview van QS.... niet meer doen...
04-06-2017 16:10
@poeksel: Voordeel van ook een individuele winnaar is dat het hele gereken en gewacht (zoals met Sinkeldam) wat naar de achtergrond gaat en er is toch vandaag met de ploegentijdrit ook een dagwinnaar en een klassementswinnaar die niet hetzelfde hoeven te zijn?
04-06-2017 16:11
Is Nippo slecht of volgen ze de QS tactiek?
04-06-2017 16:12
Sunweb ziet er goed uit! Zou een mooie strijd kunnen zijn.
04-06-2017 16:13
Sunweb begint lekker. Het zal best schelen als je een mikpunt hebt.
04-06-2017 16:16
Nog geen beelden van TLJ. Ik ben benieuwd of ze al teams aan het inhalen zijn.
04-06-2017 16:17
Waeytens zit lekker uit de wind.
04-06-2017 16:17
5-8 zit dicht bijeen, wil dat wel eens zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.