Volg hier de openingstijdrit van de Ronde van het Baskenland 2021
maandag 5 april 2021 om 13:45 Volg in Google

Volg hier de openingstijdrit van de Ronde van het Baskenland 2021

Terwijl de klassiekerspecialisten bijkomen van de Ronde van Vlaanderen, gaan de ronderenners aan de Ronde van het Baskenland beginnen. Rond Bilbao, waar in 2023 ook de Tour de France van start gaat, staat op de eerste dag al gelijk een zware tijdrit op het programma.

De inleidende tijdrit van 13,9 kilometer in en rond Bilbao is er eentje voor mannen met behoorlijk wat explosiviteit, aangezien de renners van bij de start een klimmetje van 2,4 kilometer aan 7,3% krijgen voorgeschoteld. Er zitten in die klim pieken tot 11%.

Na een razendsnel middenstuk in dalende lijn krijgen de renners in Bilbao nog een loeisteile laatste kilometer voor hun kiezen. Die slotklim heeft stroken die oplopen tot 19%, dus er kan met secondes gesmeten worden in het centrum van de grootste stad van Baskenland.

Euskaltel-renner Mikel Bizkarra trapt om 14.03 uur de tijdrit af. Tadej Pogačar mag om 17.13 uur als laatste een snelle tijd proberen neer te zetten. De tijdrit is vanaf 15.30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport 1. Ook is de koers via de Eurosport Player en GCN+ te volgen. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Starttijden openingstijdrit Ronde van het Baskenland 2021

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
233 Reacties
1 5 6 7
05-04-2021 17:33
Nu wel de vraag of het team bergop sterk genoeg is. Geen steun van UAE te verwachten.
    05-04-2021 17:34
    Het hele gewicht ligt nu bij ze ja. Maar Vingegaard en Foss zijn in vorm volgens mij.
    05-04-2021 17:37
    Foss en Vinnegaard g3ven genoeg teken van vorm toch? Alleen Oomen valt enorm tegen. Vanaf zijn overstap al!
05-04-2021 17:33
Knap hoor na zijn blessure in P-N!
    05-04-2021 17:37
    Blessures lijken hem niet te deren. Beetje als Tyler Hamilton
05-04-2021 17:35
Roglic gaat wel echt vies hard omhoog op dat muurtje
05-04-2021 17:39
Zullen ze Vingegaard uitspelen, zou wel leuk zijn
05-04-2021 19:07
En morgen waarschijnlijk weer t onderwerp 'bonificatie -renner die roglic ' . Volgens mij is t nog steeds zo dat als.je op achterstand staat het moet.proberen t in te lopen!
1 5 6 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.