Volg hier de ploegenachtervolging van de Hammer Series Limburg 2017
zondag 4 juni 2017 om 14:35 Volg in Google

Volg hier de ploegenachtervolging van de Hammer Series Limburg 2017

Na de Hammer Climb en de Hammer Sprint is het verdict opgemaakt en kunnen de ploegen beginnen aan de afsluitende Hammer Chase, een ploegenachtervolging van bijna 50 kilometer. Het evenement is voor iedereen wennen: renners, ploegen, fans en vooral organisatie. Hoe gaat deze derde en laatste dag uitpakken? Maar vooral, welke ploeg wint de allereerste uitgave? Volg hier op WielerFlits de Hammer Chase.

In de eerste groep starten de acht ‘slechtste’ ploegen na twee dagen, voor hen rest enkel de strijd om de dagzege nog. De beste acht ploegen doen nog wel mee om de eindzege. Sky vertrekt als eerste. De tweede ploeg (Sunweb) start na 32 seconden, de ploeg erna (Nippo-Vini Fantini) na één minuut, enzovoort.

Tijdens de achtervolging mogen renners alleen in hun eigen treintje van positie wisselen. Stayeren achter een ander treintje is niet toegestaan. Formaties starten met vijf renners; de tijd van de vierde telt. De ploeg die als eerste de streep passeert, wint de Hammer Series.

Hoe ziet de slotdag van de Hammer Series in Limburg eruit?


Regionale zender L1 begint om 14.35 uur met de live-uitzending. De NOS komt met een livestream op haar website, de Hammer Series komt zelf met een stream op Facebook.

De beste acht ploegen (start om 16.05 uur)
1. flag-gb Sky
2. flag-de Sunweb op 32s
3. flag-it Nippo-Vini Fantini op 1m00s
4. flag-be Lotto Soudal op 1m12s
5. flag-es Movistar op 1m29s
6. flag-us Cannondale-Drapac 1m49s
7. flag-au Orica-Scott op 2m02s
8. flag-nl LottoNL-Jumbo op 2m16s


Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Startlijst ploegenachtervolging

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (L1, vanaf 14.35 uur)
Livestream (NOS.nl, vanaf 14.55 uur)
Livestream (Facebook Hammer Series)
Livestream (YouTube GCN)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
155 Reacties
04-06-2017 16:48
Topstrijd voorin. Geklooi daarachter.
04-06-2017 16:48
Na de complexiteit van de punten/seconden nu deze chaos. Het dreigt toch een beetje de Jammer Series te worden zo. Aan deze bèta versie moet nog flink gesleuteld worden.

Hoe dan ook, puike prestatie van Sunweb. En wellicht TLJ voor de dagzege?
04-06-2017 16:49
Ik vind het wel interessanter om te zien dan een gewone ploegentijdrit.
04-06-2017 16:50
Walscheid doet indrukwekkende beurten.
04-06-2017 16:50
Sunweb kan het best 1 man opofferen om de laatste 4 a 5 seconde dicht te rijden in de laatste 1.5 km, de rest uit het wiel keihard sprinten
04-06-2017 16:51
Beelden vanuit de wagens zijn prima.
04-06-2017 16:51
Dit bericht is verwijderd
04-06-2017 16:51
@rahimns
Dan gaat het achtervolgingselement verloren, dat zou jammer zijn, want dat is juist de vernieuwing. Strenger optreden van de jury en minimaal 30s verschil bij de start.
04-06-2017 16:52
Nu zou die Soudal renner eigenlijk gewoon los moeten laten, hij is zijn team kwijt.
04-06-2017 16:53
Nu zou eigenlijk Sky links moeten rijden.
04-06-2017 16:54
Minimaal een halve minuut verschil haalt teveel van de spanning weg. Duidelijke afspraken over het inhalen zou de meeste problemen oplossen.
04-06-2017 16:55
De laatste van Sunweb zou in een bocht een gaatje kunnen laten.
04-06-2017 16:55
Of in ieder geval één lang breed stuk waar de jury teams kan opdelen in echt verschillende banen.
04-06-2017 16:56
Tweestrijd Sunweb en Sky is wel heel fraai zo.
04-06-2017 16:56
De strijd tussen de voorste twee ploegen is prachtig, de rest is chaos.
04-06-2017 16:57
Dit bericht is verwijderd
04-06-2017 16:57
Ik denk dat Sunweb een tactische fout maakte door Sky in te halen.
04-06-2017 16:57
Uniek!
04-06-2017 16:57
Sky wint.
04-06-2017 16:57
Jury is waardeloos!
04-06-2017 16:58
Dit is belachelijk. Sky zit eerst nog een paar km in t wiel en trekt dan een sprint
04-06-2017 16:58
Gare finish, stom gespeeld ook van sunweb. Maarja, dit zal voor iedereen wel een leerkoers zijn.
04-06-2017 16:58
Want een rotstreek dus 5 km profiteren en dan erop knallen. Dit onderdeel moet zwaar verbeterd worden!
04-06-2017 16:59
Ploegleider Sky zei duidelijk blijf erachter --> jury!!!
04-06-2017 17:00
Mooie discipline imo, interessanter dan normale ttt om te zien.
Zijn wel betere regels/handhaving nodig wat betreft inhalen ed.
Dagwinnaar tlj?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.